Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Vilket stall ser du helst vinna F1?
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (13163 totalt)

Vilket stall ser du helst vinna F1?
Ferrari
12%
 12%  [ 16 ]
Williams
33%
 33%  [ 44 ]
McLaren
28%
 28%  [ 37 ]
Renault
6%
 6%  [ 8 ]
BAR
5%
 5%  [ 7 ]
Sauber
1%
 1%  [ 2 ]
Jaguar
4%
 4%  [ 6 ]
Toyota
5%
 5%  [ 7 ]
Jordan
0%
 0%  [ 0 ]
Minardi
2%
 2%  [ 3 ]
Totalt antal röster : 130

Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Gott att se att inte fler än 13% av alla uppenbart vettiga personer här håller på Fuskmacher o han anhang. thumbs up

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
ILiveToRide
Skogen, utanför Grängesberg.
Här sen Dec 2003
Inlägg: 2232



Jag ogillade Ferrari redan när de inte hade med täten att göra och jag har inte ändrat mig.

Har ingen solklar favorit, men tycker det är mycket roligt att följa. McLaren ligger nog dock varmast om hjärtat som stall.

_________________
Thorbjörn Nilsson
Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95)
Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Fernando Alonso! Har hållt på han sen..hmm tror det var -99. Det var nog då han körde Formula 3 med nissan motorer i Spanien. Han körde så jäkla ballt och med en riktig kämpaglöd! otroligt roligt att se på!Sen har man ju följt karriären genom F3000 i Minardis junior-stall till F1 debuten med Minardi, teståret med Renault förrförra och den goa racedebuten med Renault förra året! Sedan har jag alltid gillat Renault. Först med Turbo och först med 111graders V10. Trots att iden med 111grader inte var så lyckad effektmässigt tycker jag att iden var superlativ

Tror faktiskt ärligt att han har en liten chans om de andra stallen gör bort sig lite

Go Alonso Go

_________________
Rachid Rachid
Citera
Loffe
Stockholm/Hässelby
Här sen Feb 2004
Inlägg: 38



Vore kul om Jaguar kunde kliva fram lite speciellt om Wirdheim kunde få chansen men
det är väl inte speciellt troligt.

Ferrari är väl ingen högoddsare om dom står överst på pallen

_________________
Jan Karlsson
"Birth, School, SAAB, death"
ÅKET
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Appopå inläggen om Ferrari så beror det nog på vilket forum man frågar. Majoriteten åker ju tyska bilar här. Jag håller på dom röda bilarna fast med Barre bakom ratten. Schumacher är av dom bästa genom tiderna men det är först nu jag tycker han "börjar" bli ödmjuk. Han har gjort en del dumma saker (Hill incidenten bl.a) som jag inte tycker om.
2003 var ett spännande år och det kommer att bli hårt i år. 1 vecka kvar nu!

Forza Ferrari!

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Kunta skrev:
Appopå inläggen om Ferrari så beror det nog på vilket forum man frågar. Majoriteten åker ju tyska bilar här.


Jag är kanske undantaget.

Jag tycker att det klagas och hackas på Schumacher alldeles för mycket.
Vad finns det för anledning att hålla på att ödmjuka sig när man är bäst

Nja det menade jag kanske inte riktigt. Men han är ju den bästa föraren utan tvekan, sen får ni säga vad ni vill!

Kul att säsongen börjar i allafall...

_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 908



Klart att han är bäst, det har jag aldrig sagt nåt om. Metoderna däremot, det är en helt annan femma. En person som gör sånt på en racerbana har jag iaf absolut ingen respekt för. Förstår heller inte hur någon annan kan ha det. >

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908



Även om jag kryssade Williams så tycker jag också det hackas för mycket på Schumacher. Det finns ju andra som betett sej rätt knasigt (tex. Senna/Prost 89/90) som inte får samma "uppmärksamhet". Ganska ofta finns det ju många tillfällen att klaga på både den ena och den andra under ett rejs, men det är helt enkelt så att Schumacher inte är ett stakt varumärke i vissa kretsar och det tas gärna i lite extra när det klagas. Blir snabbt lite "vargen kommer" fenomen.

Jag gillar inte när saklighet kommer i andra hand efter varumärken och image; det är nästan så man börjat hålla på Schumacher bara för sakens skull ..

Men jag tjoade som en häst framför TV'n när Montoya körde om Schumacher i Brasilien och försökte i Italien!! thumbs up thumbs up Sånnt vill vi se mer av!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare

Hur var det nu... det är kul med racing oberoende om det är en Ferrari, BMW, Saab, Alfa, Volvo, Honda osv....

Jag tycker den här typen av anhängare/motståndarediskussioner inte riktigt platsar här. Nu har ni ju hållt en bra nivå på diskussionen thumbs up men som sagt, vilken förare som var dum ett visst år och vilket bilmärke man hejar på passar inte riktigt 100% in här tycker jag.

