Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 TURBO+ -00 - Bilen såld - Letar ny bil...
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (41131 totalt)
mittmotor
Smålandsstenar
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1897



Mina personliga favoriter är absolut grön eller vit, har en kompis som köpte en grön i våras och det är riktigt snyggt. Men, vit 911 är alltid svårslaget !

_________________
Thomas Runebrant
Boxster S -01 GT edi
Boxster S -04 Race ex
Cupra R Ringen Toy II ex
M3 E36 BTG 7:51 TF ex
996GT3 CS ex
993TT RS/CS ex
911 -78 3.8l ex
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502


Trådstartare
bakmotor skrev:
Mina personliga favoriter är absolut grön eller vit, har en kompis som köpte en grön i våras och det är riktigt snyggt. Men, vit 911 är alltid svårslaget !


Jag gillar också vit, men svart med svartlackerade fälgar etc som jag såg hos Levin Racing i fredags så riktigt bra ut det med.

Men, för mig spelar inte färgen någon större roll utan det är mer att jag kan göra en bra affär som är det viktigaste.

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502


Trådstartare
TwiZteD skrev:
bumper skrev:
Då var bilen såld. Har aldrig, trots att jag ägt ett antal roliga bilar, känt lite separationsångest som med denna. Den var grym.

Nya tag, ny bil... 997 GT3, 997 GT3 RS, 997 Turbo, Ferrari 360 eller Ferrari F430?


MY11 GT-R

7:24 på ringen och bland dom snabbaste runt Top Gear Banan
Samt mycket "lull lull" att köpa till dom

// André


Fina bilar, det kan man inte sticka under stolen med. Men inte riktigt vad jag vill ha.

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



en bil utan turbo funkar ju ej..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502


Trådstartare
Supramannen skrev:
en bil utan turbo funkar ju ej..


Finns ju alltid en risk att det är så... men, en original 997 turbo är ju så tråkiga. Ska man modda så blir det så mkt dyrare mot att köpa färdig bil.

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Beror ju vad defintionen av tråkig är, jag tycker en 997 gt3 är super för utom effekt saknaden vilket gör den tråkig.... 997 turbo må va lite gubbig men den går som fan... Har en kund bil med lite båge och grejer som ska sälja om du är sugen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502


Trådstartare
Supramannen skrev:
Beror ju vad defintionen av tråkig är, jag tycker en 997 gt3 är super för utom effekt saknaden vilket gör den tråkig.... 997 turbo må va lite gubbig men den går som fan... Har en kund bil med lite båge och grejer som ska sälja om du är sugen


Du får gärna skicka mer info om den.

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
Pentén
Stockholm
Här sen Jul 2008
Inlägg: 583



Håll dig till Porsche en kompis har en 360 och det är mycket dyra fel på den tyvärr fart han inte alls kör så hårt som man kan göra med dom :/

_________________
Robert Pentén
7:53 BTG
996 Turbo X50
997 Gt3 CS MK1
997 Gt3 CS MK2
993 C2 ombyggd för bana
993 C2 gatbil
Ferrari 430 Scuderia
BMW 325i E90 för VLN
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502


Trådstartare
Pentén skrev:
Håll dig till Porsche en kompis har en 360 och det är mycket dyra fel på den tyvärr fart han inte alls kör så hårt som man kan göra med dom :/


Skulle helst vilja hålla mig till Porsche. Men då skulle jag vilja ha en bil som ser ut så här (En Autolife medlem som äger den) :






_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Är ju enkelt fixat, åolaren har en svart 525 milars 997 turbo som är som ny.. Bara handla sen kör vi

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502


Trådstartare
Supramannen skrev:
Är ju enkelt fixat, åolaren har en svart 525 milars 997 turbo som är som ny.. Bara handla sen kör vi


Blir för dyrt att göra allt. Alltid bättre att köpa en klar eller nästan klar bil.

Fast, coilovers, sportsystem, fälgar, vinge och sen lite motoroptimering så är vilken 997 turbo som helst snygg. Men, då får man lägga på ca 150 000 kr som det kostar utöver inköpspris.

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Då är en silver kund bil super rätt för dig

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



bumper skrev:
Pentén skrev:
Håll dig till Porsche en kompis har en 360 och det är mycket dyra fel på den tyvärr fart han inte alls kör så hårt som man kan göra med dom :/


Skulle helst vilja hålla mig till Porsche. Men då skulle jag vilja ha en bil som ser ut så här (En Autolife medlem som äger den) :








är den bilen från kristianstad?

_________________
Sammy Lundin
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502


Trådstartare
[quote="bullen!"]
bumper skrev:
Pentén skrev:
Håll dig till Porsche en kompis har en 360 och det är mycket dyra fel på den tyvärr fart han inte alls kör så hårt som man kan göra med dom :/


Skulle helst vilja hålla mig till Porsche. Men då skulle jag vilja ha en bil som ser ut så här (En Autolife medlem som äger den) :

är den bilen från kristianstad?


Hej.

Vet bara att killen är från Skåne. Men det lär ju inte finnas så många av denna specialmodell.

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
pippen
Oslo
Här sen Aug 2004
Inlägg: 131



inte sugen på en gallardo?

_________________
David Eriksson
Citera
MarcusKarlsson
Katrineholm
Här sen Jul 2005
Inlägg: 77



Skärpning nu, Porsche ska det vara.

_________________
Marcus Karlsson - Katrineholm
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502


Trådstartare
pippen skrev:
inte sugen på en gallardo?


Njae, tyvärr.

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502


Trådstartare
MarcusKarlsson skrev:
Skärpning nu, Porsche ska det vara.


Bara för att du är Porscheägare nu.

Som sagt, hittar jag rätt bil så kan det bli Porsche.

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Kör på en ferra så vet du hur ont det gör snart

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007
Inlägg: 1083



[quote="bumper"]
bullen! skrev:
bumper skrev:
Pentén skrev:
Håll dig till Porsche en kompis har en 360 och det är mycket dyra fel på den tyvärr fart han inte alls kör så hårt som man kan göra med dom :/


Skulle helst vilja hålla mig till Porsche. Men då skulle jag vilja ha en bil som ser ut så här (En Autolife medlem som äger den) :

är den bilen från kristianstad?


Hej.

Vet bara att killen är från Skåne. Men det lär ju inte finnas så många av denna specialmodell.


ok. den som rullar i kristianstad ser precis ut så. med de fälgarna oxå. haggenäs (som det står under skylten på bilden ligger bara några mil från kristianstad oxå. den är automat och ser ut att legat bakom en timmerbil genom hela europa. väldigt drabbad av stenskott så jag trodde att kjolarna var något glasfiberskit som någon kass lackerare målat lite billigt. ser nästan ut som en random riegerstylad bil när det kommer till fronten och stenskotten.

men det är ju inte värre än att man får lacka om den så blir det ju bra.

_________________
Sammy Lundin
Citera
bumper
Fagersta
Här sen Nov 2005
Inlägg: 502


Trådstartare
[quote="bullen!"]
bumper skrev:
bullen! skrev:
bumper skrev:
Pentén skrev:
Håll dig till Porsche en kompis har en 360 och det är mycket dyra fel på den tyvärr fart han inte alls kör så hårt som man kan göra med dom :/


Skulle helst vilja hålla mig till Porsche. Men då skulle jag vilja ha en bil som ser ut så här (En Autolife medlem som äger den) :

är den bilen från kristianstad?


Hej.

Vet bara att killen är från Skåne. Men det lär ju inte finnas så många av denna specialmodell.


ok. den som rullar i kristianstad ser precis ut så. med de fälgarna oxå. haggenäs (som det står under skylten på bilden ligger bara några mil från kristianstad oxå. den är automat och ser ut att legat bakom en timmerbil genom hela europa. väldigt drabbad av stenskott så jag trodde att kjolarna var något glasfiberskit som någon kass lackerare målat lite billigt. ser nästan ut som en random riegerstylad bil när det kommer till fronten och stenskotten.

men det är ju inte värre än att man får lacka om den så blir det ju bra.


Tror killen som har den har kört en hel del bana, så det kan nog vara anledningen.

Fast, visst borde man hålla efter en sån fin bil som denna.

_________________
Edv@rd L@itil@

- Porsche 997 9ff GTurbo 750 -
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 TURBO+ -00 - Bilen såld - Letar ny bil...
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (41131 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande