Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 740 TURBO -90 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 2 besök senaste veckan (64260 totalt) |
Ah, där ser man.. det finns en del bra saker på "standard" bilar som går att använda bara man vet var man ska leta . En tanke och fundering i det, misstänker att det kan bli knivigt att flytta ut oket endast en cm på ett vettigt sätt. Det känns som det är lättare att få till en ok adapter när man flyttar ut lite längre mot original. I mitt fall skulle man ha kört med 350mm skivor så ha man kunnat göra en bättre adapter. Original fästöron på spindeln är stora och i vägen |
||||||
Ja, men inte de första, de jag hade på min 2018 var inte flytande men 2020 bytte dom till nya utan borrningar och fullt flytande. Ska kosta typ 2200kr för ett par på Honda. (Jag köpte girodisc för typ 7000kr strax innan dessa släpptes 😩) _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 AUDI RS3 2023 PORSCHE Cayenne Turbo 2019 |
||||||
Ja, jag håller med om att det antagligen inte är helt lätt att bara flytta ut 1cm, har inte riktigt börjat kolla detta än, har nog med problem med att jag måste byta motorblock 😬 _________________ Eric Andrén Mazda MX-5 2018 AUDI RS3 2023 PORSCHE Cayenne Turbo 2019 |
||||||
Det sista lät inte allt för roligt, men bra läge att uppdatera bottendelen lite då |
||||||
Idag vart ett skönt delmål genomfört...
Efter några intensiva dagar(nätter) med att fixa en saker som missats eller inte fungerat, så rullade bilen in på Svensk Prestanda för mappning. Förutom en lamdasond som tröttnade och fick bytas så fungerade i stort sett allt som det var tänkt, vilket känns otroligt skönt. Motorn är från början gjord för 98oktan bensin, så kompressionsförhållandet är rätt lågt för att vara optimalt med E85, och kammen kunde vara lite roligare |
||||||
Hej. Vi pysslar med en 745 Turbo -90. Vad för camber och caster är lämpligt på våra bilar? Mvh Micke. _________________ Mikael Persson M3 E46 Competition 2006 |
||||||
Eftersom jag inte har fått ut bilen efter många år i garaget har jag inte hunnit testat vad som funkar. Men nånstans 2grader camber och 4grader caster kanske kan vara en start, räkna dessa värden +-0,5 grad kanske. Men som sagt en ren spekulation, ej testad fakta. |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 740 TURBO -90 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 2 besök senaste veckan (64260 totalt) |