Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mercedes 190E 2.5 16v | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 1 besök senaste veckan (40791 totalt) |
He, he...dräpare å dräpare Här kommer det försvar från en själsfrände... http://www.m3e30.se/bilder/artiklar_reportage/tv_20_87/tv_20_87.pdf "För den som söker en riktig landsvägsracer med godtagbara vardagsegenskaper är det lätt att se vinnaren; BMW M3. Den som vill ha mer lyxutrustning och inte skäms för att lyfta luren i trängda lägen klarar sig bra med en Mercedes..." _________________ Sonny Långström 325i -89 635 CSi -86 |
||||||||
Fast nu var det ju inte 2.3-16 vi talade om utan 2.5-16 Mvh Ännu en M3-dräpare _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
_________________ Joachim Sundqvist |
||||||||
_________________ Joachim Sundqvist |
||||||||
Dagen började bra med första repan och kollar att allt funkar
när vi sen börjar att mappa så vill inte den gamla anläggningen hänga med och kastar in handduken. så nu står man med en bil som ej är färdigmappad och suget att köra är enorm _________________ Ismo oinas |
||||||||
Jo den gick ju sönder
Nä skämt å sido det är en Sun Xl11 tror jag den hette, så den har varit bra en gång i tiden. Nu är det väl kanske lite väl omodärn, med tanke på att alla datorer är dosbaserade och det går inte att få ut en vettig graf när man kört ett pull. _________________ Henrik Karlsson Installerar och mappar VEMS styrsystem 0702147772 |
||||||||
Trist att bänken packade ihop
Vore högintressant att se vad för kurvor du får från din bil nu, för vi har väl mer eller mindre samma spec på våra motorer? Andra kolvar, VEMS men i övrigt original? Fast du har väl något sportavgas kanske? Nåja, småsaker... