Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Kadett C City -76 [såld] | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 12 besök senaste veckan (66208 totalt) |
Hej lille gubben! Med såna där fuskrespiratorer och fulknep så måste jag ju trimma ännu mer i vinter, vet du hur dyrt det kommer bli för mig, va?
_________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Jo. Med etanol och 10.5:1 borde effekten bli något högre, men tändningen kanske backar så mycket att den blir lägre. Svårt att gissa för en motoramatör .
Nu tycker jag iof att det är en synnerligen ärligt respirator, jämnfört med andra fläktar . Du får nog trimma duktigt eller banta lite om du ska vara snabbare nästa år . I år var mitt motstånd ganska klent. edit: 10.5:1, inte 10:5, såklart. _________________ Markus Ålind |
||||||
Varje gång jag läser denna tråden tänker jag på mammas gamla signalröda Kadett 1200S -76. Hade nästan samma regplåt oxå...JJP 810. Nuvarande ägare är dock odensala bilskrot..
|
||||||
Shit va nice!
Tjacka senaste MS av Roman och pumpa laddtryck! skaffa 500cc spridare så kan du köra på e85 också och behåll kompet ! Fast jag ska ända åka om er båda på hjulspinn _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||||||
Lugn och fin. Har inte mer än hunnit klia mig i huvudet över spridarstorlekar. 480-550cc borde bli lagom. Finns ju volvo gröna r-spridare, men de ska ha så himla högt tryck (3.8b).
Har ett gammal ms1 v2.2 liggandes utan tändning. Tänker nog testa med det som till soppan och låta orginalsprutet sköta tändningen (mha sin knacksensor). _________________ Markus Ålind |
||||||
Funktionen blev bra. Jag mins inte vad det är för dimensioner dock. Längden är ju orginalkulans + så mycket man vill flytta fram urtrampningslagret. Kulan är inte alls veteskapligt gjord, bara på frihand i svarven. Inuti är det samma gänga som jag gjorde i lådan (m8 eller m10, skulle jag tro). Sen är det bara en bit gängstång där. Vad är det som ska få sig en XE? . _________________ Markus Ålind |
||||||
Jag har sedan sist gjort ett hål och två böjda stålbitar. Känns inte som något att visa bilder på :P.
Är början på defrosterarangemang. Tänkte testa att plasta på frigolit till "trattarna" till värmepaketet. _________________ Markus Ålind |
||||||
Ber alljra ödmjukast om ursäkt! 2 j**la år! hehe Bilen står i ett garage, med massa skräp på sig... rakt på lacken! helt hemskt.. Markus! _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||||||
Snick snack! Gamla Kadetter är gjorda för att användas! Hårt och brett och ofta! Slit ut tummen nu _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||||
Du det är hopplöst, jag har slitit i Markus tumme i 2 år, den har liksom växt fast i röven, ingen vacker historia... /Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
Du kan ju inte gömma en sån kärra, ut å håll stålet i sommar nu
http://www.youtube.com/watch?v=1DlS3eJUZyw _________________ Mattias Holmgren |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Kadett C City -76 [såld] | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 12 besök senaste veckan (66208 totalt) |