Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 1602 -75 (Utility-sportwagen) | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 3 besök senaste veckan (73981 totalt) |
110126
Fick följa med garagekompisen Mats till hans jobb och leka lite med maskinerna igen. Planade alla ytor och gjorde oljefilterförflyttaren lite mindre Mats i färd med att TIG:a ihop en rostfri catchtank till sin Daytona '65 Coupé _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
110127
Nått sånt här kommer det bli med filterförflyttaren. Satte dit en billig Biltema tempgivare och tryckgivare med. Har även kopplat in slangen från vevhusburken till oljestickans rör....hur skall detta gå? Dagen innan svarvades denna plugg till fördelarhålet. Pluggen tillfälligt nerstucken 10% av vad den skall. Blir nog kanon _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
110203
Riggat upp en topp på bänken så jag har nått att bygga på. Börjat pussla ihop rören. Är tyvärr ett väldigt jobbigt avgashus med twinscroll och ingångarna kommer från varsitt håll mot varandra i vinkel. Kanske syns hur flänsarna sitter på bilderna. Turbon är ett Mitsubishi TD04-15TK från en V6 SAAB och skall räcka till ca 300hk. Det är ett 12,5 avgashus vilket jag tror blir kanonbra storleksmässigt. På Volvo R sitter tex. 6 eller 7. Men formen på turbon och faktumet att dump och wastegate är inbyggt gör det skrymmande och svårmonterat. Blir en kompromiss som allt annat då jag är dum nog att inte vilja kapa nått i bilen _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
110207
Helsvetsat och typ klart. Blev rätt ok och utseendet blev helt klart lite annorlunda på grund utav avgashusets annorlunda form. Det går fint att plocka grenröret i och ur bilen med motorn på plats vilket känndes som ett bra mål att ha. Bultarna till turbon kommer bli ett h...e att dra åt och lossa dock. Rören blev väldigt lika i längd. 55cm kortaste och 57 det längsta. Helt ok _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
TJenare Skoogis!
Du är ju helt ofattbar!! Från att inte ha rört en bil på 8år till att meka som om morsan din lagt grovsalt i kallingarna på dig- Snacka om att du fått spring i bena! Nu är det helt klart ett tag sedan jag var o hälsade på.. MEN, snacka om att jag får prestationsånges av att läsa om dina bedrifter- Imponerande fart och snyggt resultat!! Jag hör av mig senare gällande div. rostskydds metoder _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||
Han har ju ingen egen bruksbil....klart han har bråttom att bli klar då _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||
|
||
Fredrik nu får du ta och berätta lite mer om hur det har gått!!!
Jag tog och inspekterade 02:an idag, och den är riktigt fin "förutom kanske några små prickar på framskärmarna och dörrarna". Under locket ser bilen helt ny ut kan jag intyga!! _________________ Datsun 240z vq35de Escort MK1 cosworth turbo -68 Escort MK1 16v turbo+kompressor -74 Mride C42 TURBO sportscar Mride T42 TURBO trike. |
||
Japp nu går den, och faktiskt riktigt bra också med tanke på de givna förutsättningarna. Gjorde susen att sätta bilen i Dynotechs bänk och mappa där. Såå mycket bättre än vägen. Hittade ca 45 extra hästar på driven med
_________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
Hur många hästar har maskinen nu då |
||
Vem leder för tillfället? Du eller Jonas _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||
Tror det var 147hk och 214Nm på driven vid 0,3bar ladd. Tyvärr redan i princip bottnat spridarna så får ge mig så tillsvidare
Jonas leder stort med typ 240hk. Han har både IC och drygt 100cc större spridare. _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
Finns inte plats tyvärr. Ville gärna ha turbon lägre ner, men hjälpstyrarm och rambalkar sätter stopp. sen gör lutningen på motorn att avståndet neråt blir litet så några grenrör knappt får plats då. Tjaa vad kan det väga...5kg rör kanske...10kg turbo? Mycket lättare än många andras som kör gigantturbon _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||
Jag har 4st siemens deka 630 spridare liggandes som väntar på dig så du kan slå jonas i bänken
_________________ Mappar och bromsar bilar med Dynapack 5000nm chassidyno. Utför flockning i 40olika färger. http://www.dynotech.se |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 1602 -75 (Utility-sportwagen) | << 1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11 >> 3 besök senaste veckan (73981 totalt) |