Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2883 besök totalt |
Koenigsegg i R-version?
Koenigsegg CC heter den nuvarande modellen. Vad sägs om en Koenigsegg CCR? Rykten om 800hk (istället för de nuvarande ynkliga 655 hk ![]() ![]() ![]() http://www.bilsport.se/artikel_bild_ _________________ ![]() |
||||||
Dom fick väl aldrig rättigheterna? Något strul har jag för mig det blev där någonstans ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
ok! Då hade jag fel, jag hade fått för mig att de hade fått det och skulle bygga en modell med den. _________________ /David Söderblom |
||||||
Jag sa aldrig att du hade fel.. bara att jag med taskigt minne hade för mig att det inte var så ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Jo det sades så. Var i motorjournalen. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||||
Stämmer. De skulle väl slänga i motorn i en framtida superbil.. _________________ Rachid Rachid |
||||||
Dom kanske inte tycker att det är en supersportbil än? ![]() _________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||||
http://www.koenigsegg.se/ _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Pinsamt! ![]() _________________ Mikael Arnberg |
||||||
Skruvkompressor från Lysholms.. 806hk vid 6.900rpm, 920 Nm vid 5.700prm.
http://www.bilsport.se/artikel_bild_ ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Blir säkert snabb. Men jag tycker dom borde göra om fälgarna lite också. Ser dom inte lite väl tunga ut med så mycket material långt ut? Sen kanske man inte ska öka topphastigheten på pappret till över 400km/h när man inte uppnåt målen med den gamla än.
![]() |
||||||
Motori Moderni/Subaru motorn köptes väl ifrån ett konkursbo har jag för mig, var ju en gammal F1 motor, om än inte så lyckad.
http://www.iwoc.co.uk/subf1.html Skulle vilja se den med turbo... |
||||||
Lite info Koenigsegg CCR
Kaross: 2-dörrars, 2-sitsig med löstagbar hardtop. Karossen är gjord av kolfiber/kevlar. Motor: V8, 4,7l, gjord av aluminum, 4 ventiler/cylinder, dubbla överliggande kamaxlar, ventilkåpor av kolfiber. Kompression: 8,6:1. Vikt: 215 kg. Torrsump med unik kylning av kolvarna genom oljedimma. Lysholms kompressor med dubbla skruvar. 1,2 bars laddning. Laddluftkylare. Effekt: 806 hk/6.900 varv. Vrid: 920 Nm/5.700 varv. Transmission: 6-växlad låda från Cima. Däck: fram 255/35-19, bak 335/30-20. Torrvikt: 1.180 kg. Prestanda: 0-100 km/h: 3,2 sek. Kvartsmilen: 9 sek/slutfart 235 km/h. Toppfart 395 km/h+. Bränsleförbrukning: 17 l/100 km, blandad körning. Pris: 458.000 Euro. ![]() ![]() ![]() Bilder http://www.koenigsegg.com/graphics/h ![]() ![]() http://www.koenigsegg.com/pressroom/ _________________ ![]() |
||||||
Gött, de är i en gymnastikhall och tar kort! Det är ju en sportbil. ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
I en artikel i Motala Tidning i dag står det att dom kommer att testa den nya versionen med 806 hk på Nürburgring i sommar.
![]() Det blir väl det verkliga eldprovet för bilen, får hoppas att Horst von Saurma klarar av alla hk runt Ringen. Men kunde han åka under 7:40 med nya Carrera GT på fuktig och hal asfalt och 4+ grader, så klarar han nog av Koeinigseggs 806 hk och förhoppningsvis på varm och torr asfalt. Det kommer att bli spännande att se vad klockan kommer att stanna på, fortare än Carrera GT lär det nog gå. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
ojojoj! Det här blir svårt att vänta på! Hoppas det blir tidigt på sommaren åtminstone ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Läste en intervju med Christian von Koenigsegg förra hösten, där han just nämde testet på Ringen nästa år som en stor betydelse i bilens framtid. Det verkade som om testerna på Ringen har stor betydelse inom sportbilskretsar, så han var lite nervös inför Horst von Saurma körning på ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2883 besök totalt |