Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Andra projekttrådar Garagebygge 65 m2 plus loft | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20 >> 13 besök senaste veckan (44650 totalt) |
|
||
Blir alltid likadant. Nu står grävmaskin på tomten och jag håller på att sätta mig in i stödmurar. Jag som bara skulle isolera lite grann _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Ska kapa ur för saxlyften. Hur långt in från porten ska man placera den?
Sätter man 3m till centrum blir det väl knappt en meter bakom. Vill ju inte skapa död yta bakom men samtidigt så kan bilen stå lite var som helst när den inte är upphissad. Kanske bättre att sätta den längre in så det går att mecka ledigt runt om när den väl uppe. Blir ca 8.5m djupt. Kanske ska sätta den 3.5-4m in. Hmm. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Om du har 8 meter rakt in, (du lär väll ha någon typ av förvaring eller bänk mot väggen rakt in gissar jag) så skulle jag sätta centrum av grop 4 meter in. De flesta bilar är mer eller mindre framtunga å kör du rakt in, så kommer du antagligen ändå få ställa bilen en bit bakom centrum av gropen
, När du sedan ställer ned saxlyften (,beroende på konstruktionen/stabiliteten), men sannolikt kommet du behöva ha den fasta änden av saxen mot innre vägg/bänken. Lyftens centrum förflyttas ju när du höjer lyften. Det kan vara lite lurigt att höja en saxlyft med utskjutande last , om man plötsligt har överhängande last åt fel håll så är det inte jättebra om det är den tunga änden så att säga. _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
Kan man gissa att du inte vill ha snö nu... ser ut som takstolarna har "lättast" en del.... att du vågar det innan förstärkning är på plats... vad är takbeklädnaden? Pannor
Jag har 3 m invändig takhöjd i mitt gamla garage och en 2 pelare lyft.. jag brukar rulla ring på en låg rull pall när jag meckar där.. I nya garaget har jag 4 m och 4 pelare lyft.. fast att sitta på en pall går ju bra där med.. _________________ Michael Thulesius |
||
Ja pannor. Det ska förstärkas en del tills vidare innan limträbalkarna kommer. 3,2 meter borde gå med ståhöjd om man har lägre bil _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Man brukar ju stämpa innan man sågar itu takstolar Hur går tankarna ang ytterpanelen?Tänker avsaknaden av vindväv,luftning och att panelen även är målad på baksidan?Plasta invändigt bakom gipsen?Riva ner och göra helt rätt,eller vänta tills panelen lossnar av sig själv
Bra beslut att använda hela ytan när du ändå ska bygga om,ett garage bli alltid förlitet _________________ Andreas Nilsson |
||
Mmm jag var inte helt nöjd med hur killarna tog bort allt innan fler stöttor satt på plats. Men det är iaf förstärkt ute vid väggarna och fler stöttor på plats nu. Tanken är att sätta vindpappen på insidan av läkten. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Tja Gustaf!
Äntligen eller vad säger man? Du längtar inte tillbaka till kallgaraget i Skarpnäck Jag har som sagt följt dina upptåg och måste säga att jag är mäkta imponerad av din insatts och kreativitet. När jag såg denna tråd kände jag att jag va tvungen att skiva och gratulera till flytten och nya garageplanerna. Jag har haft fullt upp med allt vad familj heter men fixade garage tillslut. Jag stoppa ner 4 markspottar 2 fram och 2 bak med separat styrning och dom är guld värda. John 3kgt. _________________ John Lindholm |
||
Tjena John! Tack, kul att höra Haha ja det har varit en rätt lång resa sen tiden i Skarpnäck Ska bli skönt med eget garage men det kommer bli mindre och mindre tid nu framöver med familj osv. Då är det iofs väldigt skönt att ha nära till garaget så man kan säga "jag ska bara gå ner och kolla på en grej" och sen fastna två timmar Bra idé med markspottarna! _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Får mig att tänka på denna IG bild , samma snubbe (kanadensare som oxå bygger egen f1 bil) skrev till mig och hade lite frågor om min bil, sprang ut och mätte, knäppte några bilder, innan jag åkte till kyrkan timmarna innan jag gifte mig, "ska bara kolla några mått"
Så det har absolut sina fördelar att ha två steg istället för 2 mil till verkstaden _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Jorå, limträbalkarna uppe och fundamenten för saxlyften är färdiggjutna i golvet. Blev lite orolig att gjutarna skulle missa några millimeter här och var på storleken så jag svetsade ihop 2 ramar med vinkeljärn som höll exakt de mått som Twin Busch angett. Tog säkert 6 timmar att få till ramarna när jag ville jobba +/- 1 mm Ramarna fungerar då också som en bra kantlist. Nu isoleras och byggs innertak _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
|
||
Andra projekttrådar Garagebygge 65 m2 plus loft | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20 >> 13 besök senaste veckan (44650 totalt) |