Fortsätt gärna diskussionen men kanske om positiva saker som utvecklingen av de olika bilarna osv?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Rash
Mölndal
Här sen Feb 2004
Inlägg: 1716



Magnus Thomé skrev:
Hur var det nu... det är kul med racing oberoende om det är en Ferrari, BMW, Saab, Alfa, Volvo, Honda osv....

Jag tycker den här typen av anhängare/motståndarediskussioner inte riktigt platsar här. Nu har ni ju hållt en bra nivå på diskussionen thumbs up men som sagt, vilken förare som var dum ett visst år och vilket bilmärke man hejar på passar inte riktigt 100% in här tycker jag.

Fortsätt gärna diskussionen men kanske om positiva saker som utvecklingen av de olika bilarna osv?


En F1-forum kanske? Fler som vill?

_________________
Rachid Rachid
Citera
AndersY
Täby
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3674



Nej, det tycker jag inte. Det finns redan massor, t.ex.: www.forza-motorsport.se och www.f1bb.com . TV4 har väl också nåt.
Nivån blir ofelbart betydligt lägre i ett sånt forum eftersom det till stora delar kommer att handla om vems favorit som egentligen är bäst och vem som har varit dummast. Kan visserligen vara kul det också, men känns inte riktigt som ett rejsaforum.

_________________
/Anders Ytterström
#24, #64, #88
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8034



AndersY skrev:
Nej, det tycker jag inte. Det finns redan massor, t.ex.: www.forza-motorsport.se och www.f1bb.com . TV4 har väl också nåt.
Nivån blir ofelbart betydligt lägre i ett sånt forum eftersom det till stora delar kommer att handla om vems favorit som egentligen är bäst och vem som har varit dummast. Kan visserligen vara kul det också, men känns inte riktigt som ett rejsaforum.


Kan bara hålla med... thumbs up
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41523

Forumägare
Forumägare

AndersY skrev:
Nej, det tycker jag inte. Det finns redan massor, t.ex.: www.forza-motorsport.se och www.f1bb.com . TV4 har väl också nåt.
Nivån blir ofelbart betydligt lägre i ett sånt forum eftersom det till stora delar kommer att handla om vems favorit som egentligen är bäst och vem som har varit dummast. Kan visserligen vara kul det också, men känns inte riktigt som ett rejsaforum.


Jag hade inte kunnat utrycka det mer klockrent perfekt än så thumbs up

Exakt så tycker jag!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kunta
Karlstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1411



Magnus Thomé skrev:
Hur var det nu... det är kul med racing oberoende om det är en Ferrari, BMW, Saab, Alfa, Volvo, Honda osv....

Jag tycker den här typen av anhängare/motståndarediskussioner inte riktigt platsar här. Nu har ni ju hållt en bra nivå på diskussionen thumbs up men som sagt, vilken förare som var dum ett visst år och vilket bilmärke man hejar på passar inte riktigt 100% in här tycker jag.

Fortsätt gärna diskussionen men kanske om positiva saker som utvecklingen av de olika bilarna osv?




Eftersom jag (återigen) drog upp diskussionen om märken får jag väl ställa mig i skamvrån då...
Jag håller inte på Schumacher, utan på Barre. Men jag blir ju inte direkt ledsen när Schumacher vinner
Äkta tifosis ser ju förarna som ett komplement till bilen. Det är den röda bilen som skall vinna i deras ögon!
Jag tror dock det blir stenhårt i år. Skall bli spännande o se om Renault får snurr på nya motorn, då blir dom farliga. Kul att se Alonso och dom andra talanger gör så bra i från sig.

_________________
//Kenth Wiklund

Alfa 75 3.0 Potenziata #75
A4 Avant T
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8034



Nåt som skulle vara intressant (men omöjligt) är att alla förarna med "sin" respektive bil får ett antal varv att sätta så snabb tid som möjligt. Sen byter man så att den förare som hade långsammast tid får köra den bilen som gick snabbast innan och tvärtom och ser hur bilarna / förarna placerar sig då.

Givetvis kommer inställningarna på respektive bil spela in eftersom olika förare kör olika aggresivt/mjukt osv men ändå...
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347



Det är viktigt att tro på att man har jobbat med rätt saker under vintern. Här är ett citat från en som verkar tro de gjort det.
www.itv-f1.com skrev:
Jordan Ford EJ14, described by chief designer John McQuilliam as "a lighter and more reliable car with improved suspension characteristics and weight distribution without compromising the aerodynamic optimisation achieved."

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Tommie Uski
vagnhärad
Här sen Mar 2004
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hoppas på att McLAREN vinner. Det är inget skoj om Ferrari ska vinna i år igen.

_________________
Tommie Uski
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Vilket stall ser du helst vinna F1?
<<   1, 2, 3
2 besök senaste veckan (13163 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande