Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 357 banbil, driftbil | 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 >> 5 besök senaste veckan (92851 totalt) |
Hej!
Bil: BMW 318is 1990 "DriftMaskinen" sommaren 2007 körde jag med orginal motorn "m42b18" som blev turbokonventerad efter första tävlingen i "sds" gick som ett spjut tills sista tävlingen då det inte fanns nått varvstopp och varvräknaren gick upp till 10,000rpm sen var den 3cylindrig :lol: men nu byggs bilen om för att köra den högre klassen "Proint" Bilder från 2007 Under huven: Volvo b230ft från 940turbo, Motorn tillbaka flyttad ca 300mm Egenbyggda stumma motorfästen Egenbyggt grenrör i 48mm rör Egenbyggt insug, Nuke fuelrail, 3" spjäll. XS turbo, Stor intercooler "4" tjock" Nuke justerbart kamdrev, 3" tryckrör, XS 38mm wastgate, 3" downpipe Cassi: Coilover ombyggnadssats fram från millway.se, Racingfjäder fram 64mm innerdiameter (2,5") 130n/mm från millway.se , Topplager fram justerbar camber och caster från millway.se , Nya bärarmar och spindel-leder , 51mm Fjäderben , Bärarmsbussningar svarvade i alu av mej , Stötdämparlager bak (justerbart) från millway.se , Monteringssats för racing fjäder bak.från millway.se , Racingfjäder bak 58mm innerdiameter. (2,25") 180n/mm från millway.se , Gula koni dämpare justerbara fram och bak från millway.se , Krängningshämmar justerbara fram och bak från millway.se , 2st luftdomkrafter , Kaross: Seidl front, Seidl sidokjolar, Bak-kofångaren är orginal med sidor från m-tech1 och en stor diffusor i aluminium, M3, speglar, Luftintag i bakluckan, Luftutsläpp mellan baklyserna. Igenlagd taklucka, Urkapade och hålborrade dörrar, Utblås genom bakskärmen Inredning: Full race bur från svets och smide Momo T-club förarstol, Momo T-frame pasagerarstol, omp ratt i mocka, Kardan och v-låds tunneln egenbyggd, Torpedväggen tilbaka flyttad ca 300mm, Aluminium dörrsidor, Autogauge 5" varvräknare med shift light, Autogauge black crystal Lambdamätare Autogauge black crystal laddtrycksmätare Autogauge black crystal oljetrycksmätare Autogauge black crystal oljetempmätare Autogauge black crystal Voltmätare Autogauge black crystal Vattentempmätare Kylare monterad i skuffen, Bateri monterat i skuffen, Egenbyggd tank monterad i skuffen, Massor utav knappar Fälgar och däck: ASA krysseker 17x8" offtast med linglong 205/40 r17 Bromsar: orginal ok, Slitsade skivor utav mej, Stort tack till alla i TEAMDUJA och mina sponsorer TillBilen.se och KLracing.se bild från 2007 bild från 2007 " _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
hej hej jag har tänkt bygga min bil efter bmwcup standard i vinter,,
är det nån som har "reglerna" för vad man får göra och inte göra? det som står på bmw cs tycker jag är lite svårt att fatta,, så om nån har det skrivet bättre så skicka gärna det till mej eller posta det här... _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
Tjena Erik!
Bra med fler 318is i standardklassen, det finns ju inte så många! Antar att du läst detta: http://www.bmwsc.com/bmwcup/reglemen samt detta: http://www.bmwsc.com/bmwcup/reglemen Annars så kontakta Lars Åke Carlsson på 0708-154448 han har stenkoll på läget! Lycka till med bygget! _________________ Patrik Skoog |
||
Nu har jag börjat bygga på bilen ..
jusst nu så har jag rensat ut allt onödigt skit i bilen och bygger om fjädringen fram lite.. mer info kommer snart.. här har ni lite bilder så länge.. här kommer lite bilder på garaget som börgar bli klart "120 kvadrat" [/img] _________________ e r i k e r i k s s o n |
||
Häftigt garage!
Måste bara fråga. Ungefär hur länge kommer oljetråget överleva med den där markfrigången? _________________ Peter Öberg Volkswagen Baywindow wankel awd projekt Volkswagen Passat coupe -73 Audi A3 2.0t quattro Diverse choppers |
||
kan tänka mig att den redan slår i när man bara sätter sig i bilen.
känner igen problemet ifrån min biturbo.eftersom motorn bygger så högt så platserade de den väldigt lågt så att den redan i org slå i backen då o då.och jag som ville sänker bilen > _________________ Philipp Klement |
||
Vinsten är större bromsar, och 5 bult. Nackdelen mer vikt och lite probem att få de på rätt ställe verkar det som. _________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||
Vad vill du att folk ska skriva? 318is E30 är ju inte heller direkt nytt under solen här... _________________ Karl Birgander Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 357 banbil, driftbil | 1, 2, 3 ... 21, 22, 23 >> 5 besök senaste veckan (92851 totalt) |