Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Opel Pickord. | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12 >> 14 besök senaste veckan (25143 totalt) |
Ajdå... _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||
Det blir lite mer jobb men det ordnar sig. Bra bromsar är bra att ha. Nu har jag plockat ner tanken lite halvt, och kapat ett litet hål i golvet. Hittade felet med att det inte gått att fylla tanken till mer än 50% innan det står en fontän ur påfyllningsröret ner på byxorna. När dom svetsat ramen bak så har dom dragit en svets rakt ovanför slangen till avluftningen och den har smällt ihop. Hittade en slang i gömmorna som jag håller på att peta på plats nu. Trångt är det. |
||||
Det där är ju bara tråkjobb, oftast enkelt tråkjobb som tar lite tid. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
Japp. Men bra bromsar är väl något av en fördel. Så såg slangen ut. Inte helt färsk. Testade även det nya transportstödet. Rätt smidigt system som klämmer fast motorcykeln i fotpinnarna samt att hela stödet sitter på en typ av bajonettfäste så när man tar bort det så är det bara 2 plattjärn i flaket kvar. Sen kom det mera ideer under dagen. Det är ungefär 20 cm utrymme under flaket så om jag bytte ut trägolvet mot en durkplåt och sätter gångjärn mot hytten och lite gasdämpare under så kunde jag gjort om det utrymmet till en typ av bagage. |
||||
|
||||
Tack. Ska svänga förbi Järnia idag och skaffa lite kätting som jag kan ha som stopp. |
||||
|
||||
Idag blev den godkänd i 2 år till.
Nästan. Nya Bromsrör överallt. Tänker inte ta bild för det blev inte så jättesnyggt Höger frambroms har jag inte gjort något åt men nu var den bra så det var kanske en luftbubbla eller bara skräp på skivan. Jag fick en 2X på ett bromsljus så blankt papper blev det inte. |
||||
Firade med att beställa en uppsättning sänkningsfjädrar till den. Möjligt att den blir högre för jag tror höger fjäder har gått av 2 gånger nu. Hittad en tysk sida som jag ska beställa lite delar ifrån med. Utgående axeltätning från växellådan. Ingående tätning till diffen. Bakre fäste till växellådan. Har läkt så mycket olja på det så fästet är lika hårt som en sån Vingummi orm man köper på marknad. Och Gummidamasken till växelspaken. Det kommer fruktansvärt mycket ljud in genom det hålet runt växelspaken utan korrekt damask. |
||||
Liten Update.
Häromdagen så startade inte Opeln på morgonen när jag skulle till jobbet. Jag misstänkte att jag hade för lite Diesel så jag fyllde upp lite och började pumpa på handpumpen. Då såg jag att det läckte ut diesel mellan rotorhuvudet och pumpkroppen. Oringen där har börjat läcka. Så varje morgon så får jag lufta och sen går den resten av dagen. Ny packningsats till Pumpen kom idag så jag får ge mig på att byta i helgen. Fjädrarna har kommit med. Jag misstänker att bilen blir högre fram med sänkningsfjädrarna än den är idag. |
||||
Ja vad säger man.
Jag plockade ner Pumpen i Söndags och till min besvikelse har jag fått tillbaka pumpen helt oskruvad. Sitter fortfarande 9mm rotorhuvudet och Oringen som läckte föll isär jag jag tog i den. Men men. Jag får väl byta rotorhuvud själv när det behövs. Tät är den i alla fall. |
||||
Vi har laddning igen.
Generator nummer 3 är monterad. Fästet gick att använda ännu en gång med lite små justeringar. Men vid första prov så startade inte generatorn och laddlampan var heldöd. Det visade sig att kontakten till instrumentbrädan glappade ännu en gång så men lite bryt och bänd i stiften så funkar allt som det ska. Nu hoppas jag att jag är färdig med generatorbyten på denna bilen. |
||||
Vet nån om det finns bussningar eller bra lösningar på detta problem.
Här har vi 3 bilder på växelspaken med 3ans växel ilagd. Det är väääääldigt glapp |
||||
Är den 4 eller 5växlad? På de 4växlade går stagen utanpå lådan och kan bli glapp som fan. Där kan man byta lite bussningar och sprinter och tighta upp alltihop. _________________ Mvh He nr ik Tj ul an der Opel Ascona A 16v |
||||
_________________ Kai Anttila |
||||
Den är 5 växlad. Alla växlar ligger dock på samma ställe Tack |
||||
Väljer man växel själv, eller rör man bara runt tills man hittar någon växel och vilken växel det är blir en överraskning när man släpper upp kopplingen? _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
På något sätt har jag lärt mig var växlarna är och 9/10 gånger så blir det rätt växel. Backen som är till vänster om 1:an är ju dock i ett annat Postnummer än 5:an. |
||||
Kolla.
En kopia på Pickorden. Och rätt okej bakljus på den med. Sånna får det bli. |
||||
Andra projekttrådar Opel Pickord. | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11, 12 >> 14 besök senaste veckan (25143 totalt) |