Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic Type R -02 | 1, 2 >> 9278 besök totalt |
Årsmodell: 2002
Mil: ca 4950 Mods: Supersprint avgas, H&R fjädrar, Neuspeed shortshifter, -04 bakljus. Planer: JDM bakre krängare beställd. Toyo R888 på 15" fälg också på gång. Eventuellt något att ställa camber med fram. Sedan blir det banträffar och annat under sommaren. Roadtrip i Europa håller också på att planeras då vi bl a besöker Ringen. Hastigt tagna bilder på en lagom dammig bil (parkering vid järnvägsspår...): _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Det är klart! Ville egentligen ha en röd, men jag börjar känna att detta var rätt val. Har beställt Ingalls Camber bultar till framvagnen, får se om det blir bra. Bak är det negativ camber så det räcker och blir över... _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Tycker den gör sig riktigt bra i svart, ett himmla tvättande är det dock..
Ingalls bultarna kommer du bli nöjd med, har sånna på min. Bak har jag dock inte gjort något än, hur har du ställt din där? sänksatts kanske? Hoppas man får se den på mantorp 1maj. _________________ Tobias Hilmersson 944 S2 "Murphy", 968CS |
||||
Vet inte om det sitter nåt camberkit bak. Har inte haft tid att kolla under bilen ännu. Det är mellan -2,3 och -2,5 grader negativ camber på bakhjulen iaf, men det kanske beror på att den säckar ihop extra pga av H&R-fjädrarna?
Är det knepigt att få till Ingallsbultarna? Kan man sätta dem åt fel håll eller liknande? Jag kommer ju lämna in bilen på hjulinställning efter, men är det bara för dem att skruva på bultarna eller måste man plocka av hjulen och fippla lite extra? Exempelvis släppa på den andra bulten som håller fjäderbenet. Mantorp 1 maj är givet! Kommer (förmodligen) stå på 15tummare. Spana efter en bil med två svarta och två silvriga fälgar! Just det! Sen upptäckte jag ju att bakdäcken är B-stone S-03 PP! Lite synd att de inte sitter fram också (Toyo T1r) men det kanske vore vettigt att skifta och sätta S-03:orna fram? _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Fälgar inhandlade:
15" med en vikt på 5,1kg. Är egentligen menade för r-däck, men om jag inte får ordning på de problem jag f n har med ryggen kommer jag inte kunna hålla på att skifta däck på banträffarna... Isf får jag väl lägga vinterdäck på dem. _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
original avgassystem som gått sisådär 900 mil på väg från en skrot i Mönsterås!
Eftersom vi har den som enda bil och har pratat om roadtrip i Europa i sommar hade det blivit tröttsamt i längden med dånet från Supersprint systemet... Jag har dessutom beställt Tein fjädrar till kanonpris som ska ersätta de H&R som sitter på. Tycker att bilen är lite för låg nu och Teinarna lyfter den ca 1 cm. JDM-krängaren ligger och väntar på montering. Tar väl det på samma gång som Ingallsbultarna framöver, men jag behöver vila ryggen lite innan så att den håller för sommarens aktiviteter... Har mer eller mindre bestämt mig för att lacka fälgarna ovan i rött! Kan bli kul på en svart bil! _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Prova att bara montera dit original slutburk och se om inte det dämpar tillräckligt.
original mellanrör stryper nämligen en hel del, 1,7" som smalast Fina fälgar du hittat förresten |
||||
Hmm... Kanske inte så dum idé. Hade iofs tänkt att sälja SS-systemet komplett och få tillbaka lite stålar, men det kanske går att få en femhundring för enbart slutburken?
Jepp! Hoppas kunna få loss en uppsättning till och montera vinterdäck på! _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
om den är i bra skick så borde du nog kunna få bra mycket mer än så. De kostar närmare 5k nya här i Sverige. |
||||
Vi får la se! Jag testar det som fonzeka rekommenderade först och behåller mellanröret! _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Banåkapremiären avklarad!
