Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 142 -73 Kompressorprojekt | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 4 besök senaste veckan (67450 totalt) |
Näedå. Tråden är inte död. Men arbetet med bilen går inte så snabbt pga brist på pengar, plus lite semester. Blir lite pauser då och då. Ska väl förhoppningsvis i dagarna äntligen handla på mig 164-bromsar, och har precis skickat iväg en beställning på en motorkudde (700:-!) för att få fast paketet ordentligt. Så kommer en frontplåt att fästa lysena i nästa helg (förhoppningsvis) så jag kan bygga klart flippfronten.
Det tråkiga är väl att motorn nu är isärplockad igen. Jag tänkte ju bygga lite fuskigt i sommar, men jag skiter i det och kör på istället. Väntar på toppen och sprutet från Axel som har lite mycket just nu så jag tänkte koncentrera mig på det som är kvar på bilen. Vindruta, bakruta, bromsok, bromsrör, instrumentering och eldragning. Jag har både bromsslangar och Tarox-belägg ligger hemma och väntar. Sätt gärna igång med din 144 och få upp lite bilder så man får spana. De flesta 140-projekt här på rejsa verkar gå och självdö förr eller senare |
Jag ska uppdatera mitt sk. döda arbete med min Chrysler 180 först med lite bilder i denna vecka sen kommer bilder på min fula ankunge...
vill bara gratta till fin bil. _________________ Tobias Kuru Raggare och driftare i Södertälje med Chrysler 180 & Volvo 144 |
Tack å bock. Var nere och hämtade bromsoken jag tänkte byta in precis nu. Och jag funderar på om jag ska renovera dom själv istället... Men det är ju så skönt att köpa fräsht istället...
Får sova på saken. |
Då har jag en intressant tid framför mig då det inte gick att få tag på bromsok förrän efter sommaren, och jag vill skruva nu. Så det fick bli en renoveringssats som ska hämtas i morgon (idag, klockan är efter 12). Har ingen aning om hur jag ska göra, men så svårt kan det ju inte vara... Bonnj*vlar har ju gjort det i många år
|
skickar in bilder på min lilla pärla som uppmuntring och peppning åt dig...
den rullar på bra med B20 och dubbel kulörs lack.... Har lite delar till denna modell liggandes iform av kromlister om ngn behöver.... _________________ Tobias Kuru Raggare och driftare i Södertälje med Chrysler 180 & Volvo 144 |
Äh, det blev att köpa renoverade bromsok istället. KG Trimning hade inne. Så nu är bromsarna på plats med Tarox bromsbelägg och nya bromsslangar. Nu ska det bara fixas lite bromsrör och bakbromsar så är det klart. Sen ska jag gå på bränslesystemet och montera bakruta och vindruta, och dra el... usch.
Kanske är nån intresserad av att se bilder på bromsarna... och ja, det är olika firmor som renoverat oken så de har olika färg. Men det borde fungera lika tycker man. |
Sådär sitter rn frontplåt på plats. Slängde dit en grill för att se hur det såg ut. Såg lite lustigt ut måste jag säga. Är lite urkapat i nederkant där den ska skarvas ihop med glasfiberflippfronten. Å så var jag ju tvungen att bygga flippfunktion också. Så där sitter fronten uppfälld. och framåttippad. Funderar rätt bra, fast jag den tar emot rambenen innan den flippas tillräckligt långt. Måste ju över 90 grader för att få mekutrymme. Men jag vet hur jag ska göra. |
Hejsan,
Fick tipset om att du tänkt andra varianter på dina 164 spindlar, S60 men backade ur det. Har du koll på vilka ok som passar bolt on på 164 spindlarna, heller egentligen vilka som passar utan allt för mycket jobb? Jag behöver lite kraftigare varianter enl min SFRo man och han föreslog 960 då jag har en 960 multilänk bakvagn, men när jag kollar på bilder så tycker jag inte dessa ser ut att kunna passa. Läste nu att du hade oken hemma men sålde dom.... vad var egentligen problemet, vadr det för mycket bök med adapter? /J _________________ Jörgen Risholt |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 142 -73 Kompressorprojekt | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 4 besök senaste veckan (67450 totalt) |