Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport -01 till salu!!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
4 besök senaste veckan (26686 totalt)
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
så du tror att min fina lösning på infästing kommer fungera bora hål å bulta i bavagnen å sen fästa in den på stötdämpar bulten

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

rscliosport skrev:
så du tror att min fina lösning på infästing kommer fungera bora hål å bulta i bavagnen å sen fästa in den på stötdämpar bulten


Kan nog bli rätt stor belastning på de stackars borrhålen. Kanske vore bättre med ett svetsat fäste eller helt enkelt att använda klämmor precis som på Whitline varianten?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
a ska be lille bror ta en titt han har lite huvud för att se om det kan fungerar eller ej annars så får det bli nån variant typ whiteline eller kanske genomgående bult med stödhylsa igenom bakvagnen

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
haha nu ramlar det in lite mera pengar än väntat så det blir en whiteline krängare ..... så jag skrotar min hemma variant(läs lägger på hyllan)

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

rscliosport skrev:
haha nu ramlar det in lite mera pengar än väntat så det blir en whiteline krängare ..... så jag skrotar min hemma variant(läs lägger på hyllan)


Blir det att beställa via Demon Tools då? I så fall kanske jag skulle hugga en också så kan vi splitta frakten?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
det kommer de nog att bli ska ju ha bromsar å lite annat så vi löser det när det e dax

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
då har jag monterat lite roliga saker igen.


_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Ser riktigt bra ut, en sådan där krängare blir det för mig också så snart jag får några tusenlappar över.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
jahopp då har man fixat lite grejer igen har gjort en skiljevägg och flyttat luftfiltret till batteriplatsen ska till hotrod heaven (biltema) å handla ett litet batteri så allt får plats bakom skiljevägen (bilder kommer) service e gjort även 90nm/mm fjädrar e monterade bak ska även inhandla en apple dämpare som ska monteras sen e de provkörning... känns som att jag ska skita i min tripp till Åmål i påsk å åka till sviesta istället å se så allt fungerar istället

jo en 4/hjuls mätning skall göras åxå de e mycket nu

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

rscliosport skrev:
känns som att jag ska skita i min tripp till Åmål i påsk å åka till sviesta istället å se så allt fungerar istället


Tycker jag du gör rätt i Själv kommer jag inte närvara, drar till Danmark istället eftersom bilen ju ändå inte är körbar.

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
då så ljuddämpare monterad thumbs up nytt mc gel batteri monterat thumbs up tar bilen till jobbet morgon för en hjulvinkeljustering sen e de bara att hoppas på bra väder på måndag

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

rscliosport skrev:
då så ljuddämpare monterad thumbs up nytt mc gel batteri monterat thumbs up tar bilen till jobbet morgon för en hjulvinkeljustering sen e de bara att hoppas på bra väder på måndag


Innebär det att bilen är provkörd?

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
så där då har provkört bilen några mil idag kan bara säga att moddifieringarna värkar fungera perfekt ska bara ställa framvagn imorgon efter jobbet å se hur de blir efter de den e lite vinglig i högre farter just nu... men krängaren bak har gjort mycket kan jag lova den e stum i svängarna å bara följer med känns som turn-in e mycket snabbare men har ju bara kört lite avanserad gata inge fullt så på måndag e de bara att hoppas på fint väder så ska jag prova lite mera avanserad körning på sviesta

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
då var årets första banåka avklarad på sviesta å som alltid e de så jävla roligt å tiden går för fort...
vinterns modds har ju gjort sitt iallafall mest nytta tror jag krängar bak har gjort började med den på medel men efter 1 timme så men med order från stall chefen Dignell så var de bara att öka trycket i däcken å skruva krängarn på hårdaste å dum gör som dum säger å satan vilken skilnad de blev å efter en stund vanetid på banan så började man hitta tunt igen å åkte stabila 1.08 tider å på ett av dom sista för dagen så satt 1.07,8 de e första gången med tid i bilen men jag e nöjd hänger ju med betydligt ballare bilar i kurvorna å de e ju de som räknas samt att man har roligt å de hade jag

nu e de bara att invänta nästa omgång å tack för lån av lapp timer samt depå hjälpen trots att de höl på att kosta dig ett finger Mårten

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Peppe Fröjd
Motala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 897



Din bil går riktigt bra!
Dessutom låter den nåt ruggigt

Man blir Clio-sugen.....

_________________
Peter Fröjd
--------------
BMW M3 e90
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

rscliosport skrev:
nu e de bara att invänta nästa omgång å tack för lån av lapp timer samt depå hjälpen trots att de höl på att kosta dig ett finger Mårten


Inga problem, har ju 9 fingrar kvar När man är bil lös själv får man ju gå lös på andras projekt istället

Verkligen kul att det blev fart på kärran och bättre ska det bli. Har ju ett par ess i ärmen som vi ska testa framöver. Clio maffian kommer snart vara nere på 1:05 tider om jag får gissa

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
NErixon
Uppsala
Här sen Feb 2004
Inlägg: 708



Dignell skrev:
rscliosport skrev:
nu e de bara att invänta nästa omgång å tack för lån av lapp timer samt depå hjälpen trots att de höl på att kosta dig ett finger Mårten


Inga problem, har ju 9 fingrar kvar När man är bil lös själv får man ju gå lös på andras projekt istället

Verkligen kul att det blev fart på kärran och bättre ska det bli. Har ju ett par ess i ärmen som vi ska testa framöver. Clio maffian kommer snart vara nere på 1:05 tider om jag får gissa


Kul att det fungerade så bra. Tyvärr fick jag förhinder och inte kunde dyka upp på Sviestad, men det blir fler gånger.

_________________
Nils Erixon
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
ny besiktigad å ikväll ska race kostymen på samt 2 nya däck beställda thumbs up

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
jaha då var de packet att hämta på posten igen då nya bakfjädrar 120 nm/mm 150 långa så nu blir de hårt å bra förhoppningsvis. även nya broms klossar igen denna gång ska jag prova preformanc friction med hårthet 97 nått långlopps belägg som gubben falk körde med som han var jätte nöjd med, hade ju ferodo ds 3000 belägg på men efter 2 kvälls körningar på sviesta så var de inte mycket kvar av dom tyvär men de var ett jävla fint belägg tog som fan hur varmt de än vart. så tänkte prova nått nytt denna gång å pär på pean sa att livslängden var runt 3 gånger så lång på PF beläggen än på ferodos så hoppas på de. nya handskar e på ingång åxå ska även kolla om man kan göra lite efektivare bromskylning fram stoppa på några spadar eller nått på länkarmarna så man får in mera luft i fälgarna får spåna lite på de ikväll....

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

rscliosport skrev:
jaha då var de packet att hämta på posten igen då nya bakfjädrar 120 nm/mm 150 långa så nu blir de hårt å bra förhoppningsvis. även nya broms klossar igen denna gång ska jag prova preformanc friction med hårthet 97 nått långlopps belägg som gubben falk körde med som han var jätte nöjd med, hade ju ferodo ds 3000 belägg på men efter 2 kvälls körningar på sviesta så var de inte mycket kvar av dom tyvär men de var ett jävla fint belägg tog som fan hur varmt de än vart. så tänkte prova nått nytt denna gång å pär på pean sa att livslängden var runt 3 gånger så lång på PF beläggen än på ferodos så hoppas på de. nya handskar e på ingång åxå ska även kolla om man kan göra lite efektivare bromskylning fram stoppa på några spadar eller nått på länkarmarna så man får in mera luft i fälgarna får spåna lite på de ikväll....


Min slutgiltiga mapp har anlänt Ut med passagerarsätet nu

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549


Trådstartare
Dignell skrev:
rscliosport skrev:
..


Min slutgiltiga mapp har anlänt Ut med passagerarsätet nu



du golvmattan innertak å hålborren modell STOR ligger i garaget å väntar på att jag ska komma hem

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Renault Clio Sport -01 till salu!!!
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
4 besök senaste veckan (26686 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande