Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf MK1 GTI -83 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 67061 besök totalt |
www.pesch.cz är det nog. _________________ MVH |
||||
Lite kanske hehe men jag har sidokjolar också så det passar ihop lite bättre _________________ Joel Jakobsson |
||||
Drivaxlarna är kortade och torpeden börjar ta form.
Och iomed att jag håller på med torpeden så kände jag att jag behövde göra något insug så jag slängde ihop ett hehe... Så nu är snart bilen bakhjulsdriven iallafall _________________ Joel Jakobsson |
||||
Ja gott om plats är det ont om... Jag hittar bara en bild mer på insuget Det är byggt av kalibrergasflaskor hehe tyckte det var smidigt iomed att de har färdiga gavlar... Det är först en bit alu som svettats i inloppsrören där jag snyggade till övergången mellan plåt och rör sen i den runda delen på insuget så är det kapat ett spår hela vägen på ungefär 10mm i bredd och sen ett fördelningsrör svetsat utanpå, tanken var att få liknande effekt som hos Audi s1 bilarnas insug... _________________ Joel Jakobsson |
||||
känner igen problemet. jag sätter rb25 med 4wd i en sunny. jag har byggt hela kardan tunneln och delsvis torpeden så den går att montera bort vid meckning. _________________ jimmy gabrielsson Följ bygget mer i detalj på facebook "pulsar by jigab" jag säljer olja från Eurol på min hemsida www.jigabshoppen.se |
||||
Ja det ser ju inte ut o vara svinmycket plats där heller hehe o jag ser att du behållt original diff-placering det underlättar ju när motorn inte inkräktar på kupén så mycket hehe :-) men det blir värre med kylaren o sånt tänker jag? _________________ Joel Jakobsson |
||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf MK1 GTI -83 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 67061 besök totalt |