Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Nissan 180zx s12 | 1, 2 >> 5959 besök totalt |
Då har man blivit rispojke då.
Det finns en hel del planer för den här riskokaren, men högst upp på prio listan är lite rördragning under huven och att försöka få bort det hemska "ris-rejs" utseendet på bilen. Förr förra ägaren får inte många poäng för att laga saker på rätt sätt på bilen, hur många känner ni som spackar och primar en gummivinge? Eller sätter fast vingen med tonnvis av silikon istället för att använda skruvfästenna som faktiskt fanns... Nåväl, håll till godo med 2st bilder på "pärlan" innan köpet: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Uppdatering 2007-10-10 Då har det tagits lite bilder och pillats lite, med betoning på lite: Sådär ser det ut när man spacklar en gummivinge! Den vill vi inte ha kvar på bilen, den väger! och såhär ser det ut när man limmar fast vingen istället för att använda de skruvar och skruvhål som vingen ska sitta fast med! Det här lär jag få slite med ett tag till Motorn har varit lite ompysslad, här ska rättpysslas inom en snar framtid. Här läcker det visst, och visst ser slangklämman lite konstig ut. Bäst vi tar en närmre titt. om det här är tätt heter jag urban Fin närbild på intercoolerslangarna, dessa ska nog bytas ut, även fastsättningen av intercoolern. Sportluftfilter är juh alltid kul också, men fastsättningen är något finurligt utklurad... den är fasttejpad -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Uppdatering 2007-12-24 Då var det äntligen jul och jag har fått lite ledigt från bägge jobben, så här kommer lite bilder på vad som har hänt på sistonne: Det är numera lite "rörigare" här Filtrer neddraget till hjulshuset för frisk luft och färska vattenpölar! Ja, mindre slang och mera rör helt enkelt! Responsen är gudomligt förbättrad! och med anledningen av det måste en sådan här tryckas ned i bilen ganska omgående : God jul på er alla! |
||||||
Ska inte avslöja för mycket ännu, men orginalmotorn ska behållas. Det finns skjut så det räcker och blir över för min del just nu, men något måste göras åt motorkaraktären, jag tror inte jag är så förtjust i ketchup xD |
||||||
tjo.. snygg bil om du vill ha inredning så har jag en komplett grå i mycket fint skick.
|
||||||
Tackar, men min är i aldeless utmärkt skick faktiskt, och med anledning av det får den sitta kvar ett litet tag längre |
||||||
Nä fanns ej standard från nissan vad jag vet, men å andra sidan behöver man juh "bara smälla dit" en till turbo så har man juh en sr20dett... Men jag vet inte riktigt vad man skulle vinna på det här? |
||||||
Nix. Tror nog att det menades 'det', fast fingret hoppade lite väl många gånger på t:et. Dessutom; alla vet väl att CA18DET är den bättre motorn av de båda? _________________ Fredrik Jagenheim På vägen: M3 E46 I garaget: V70 |
||||||
Kanske så är fallet, men i s12'orna sitter det iaf CA18ET så det kvittar nog, och jag tror nog att alla vet att det är den sämre motorn av de tre EDIT: Jag uppdaterade första inlägget också, bläddra upp för lite mer bilder |
||||||
|
||||||
Yes det sitter en T25'a på som laddar 0.6 just nu, eller nåväl.. just nu laddar den ingenting utan någon anslutning läcker olja och jag jobbar så mycket att jag inte hinner äta om dagarna ens Men snart ska vi lösa oljeläckaget och sedan ska en särskild person förhoppningsvis bli lite ledigare så han kan leka med min motor |
||||||
|
||||||
Du råkar inte veta längd och dimension på det röret? Kan passa på och handla när jag har vägarna förbi mekonomen/feltema nästa gång, så kanske silvian kan få komma ut o rulla lite snart. Jag har inte tid att fixa bilen för att jag jobbar och pendlar så mycket mellan tjejen, hemmet och jobbet, och det tar sån tid att pendla däremellan eftersom jag inte kan göra det med bilen... Ond cirkel, jag måste jobba mindre |
||||||
njaaa. kan nog bara beställas från nissan/hedin bil. är ett koppar rör.. jag lät tillverka en stålomspunnen sak. men det var jobbigt ändå. får tillverka massa verktyg o liknande för att få på den
|
||||||
Då var min tanke om bromsrörsdimensioner helt felaktig misstänker jag isf... nåväl, då vet jag vem som får titta på bilen på den punkten också |
||||||
jo det e fel.. öhm varför känns det som jag hamnade i klistret nu |
||||||
Ingen fara, jag syftade på Dude här på forumet. Han hjälper mig alltid med mina lik till bilar, jag snor alldeless för mycket utav hans tid |
||||||
pjuh.. skulle inte orka skruva en sådan slang igen.
vet att jag kommer få göra det ändå snart |
||||||
|
||||||
För mycket, efter rördragen laddade den 0,9-1.0... berodde på att förrgående ägare hade lappat ihop tryckslangen från wastegaten med en tejpbit, gissa om det höll tätt...: Nu laddar den fortfarande för mycket, 0,75 ung... lambda verkar få spel vid 0,7 så blow off ventilen skall öppnas igen så den kan få agera wastagate i brist på pengar till ett riktigt sprut |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Nissan 180zx s12 | 1, 2 >> 5959 besök totalt |