Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 328 BMW Cup #42 -Kullen med Gruffman, kort film...
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
3 besök senaste veckan (44910 totalt)
baging
Lidköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 205


Trådstartare
Hahaha, ja, det återstår ju att se, men jag tänker ju försöka

_________________
Stefan Båging
----------------
BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...

Citera
jtz
Västra Sverige
Här sen Jan 2013
Inlägg: 10



Ser ut som Ni har kul i BMW-Cup!
Vet du om det finns något träningstillfälle på kullen dom närmaste veckorna? Behöver testa min nya bil. Samtiidgt kan vi göra en test av chassit på din BMW.
Mvh /JTZ

_________________
Jonny Thomsen
Citera
baging
Lidköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 205


Trådstartare
jtz skrev:
Ser ut som Ni har kul i BMW-Cup!
Vet du om det finns något träningstillfälle på kullen dom närmaste veckorna? Behöver testa min nya bil. Samtiidgt kan vi göra en test av chassit på din BMW.
Mvh /JTZ


Kul ja, det är bara förnamnet
Vet inte om det är nåt man kan närvara på.... sen är väl största problemet för en test att maskin åker ur vilken dag som helst nu. Nya renoverade ska på plats innan Mantorp...
Och balanserad blir den i helgen också

Kan du möjligen utröna något om beteendet i filmerna? Själv tycker jag den är svagt understyrd, men brutalt bra fäste bak.....

_________________
Stefan Båging
----------------
BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...

Citera
jtz
Västra Sverige
Här sen Jan 2013
Inlägg: 10



Jo, lite kan man se på filmerna.
Skickar PM.
Mvh /JTZ

_________________
Jonny Thomsen
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Surt med ventilproblem IGEN orkar du få ihop motor till Gelleråsen ?

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
baging
Lidköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 205


Trådstartare
Jo, det börjar kännas som en förbannelse
Jodå, bara kolven klarat sej vettigt så.... Planen är väl att lägga på toppen från reservmotorn (som gått bättre än ordinarie) och få testat ordentligt.... Tänker inte ge upp innan säsongen är äver

Michael Bäck skrev:
Surt med ventilproblem IGEN orkar du få ihop motor till Gelleråsen ?

_________________
Stefan Båging
----------------
BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...

Citera
baging
Lidköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 205


Trådstartare
Försenad Racerapport Knutan:

Kom dit, 6 varv, pang, åkte hem!

Som alla fattat har säsongen varit lite upp och ner. Tärt en del på tålamodet kan man väl säga, med ventilras hela tiden..... ja, eller egentligen bara 3 ggr, men surt har det varit och extra tråkigt var att inte få vara med och köra på Knutan....
Orsaken är förmodligen fastställd nu. Nya ventilernas knasterspår var inte lika djupt svarvade som originalventilerna och gjorde att knastren fick en större ytterdiameter, vilket i sin tur flyttade ner retainern, vilket i sin tur gav för lite rörelseutrymme för ventilfjädern..... typ....

Fick i alla fall ihop maskin till Gelleråsen med gamla orörda toppen på renoverade bottendelen.
Så kaxig så jag inte ens provkörde bilen innan, utan nöjde mej med att starta upp den. Kände väl nånstans att jag sk*ter i om den rasar nu.....

Egentliga racerapporten, Gelleråsen:

Kom upp fredag kväll. Lastade av i kolmörker och letade sedan reda på Peter Norrman som fixat rum på Karlskoga Hotell. Lite tjöt, sen sängen för att vakna tidigt...
Kommer ut till banan och dimman ligger tät. Bilen dröp av nattfukt, så det var torka rutor som gällde...
Byter hjul till Jockes lånade kvaldäck till första tidsträningen. Åker ut och börjar värma upp. Depå efter 6-7 varv för tempkoll och upptäcker då att det droppar vatten under bilen????? Va*an?? Visar sej att 3 rader i botten av kylet gett upp och börjat läcka..... tålamod var det ja, men då kändes det som att det förmodligen inte alls var meningen att få köra Cupen..
Inte en chans dock att ge upp för det. Ringde lokala skrotar i området. Ingen hade riktigt vaknat dock och det blev en sökning på Blocket. Hittar annons om nya alukyl till E36 i Fjugesta. Ringer och möts av en herre i telefon som meddelar att han har allt jag behöver. Kylare, slangar, expansionskärl osv. Kastar mej i Cittran utan att byta om och kör kanske aningen för fort till Fjugesta
Lång historia kort: Byter kyl och hinner vara med i race 10, men får starta sist. Spelar ingen roll, jag får ju köra

Startar lugnt och låter ledet reda ut sej lite innan jag går på lite mer..... jagar ifatt ett gäng standardbilar (vilket inte är så lätt som det låter) och får ta i lite för att komma om. Till slut har jag kommit ifatt Andreas Eriksson och där blir jag kvar en bra stund. Snabbare i dom kurviga partierna, men hopplöst efter nerför rakan. Irriterande med för starka bilar :P

Lyckas till slut bromsa mej förbi i Ejes och börjar såklart överköra som en mupp.... lugnar ner mej efter 2 varv och då är det ju snart slut. Tog in rätt bra på Gustavsson på slutet, men varven räckte såklart inte till.
Överlycklig över att få ta målflagg och hyggligt nöjd med körningen. En bästatid på 1:17.455 blev resultatet. Förbättring av PBt, men för långt ifrån för att kunna konkurrera om pallplatserna...

Bilen i sej går kanon. Snäll så det är löjligt egentligen och 4.10 är perfekt på Gelleråsen.
Nästa år är nya hjul på önskelistan. Får nog gå upp på 225 känns det som. Sen skulle ju en M52TUB28 sitta fint men vi får se vad ekonomin tillåter

Festen var kanon. Fick ju t.o.m. pokal för "Årets Cupbil" med lite tveksam motivering Har ju redan två tredjeplatspokaler, så rookiesäsongen var väl rätt ok i alla fall, trots alla ras...


_________________
Stefan Båging
----------------
BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...

Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345



Hehe vid 16:52 vad jag var nära att braka rakt in i dig när du missade växeln!

Grym fight vi hade där!

Fan va min lyfter på det inre framhjulet i kurvorna. Inte undra på att den känns konstig att köra när man bara har hjul att styra med

Ses nästa säsong!

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
baging
Lidköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 205


Trådstartare
Hahaha, ja, jag får sluta trassla med den där spaken..... Var ju tvungen att gå ner på 2an och det störde nog rytmen en del
Ja, riktigt kul fight, mer av den sorten!!! Såg hela tiden hur innerhjulen lyfte

_________________
Stefan Båging
----------------
BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...

Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345



andreas.e skrev:
Hehe vid 16:52 vad jag var nära att braka rakt in i dig när du missade växeln!

Grym fight vi hade där!

Fan va min lyfter på det inre framhjulet i kurvorna. Inte undra på att den känns konstig att köra när man bara har ett hjul att styra med

Ses nästa säsong!


Jisses, så här går det när man ska trycka på "ändra" men citerar sig själv haha. Skulle ändra till "ett hjul".

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
baging
Lidköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 205


Trådstartare
Dåså, då var premiäråkat avklarat! Bandag med Gruffman på Kullen i Fredags och under över alla under.....bilen är fortfarande hel!!!!! Inte ett problem! Smaka på den!!!

Efter flytt, husköp, påbörjat garagebygge och allmänt mal i plånboken, så är dom enda uppdateringarna som ekonomin tillåtit, ett 28-raders oljekyl, termostat och oljekyladapter från Rallyroad. Och skillnaden blev rätt stor för Redline-oljan. Från att konstant maxat oljetempen, så stannade den nu på runt 100 grader.....grymt skönt!
Kullen var ju nyasfalterad och var som ett salsgolv att åka på jämfört med tidigare.... dock inte riktigt samma fäste överallt, men det kommer väl med tiden. 1:01.4 som bästa tid i Fredags kändes helt ok efter vintern och kikar man på loggarna lär det inte vara några problem att kapa en del på den. Fegade en hel del jämfört med förra året......

Anyway, en kort filmsnutt kan man ju bidra med i alla fall


_________________
Stefan Båging
----------------
BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...

Citera
andreas.e
Stockholm
Här sen Maj 2013
Inlägg: 345



Trevligt! Såg Öhman skymta där i depån när du var på väg ut också
Hoppas på några spännande fighter i år igen

_________________
Andreas Eriksson
BMW M3 E92 (BMW Motorsport #902)
Citera
baging
Lidköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 205


Trådstartare
Måste göra dej lite besviken.....kan tyvärr inte vara med inledningsvis...
Hoppas och jobbar för att jag ska kunna köra med er senare under året, men har haft alldeles för stora ekonomiska åtaganden under vintern för att kunna sätta av till bilen....men men, det är bara en kort tidsfråga så är jag i en backspegel nära dej igen

_________________
Stefan Båging
----------------
BMW 328is -90 BMW Cup #42, Ganska mattsvart...

Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW E30 328 BMW Cup #42 -Kullen med Gruffman, kort film...
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6
3 besök senaste veckan (44910 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande