Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 - Så borde den byggts från fabrik. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 7 besök senaste veckan (82514 totalt) |
Jag tog ett ordentligt tag i min skärmkant upptill & drog till ordentlig det gav 20 mm extra utrymme sen så rullar min bil med ca 4 grader camber för att få lite fäste på banan så det går innanför skärmkanten fram utan problem _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Utanför korvkiosken finns det inga begränsningar på hur mycket negativ camber man kan ha
Skämt och sido, de nya topplagringarna jag och Specialsvarv bygger kommer ge några grader mer negativ camber, hur mycket har vi inte kommit fram till än. Men det löser sig! Mvh Mathias _________________ Mathias Pelkonen |
||||
Ingen korvmojsracing här inte men lite med neg camber ger värdefulla centimerter i frigång. Sen är ju inte spårvidda att förakta vid bankörning. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
Lackad!
Dock står den ca 5km från mig just nu inlåst hos JR. Imorgon hämtar jag den och får se den IRl för första gången! Min bror har sett den och hans ord om bilen gjorde mig inte mindre sugen på att hämta hem den. Jag har även fått se lite kassa mobilbilder på resultatet och det lilla man kan se är sjukt! Chrille och Dennis från JR Special och industrilack som lackat bilen har gjort så sjukt jobb så det inte är klokt. Det är nästan en arbetsvecka, tidsmässigt, nerlagd tid på bilen under helgen. Är imponerad av att de orkar jobba så mycket men samtidigt prestera så grymt :-D Tack! Trösklarna på bilen såg ut som ... en allvarlig vurpa i alperna. På dom har det lagts ner sjukt mycket tid och nu är dom kalasfina. Kommer riktigt många bilder imorgon på slutresultatet med en bra kamera så håll koll här Kan visa lite bilder från arbetets gång sålänge. Bilder: Maskerat lik. Som sagt, trösklarna... Allt arbete innan grundfärgen är gjord, in i boxen! Grundad. Suddig bild? Tjugofem (25) timmars arbete är mycket i sträck Inför lacken. Mer imorgon som sagt! Mvh Mathias _________________ Mathias Pelkonen |
||||
SÅ! Nu har bilen äntligen landat i mitt garage igen. Hämtade hem den tidigare idag och var lagom rädd när den stog på kärran bakom :-)
Bilen är så jävla snygg i färgen så jag blir gråtfärdig och arbetet är så sjukt bra gjort så det inte är klokt Vill återigen tacka Chrille och Dennis på JR Special och industrilack! Nu ska det bli kul att börja skruva igen. Gäller dock att vara försiktig! Bilderna talar nog bäst för sig själv och för er som inte redan listat ut det så är bilen lackad i BMW's org kulör Imolarot II. Mvh Mathias _________________ Mathias Pelkonen |
||||
Tack Peter
Jo det är fan inte lätt att vara student ... det vet vi ju båda Allt ska monteras på riktigt och utan slarv, finns ingen anledning till att börja slarva när allt ser så fint ut. Mvh Mathias _________________ Mathias Pelkonen |
||||
Idag fixade jag dit baklamporna, tvättade dom ordentligt men ska våtslipa och polera dom någon gång så de blir riktigt fina. Sedan tryckte jag dit de små grillhalvorna på torpeden samt dörrlist med tillhörande paneler vänster fram. Är kul som tusan att se bilen växa fram!
Har även fått mina nya topplagringar färdigbyggda av Specialsvarv, mer negativ camber och 40mm sänkning jämfört mot org. Kommer bilder på de i dagarna här. Bilder från idag: Ute i dagsljuset med IC'n testmonterad. Den ska lackas svart innan slutgiltig montering. Tänk er fin sommarkväll när bilen är nypolerad Trösklarna är sjukt blanka och väl genomarbetade. Ena grillhalvan. Baklamporna, ska nog tona ner dom lite. Kass bild på listen och panelerna, har fått ljusa upp den mycket så den är lite fläckig - bilden alltså. Mvh Mathias _________________ Mathias Pelkonen |
||||
Har hänt lite småsaker. Har fått ditt PPF boarden på vindrutan samt monterat vindrutan, expanderlisten som låser allt saknas dock.
Sedan har jag fått mina nya topplagringar klara från Specialsvarv. De blev riktigt grymma. Dom flexar nada som original gör, de ger en ökad negativ camber, de ser proffsiga ut när de fyller ut hålet i stötdämpartornet och sedan så sänker de ca 40mm mer än original. Så nu kan jag få bilen aplåg, dvs att få in ett papper mellan skärm och däck är omöjligt. Känns bra nu när man kan labba fram med höjden fram hur man vill. Wallin har även fixat min bagagelucka så den är klar för lack. Riktigt bra jobb! Hatthyllan, baksätet och en del av innertaket bak har rivits bort för att göra rent ordentligt där bakom samt få dit en ny hatthylla. om någon har en hatthylla till salu så skicka PM. Imorgon ska jag få hjälp av Wallin att göra baklamporna snorblanka, de ska våtslipas och klarlackas. Ska även lacka grillhalvorna på torpeden samt förbereda IC'n inför den svarta färgen. Bilder: original topplager höger fram. Specialsvarv edition vänster fram. Såhär ser de ut på undersidan. Org splines-bultar är inbyggda, även org lagret som finns i org topplagringen. Det rostiga är ordnat Här ser man att hålet inte är i centrum. Beroende på placering av hålet i stötdämpartornet kan man justera camber men även lite caster. PPF boarden på plats. Var lite pilligt men blev bra till slut med allt. Mvh Mathias _________________ Mathias Pelkonen |
||||
är det ett kullager...som inte kan vrida sig..?? Då kommer du få mycket konstiga brytningar i stötdämparstången.... EDIT: Bilen blir kanonfin..! _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Ser bra ut, kul med lackerare som lägger lite tid på kvalitet. Min blev ju inte så bra
Kan tipsa dig om att lacka de svarta plastdelarna med vanlig matt svart spray, ser mycket fräschare ut istället för det grådaskiga som blir när platsen åldras. Återanvände mycket av mina plastdelar på detta sättet. Tror tyvärr också att det kommer blir jobbigt med kullagret i topplagringen, vid fjädringsrörelse kommer det bli påfrestningar och något kommer få ge sig. Antingen spricker det i fjädertornet eller så blir det det böjningar i stötdämparkolven. Byt till ett ledlager innan du monterar det sista |
||||
Köp "riktiga" från Millway eller ett billigare alternativ, att du åker med original M3E30 så får du lite mer camber. Båda alternativen är bättre än det du har Vad fint det blev med ny lack _________________ Patrik Skoog |
||||
Varför skulle original vara bättre än dessa med ledlager i? Mvh Mathias _________________ Mathias Pelkonen |
||||
Kommer lite bilderna på baklamporna här. Fick hjälp av Wallin som jag tidigare nämnt, vi slipade lamporna med 500-papper och la sedan tre lager klarlack på. Blev RIKTIGT blanka och fina!
Wallin har även fixat min bagagelucka inför lack. Stort tack Imorgon kör jag iväg mer saker till lackeraren samt hämtar packningar till motorn från BMW så man kan få ihop den snart. I lackboxen. Blanka och fina. Monterade. Före och efter. Mvh Mathias _________________ Mathias Pelkonen |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW E30 - Så borde den byggts från fabrik. | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 7 besök senaste veckan (82514 totalt) |