Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -83:a
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
4 besök senaste veckan (37079 totalt)
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Pelle Sörensson skrev:
Tycker ändå att den här ser fräsch ut http://www.944sverige.com/forum/files/image10_629.jpg

Men visst kanske inte så kul......

Men denna har jag fastnat för sjukt snygg bil/färgkombination

https://rejsa.nu/im/_garage/545-new_2006-10-28-cs951.jpg

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



den är jättesnygg, men jag hade nog valt lite mer färg, gul eller skarpt röd! /Mats

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
easec skrev:
den är jättesnygg, men jag hade nog valt lite mer färg, gul eller skarpt röd! /Mats

Dom flesta verkar tycka så, men jaggår nog lite emot dom vanliga färgerna på bilarna här. Eftersom jag ska ha seriösa företagsloggor på bilen, vill jag dessutom att bilen ska se snygg ut inte bara rejsig tyvärr. Oavsett är ju då vit en mycket bra färg, för till det kan man sätta vilken färg som.....

Nja jag har tiden med mig denna gång o ska tänka till o höra mig om fram o tillbaka innan det bestäms, men mycket uppskattat i alla fall med dom olika förslagen som läggs fram o vem vet var man landar nånstans thumbs up thumbs up


Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Imorgon är det dax för en liten uppstartning av maskinen. Fick min generator rem idag, gamla va helt torrsprucken. Samt även ett oljefilter inhandlades, för sånt går åt......

När jag ändå va igång handlade jag ett så närma original ovalt slutrör som jag kunde hitta, eftersom det det sitter en sur rörbit nu. Lite snyggt får det väl vara ändå.......

Återkommer med Foto mm

Mvh P.

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Jag åkte ut till garaget på eftermiddagen eftersom jag skulle vara hemma på kvällen......

Rätt skönt att mecka under dagsljus faktiskt som omväxling.... thumbs up

Jag började med att mecka på generatorremmen, vilket tog ca 5min....

Sen va där lie småfix att göra ex: sätta dit kåpan för kamremmen och sätta dit tändkåpan. Sen efter det fixade jag batteriet eftersom jag laddat det. Skruvade fast hjulen ordentligt och sen vred jag om nycklen, jag satte inte dit hatten från spolen för att jag ville ha upp lite oljetryck innan start. Efter ca 30sek utan tändning satte jag dit tändhatten från spolen, wrooom startade direkt o dog direkt hm den kanske går bättre om jag sätter dit luftburken med luftmassemätaren haha . Efter den hittat rätt startade den direkt, jag körde ut den ur garaget o lät den stå där i 20min på tomgång. Allting verkar vara ok, så det blev en liten tur på 150m o tillbaka bara för att känna på den. Konstaterade att jag ska byta huvudbromscylinder för den är allt för slapp i bromsen.......

Nya huvlås...

Nytt slutrör...



Är det för mycket eller ok?????

Jag tyckte det såg bra lagom ut!

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Nu har jag även börjat med min modifiering av stolskenorna som jag varit orolig över, tycker inte att det verkar säkert med små orginal m6 bultar som det sitter original på bilen så jag ska svetsa fast glidskenorna med ca 1,5cm lång svets+bulten ska va kvar.....

Givetvis tages vettiga lösningar emot detta problem!!!

Fredags kväll.....

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



börja likna bil som man kan läsa om i ungdomstidningarna. Hoppas att du använder lätt mtrl til skenorna. Först ner till 1000kg vinner!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
easec skrev:
börja likna bil som man kan läsa om i ungdomstidningarna. Hoppas att du använder lätt mtrl til skenorna. Först ner till 1000kg vinner!

Hahaha ja jag satsar på styling för övrigt med min bil.........NOT.

Du lär ju vinna ner till 1000kg, eftersom jag aldrig kommer komma ner till den vikten med denna bil i alla fall......Grattis säger jag då redan nu thumbs up

Ha det gott

Mvh Pelle

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



detsamma, var faktiskt ute i era trakter i fredags kväll, med Bettan II men garaget var tomt! Hade varit skoj att snacka lite!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
easec skrev:
detsamma, var faktiskt ute i era trakter i fredags kväll, med Bettan II men garaget var tomt! Hade varit skoj att snacka lite!

Det va ju synd, som sagt det hade varit kul o träffas...

Vi brukar vara där på Fredagskvällarna o mecka järnet, oftast är vi då ca 6 grabbar som meckar o för liv i luckan. Givetvis utlovas en hel del skitsnack.......

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



ja vi får se, kanske det blir till nästa fredag. Vägarna runt omkring er passar jäkligt bra både för Bettan I och II. Bettan II har börjar vråla riktigt ordentligt nu, har 50 mil kvar på inkörningen sedan kan man vara upp till 7300.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
easec skrev:
ja vi får se, kanske det blir till nästa fredag. Vägarna runt omkring er passar jäkligt bra både för Bettan I och II. Bettan II har börjar vråla riktigt ordentligt nu, har 50 mil kvar på inkörningen sedan kan man vara upp till 7300.

Du så välkommen så....

Ska även passa på o kolla din nya kärra

Mvh P.

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Har beställt hela låsmekanismen till bakluckan idag , så man äntligen kan ha en helt stängd baklucka.....

Fick även beställt original 10.9 hårda bultar till bakvagnen som jag redan varit o köpt dyra rostfria på Eksandhs men va fan det e inte hela världen.....

Så nu blir järnhårt meckande på fredag

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Det blev lite meckandes i Fredags fast än Eddie min vapendragaren va sjuk.....

Har börjat pilla på min stolsanordning för bättre säkerhet, hade även tänkt besiktiga med räserstolen.....Mina grejor som jag beställt kommer nog inte förräns i nästa vecka tror jag, så nästa fredag kan jag nog stänga min baklucka ordentligt o det ska bli så jävla skönt ska ni veta har varit en böld i r**** ....

Sen funderade jag på att göra samma som Eddie ang 6-pols brytaren men kom på att va fan om man ex stänger av bilen via brytaren medans man sitter i bilen av någon orsak, så måste man ju hoppa ur bilen o vrida tillbaka den o sen hoppa in igen för att få igång den o det gillar jag inte så den får åka tillbaka på sin plats igen

Mina planer är nu att:
*sänka den lite till bak+fram
*Cornerweigt givetvis
*Service+alla remmar mm
*Stolen
*Bultarna i bakvagnen
*Lås till bakrutan
*Ny dämpare till huven(så man inte får huven i skallen)
*Ev top plates
*Större krängningshämmare
*oljepluggen
*Ev lätta lite mer
*Splitter fram
*Ny bromshuvudcylinder
*Ev ny bussning till växelföraren bak på lådan
*plus allt smått som tillkommer

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19610



Pelle Sörensson skrev:
Sen funderade jag på att göra samma som Eddie ang 6-pols brytaren men kom på att va fan om man ex stänger av bilen via brytaren medans man sitter i bilen av någon orsak, så måste man ju hoppa ur bilen o vrida tillbaka den o sen hoppa in igen för att få igång den o det gillar jag inte så den får åka tillbaka på sin plats igen
Jag har själv erfarenhet av att lyckats peta till huvudbrytaren under körning. Att då bara kunna ställa tillbaka den och fortsätta är rätt skönt (förlorade inte mycket tid på det konbanevarvet).
Min brytare sitter i inredningen med vajer till A-stolpen. Den bryter batteriets jordning och strömmen till tändningslåset (behöver inte dränera generatorn på min). Men vilken lösning som fungerar trevligast på en 944 måste det vara massor som löst förr.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Sen funderade jag på att göra samma som Eddie ang 6-pols brytaren men kom på att va fan om man ex stänger av bilen via brytaren medans man sitter i bilen av någon orsak, så måste man ju hoppa ur bilen o vrida tillbaka den o sen hoppa in igen för att få igång den o det gillar jag inte så den får åka tillbaka på sin plats igen
Jag har själv erfarenhet av att lyckats peta till huvudbrytaren under körning. Att då bara kunna ställa tillbaka den och fortsätta är rätt skönt (förlorade inte mycket tid på det konbanevarvet).
Min brytare sitter i inredningen med vajer till A-stolpen. Den bryter batteriets jordning och strömmen till tändningslåset (behöver inte dränera generatorn på min). Men vilken lösning som fungerar trevligast på en 944 måste det vara massor som löst förr.

Hej Niklas!

Tja det verkar inte finnas så värst många ändå som gjort det, och som har en relativt enkel skiss som man kan låna ett litet tag...Men det ska väl ordna sig snart tror jag via en kontakt som har en tävlingsbil med snarlik lösning, därav ska jag själv fota o dokumentera lösningen o göra samma själv.

Det med generatorn, så tror jag att det är ett måste på 944 dock > men det är bara att

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Jag har en fungerande och godkänd lösning sedan snart ett år tillbaks. Alla 944 i PCSR har samma lösning, så kan inte förstå vad problemet är

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



easec skrev:
Jag har en fungerande och godkänd lösning sedan snart ett år tillbaks. Alla 944 i PCSR har samma lösning, så kan inte förstå vad problemet är


Mats -> Bryter din strömbrytare strömmen till tändspolen??

Pelle -> Gött att du håller ställningarna i garaget thumbs up när svaga människor som jag är hemma .

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



japp!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709


Trådstartare
easec skrev:
Jag har en fungerande och godkänd lösning sedan snart ett år tillbaks. Alla 944 i PCSR har samma lösning, så kan inte förstå vad problemet är

Haha inte jag iheller faktiskt, kan jag & Eddie komma o kolla på din lösning så är det hela löst ju...????

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383



Allt finns ju dokumenterat i tråden. Extra kabeln som går från brytaren är ner till tändspolen. Hur det ser ut vid gamlaa tändspolen finns det en bild på i sista inlägget i tråden.

om man köper den dyrare brytaren så finns det ett kopplingschema med hur det skall kopplas.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 944 -83:a
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
4 besök senaste veckan (37079 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande