| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Vikingarännet - 8 mil isracingbana?
|
1828 besök totalt |
|
Jag hade kört upp med min Civic, satt på rallydäcken, kört, skruvat tebaxs dubbdäcken o kört hem.
http://www.youtube.com/watch?v=-G8Ff Fredrik: Fixar du ?
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
|
Endurance isracing våre kul! Kanske man borde plogau pp Åresjön och köra kvällsrace a la Andros Trofen?
Tänkt vilket drag med rätt upplägg och kringaktiviteter i trensputtarnas skidmecka En riktigt lågn bana över hels sjön, riktigt bred som man kan leta nya spår vartefter. Törs man tillåta rallydubb, eller ska man vara räddom banan och säga svenssondubbat? Har inte åkt is på 10 år och saknar det verkligen. Vore kul att utmana the new drifting generation på isen.
om det blir riktig vinter även nästa år är jag sugen på att pröva Fvee racern på is. Formelbil på is är ju lite kaxigt trots allt. (annars är 472 Cobra med alukaross det busigaste alla kategorier jag åkt på isen )
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
|
Re:
Jag har drömt om det...
En liten bit på väg: http://www.vmtjamtland.com/-versikts _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
|
Riktigt kul!
Hade varit ksoj om man hade haft tido möjllighet att åka upp. I samband med några Snow Rallyn i Östersund som jag var med och gjorde event i kring för en av mina uppdragsgivare pratade vi mycket om potentialen i att lägga ett rally i åre. Kul att det blir av nu! Snow Rally minns jag för övrigt som mycket välarrangerat, det blir äskert itne sämre. _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
|
Re:
Vet inte om det är helt klart med specialsträckan på Åresjön, fiskeföreningen har inte bestämt sig ännu tror jag. Storebror är med i styrelsen, ska försöka lobba lite...
_________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
|
Re: Vikingarännet - 8 mil isracingbana?
Fan så kul det vore!!
Enda problemet är väl att hitta någon som orkar provborra en sträcka på 8 mil...
_________________ Mvh // Niklas L |
||||||||
|
Re: Vikingarännet - 8 mil isracingbana?
Med tanke på den istiden som råder nu lär väl isen vara tillräckligt tjock överallt!
|
||||||||
|
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
Re:
Är nog enklare att få till det på motsatta sidan (Kallsjön) och samarbeta lite med Kall autolodge
_________________ Niklas Jonsson Billös och klubblös
|
||||||||
|
Re:
Möjligt, men isen på Kallsjön kan vara lurig. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
|
Re:
Reglerad sjö
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||
|
Re:
Japp. _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Vikingarännet - 8 mil isracingbana?
|
1828 besök totalt |