Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes clk 320 1999 | 6330 besök totalt |
Behöver hjälp.
Har'en mercedes 320clk 1999, vill ha v8 från mercedes lilla 430 motor Kan jag'regga bilen med den motor? Eller vad behöver jag göra för få den godkänd? Har också funderingar på chevas ls1 motor Kommer visa min amazon med cheva smallblock Har suttit bigblock tidagare 454 med corvette axlar. Merrcan ska bli fin bil amazonen en sleeper Hoppas få många svar mvh _________________ Chunkahee Lachota |
||
Dé kan du glömma Din bil är helbilsgodtjänd och m.a.o omöjlig att omregga. Byt bil till ovan nämda om du suktar V8 _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Jovani. Jag vet ju så mycketet org clk med lilla motorn är ju i grunden en 320
Och hur tar jag reda på den e helbil skyddad? Jag vet ju en del andra som klarat det. Fanns väl en Bmw som var nyare än min clk som besiktades med v8 och annat, Får ringa hedin om detta. finns ju inte en enda clk att få tag på som e krockad.. _________________ Chunkahee Lachota |
||
Skriv in ditt reg.nr på http://autokatalogen.se/wls/start.do
Sen ser du på höger sida om det står helbilsgodtjänd eller ej. Men med 95% säkerhet står det nog JA där. Allt verkar vara möjligt med BMW Men billigast är det nog att köpa beg./nytt: CLK430 http://www.blocket.se/hela_sverige?q CLK 55 http://www.blocket.se/hela_sverige?q _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||
Som ombyggt fordon går det ju bra att regga även ändrade helfordonsgodkända bilar. Men det kräver ju att man byter mer än bara motorn.
Vad är det för effekt, vrid och tjänstevikt i bilen original? Vad är det för effekt och vrid i V8-motorerna du är intresserad av? /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Du har rätt ang det du säger, Men går det inte få den godkänd som ombyggt eller amatörbyggt fordon
igenom byta axlar och en del annat. Tack oxå för din upplysning. Jävla regler då det är bara motor som skiljer clk 430 från 320 _________________ Chunkahee Lachota |
||
Fick fram detta ang clk. 208 modellen som min heter, amg ägs av mercedes
CLK GTR och CLK DTM The Mercedes-Benz CLK-GTR was a V12 mid-engine race car developed for the 1997 FIA GT championships. Den Mercedes-Benz CLK-GTR var en V12 mittmotor racerbil utvecklats för 1997 FIA GT mästerskap. It shared only lights and other exterior similarities with the normal CLK. Det delas endast lampor och andra likheter yttre med normal CLK. Production of the required 25 road cars began in late 1998. Produktionen av de nödvändiga 25 väg bilar började i slutet av 1998. A special version of the CLK is the CLK DTM AMG sports car , which looks similar to the full race car for the German Deutsche Tourenwagen Masters racing series which has to use a normally aspirated 4.0 L V8, limited to less than 500 hp . En specialversion av CLK är CLK DTM AMG sportbil som liknar den fullständiga racerbil för den tyska Deutsche Tourenwagen Masters racingserie som måste använda en normalt aspirerade 4,0 L V8, begränsas till mindre än 500 hk . 100 Coupés and 80 Convertibles were released for sale in Europe, using AMG's supercharged 5.4 L V8, now producing 428 kW (582 hp) and 800 N·m (590 lb·ft). 100 kupéer och 80 Konvertibler släpptes för försäljning i Europa, med AMG: s kompressormatade 5,4 L V8, producerar nu 428 kW (582 hk) och 800 Nm (590 £ · ft). The front and rear track are widened by 2.9 and 4.2 inches (74 and 110 mm) respectively, and special tires and suspension modifications allow the car to pull 1.35 g (13 m/s²) of lateral acceleration. Den främre och bakre spåret breddas med 2,9 och 4,2 inches (74 och 110 mm) respektive, och speciella däck och ändringar fjädring tillåter bilen att dra 1,35 g (13 m / s ²) vid lateral acceleration. 0-100 km/h acceleration is just 3.8 seconds, and top speed is limited to 322 km/h (200 mph). 0-100 km / t accelerationen är bara 3,8 sekunder och toppfarten är begränsad till 322 km / t (200 mph). In Germany, the car cost 236,060 euro after taxes. I Tyskland kostar bilen 236.060 EUR efter skatt. _________________ Chunkahee Lachota |
||
Börja med att fylla i fullständigt namn.
Sedan söker du här på forumet och kommer hitta MASSOR och överflöd av svar på din fråga. Sedan kollar du några svar upp i din egen tråd så har du i signaturen den som vet mest på forumet om ombyggda och amatörbyggda fordon. Vips va lätt det blir om man kollar lite närmare. Läs även forumreglerna när du är uppvärmd i all välmening! _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Jag förstår inte riktigt... Är det 279 hk i 430 med V8, och 218 hk i din 320? För att kunna hjälpa dig behöver jag exakta siffror på effekt och vridmoment i respektive motor, samt din bils tjänstevikt idag (enligt regbeviset). /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Okej, då ska vi se.
Om du byter minst motor, växellåda, bakaxel och hela bromssystemet kan bilen klassas som ombyggt fordon. Du kan då få ha max 15 kW/100 kg tjänstevikt. 1560 kg betyder då max 234 kW eller 318 hk. Alltså ska det kunna gå bra att använda den V8-motorn om du bara bygger resten av bilen tillräckligt bra. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Tack Gustav. Men det märkliga är det är exakt samma bromsar framvagn o bakvagn
på clk 430. som min egen 320. Och om jag nu ska få den som ombyggd blir den då oxå skyddad i årsmodell skyddet? Eller vad behöver jag göra kan jag byta motor från annan bil med tillhörande låda m.m. _________________ Chunkahee Lachota |
||
Är det samma delar i 430 så är det lite opraktiskt, eftersom du måste byta till komponenter som är annorlunda jämfört med vad bilen hade original. Det är rent formella krav för att bilen ska klassas som ombyggt fordon.
Alltså kan du inte använda bromsar och bakvagn från 430, utan du får leta ännu häftigare delar (kanske från någon AMG-variant?). Jag förstår nog inte riktigt vad du menar med "skyddad i årsmodell skyddet". Som ombyggt fordon behåller bilen sin årsmodell. Du kan byta motor förutsatt att du tar en motor med katalysatorrening, komplett med motorstyrning etc som är i originalskick - och att du håller dig inom 15 kW/100 kg tjänstevikt. Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Våra race- och banåkarbilar Mercedes clk 320 1999 | 6330 besök totalt |