Gick lite yxigt ibland eftersom det var lite annorlunda än att köra Colt. Mycket mer mos och högre fart, men drygt 300kg mer att få stopp på gör att det kommer krävas lite tillvänjning för att lära sig köra fort. Colten behövde man ju knappt bromsa med utan bara kasta in i kurvan och hålla gasen i botten... Jag körde dessutom på gatdäck vilken ju gjorde att man tog det lite försiktigt i kurvorna. Kul som attan var det dock och jag blir mer och mer nöjd med bilen för varje gång jag sätter mig bakom ratten!
Fälgarna inlämnade för lack! Kommer bli grymt snyggt och dessutom skönt att få köra på r-däck. Återkommer med bilder på det färdiga resultatet. _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Stod på gatan och skruvade lite igår!
originalburk på plats med Supersprint mellanröret kvar och det blev hur bra som helst. Slipper helt det där basiga resonansljudet vilket gör det mycket behagligare att marscha på motorväg och använda den till vardags. Känns eventuellt lite mindre rapp, men det kan vara inbillning... Skulle ju byta bakre krängaren också, men när jag plockat ner den som satt på bilen upptäckte jag att någon av de tidigare ägarna hade bytt! De var exakt likadana, så nu blir det att lämna tillbaka den oanvända. _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Ser grymt fin ut! Kollade på en sådan innan jag bestämde mig för Imprezan. Men tyckte Colten är fin också.
Har lyckats få med mig ett gäng kompisar till 2Fat-träffen. Nissan 200, 300, en Clio V6, Seat Leon Cupra och en Opel Speedster. Kommer bli grymt kul! _________________ Peter Ilis |
||||
Kul, då ses vi där! Låter som att det blir ett stort gäng som kommer. Nu är r-däcken på plats på de nylackade fälgarna! Hastigt tagen bild från ett regnigt Lunda: _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
|
||||
Meckade lite igår och bytte H&R fjädrarna mot Tein.
H&R ska ju enligt uppgift sänka 35mm runt om medan Tein sänker 25mm fram och 20mm bak. Första intrycket är mycket bra eftersom jag nu faktiskt kommer över de tre fartgupp jag passerar på väg in till parkeringen hemma! Dessutom ser den i mitt tycke bättre ut eftersom den inte ser så "baktung" ut längre. Passade på att montera ett par Ingalls camberbultar fram också. Ska tydligen gå att få till -2' med dem, så i morgon blir det en hjulinställning och sedan bär det av till Mantorp och Japmeet! Stort tack till Jontis för hjälpen med fjäderbytet!!! _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Körde på Japmeet förra helgen vilket var både bra och dåligt...
Kul att köra och vara så jäkla glad över att ha en bil som går så bra utan att man lagt ner en förmögenhet på den, men herrejösses vilka pulver som ibland är ute på banan... Första passet var katastrof med driftande bilar bara något tiotal meter ifrån och omkörningar och buskörning under gulflagg. Många gulflagg blev det pga att folk sladdade av både till höger och vänster. Blev lite bättre sedan, men så himla mycket körning blev det väl inte. Fem 15-minuterspass och några rundor i konbanan på söndagen allt som allt för min del. Några bilder jag hittat på the world wide web: Foto: c Andreas Jönsson www.FotografAndreas.se Foto: c David Johansson Finns massor av fina bilder från japmeet och annat på http://www.djfoto.se . _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Nya skivor och belägg, nytvättad och sommarpuckarna monterade:
Nu ska jag bara byta till Motul RBF600 bromsvätska och lämna in bilen på hjulinställning, sedan är den redo för Hondaklubbens träff på Mantorp 10 maj. Utöver Mantorp kommer jag i år förmodligen bara köra konbana på Lunda, men det är roligt så det räcker! _________________ Andreas Engström Honda Civic -12 Du borde cykla mer! |
||||
Våra race- och banåkarbilar Honda Civic Type R -02 | 1, 2 >> 9278 besök totalt |