Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf Gti 1975 "Herbst Tuning" | 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (44697 totalt) |
Jaha, då tar man det stora klivet från lusläsare in i projekttrådsvärlden här på rejsa =)
Kan börja med att presentera mig själv. Patrik heter jag, 23 år och bor i Jönköping. Påbörjade detta projekt 2009 och hade väl ändå relativt klart för mig hur det skulle sluta, eller nja.. Jag skulle polera den och sänka den och åka på Bugrun, men efter att jag fick garageplats några veckor senare så var det ju bara att bita i det sura renoveringsäpplet =) Sen min första bil har jag varit smått besatt av Berg-Cup och vad 80-talet hade att erbjuda i bilväg i allmänhet, men aldrig riktigt fått utlopp för det, Denna bil byggs enbart för att stilla mina begär vad gäller "banbil" på gata.. Och nu snart börjar det bli dags att plocka ihop bilen efter 2 års hårt arbete Nu närmst ligger att köpa skruv o resterande grejer i chassit o börja montera! =) det mesta ligger klart.. Hoppas ni uppskattar det! // Patrik _________________ Patrik Höglund |
||||
HÄRLIG liten räser !!
Tyckte fälgarna (de vita) såg bra ut och tappade hakan när de andra dök upp... Helrätt Fett bygge!! Kommer defenitivt följa denna tråd framäver. _________________ Mårten Svensson Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition" Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon... |
||||
Tack Mårten! Kul att höra =)
Ja dom vita Revolutionfälgarna fick tyvärr gå då jag ville gå upp en tum i fälgstorlek =) Men compomotivefälgarna kommer nog göra sig ännu bättre på bilen! // Patrik _________________ Patrik Höglund |
||||
Jävlar
Blir det färdiga resultatet som på första bilden så kommer jag sluta att hata VW Golf |
||||
Vackert... Kommer också följa denna tråd... Kämpa vidare nu så den blir klar till våren
_________________ Henrik Jolfsson * Kan laga allt i glasfiber. Har formar till det mesta inom seven, vingar och special delar * ( http://www.hjcc.se ) |
||||
Haha ja det får vi ju definitivt fixa då De e ju praktiskt taget en Vw du har på din profilbild :P
Tack Raz! Har gjort allt som står i min makt och efter min förmåga för att få det så bra jag kan =) Tyvärr räcker inte tiden eller pengarna till att få den till Bugrun iår, Men har börjat bli van att njuta av alla mina vänners åk domhär senaste åren så ett år till skadar inte =) // Patrik _________________ Patrik Höglund |
||||
Det finns potential till att den lilla rackare kommer bli väldigt hårig, och då menar jag hårig på det där äckligt bra sättet
_________________ Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt 1:48.53 @ GR 1:47.69 @ Mantorp 1:14.22 @ Kinnekulle |
||||
|
||||
Håller med övriga talare, vilken läcker bil!
Men jag tycker du ska köra på bergrennen stuket fullt ut och köra feta däck också inte bara fälgar. Du borde kunna köra 225 fram med de fälgarna. Men många tummar upp om bilen kommer se ut som inspirationsbilden! _________________ Johan Fredin Instagram: @electricgt6 |
||||
Tittar du på bilden med länkarmarna så ser du att det ligger 2 stålringar 10mm tjocka som monteras underifrån och klämmer plåten =) så det problemet kommer inte vara ett faktum Tack för alla positiva kommentarer! Och ang däcken så kommer denna fälg/däckuppsättningen inte brukas på bana av förklarliga skäl // Patrik _________________ Patrik Höglund |
||||
|
||||
Har funderat ganska länge på detdär med spakställ till Vw:s 020-låda som är stagmanövrerad, det finns superfina konverteringar för wire så att man kan köra ett finare justerbart spakställ och samtidigt få spaken betydligt närmre ratten, men det faktum att priset på en wirekonvertering samt spakställ + låda och diverse runtomprylar går på ca 10000:- gjorde att jag la det längre bak i minnet,
En dag nu innan Jul satt jag dock och funderade och kom på att man ju faktiskt inte behöver uppfinna hjulet ännu en gång, och förstår inte varför ingen gjort såhär innan, änsålänge har det visserligen inte visat sig om det faktiskt kommer fungera eller inte men med tanke på att jag fortf använder större delen av originalkonstruktionen så bör det inte bli några problem.. Såhär såg det ut efter lite ritande Under spaken gängar jag altså bara dit undre delen av gamla spaken, och har byggt in en mekanisk backspärr istället för att behöva trycka ner spaken, hoppas det kommer fungera! // Patrik _________________ Patrik Höglund |
||||
|
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf Gti 1975 "Herbst Tuning" | 1, 2, 3, 4 >> 6 besök senaste veckan (44697 totalt) |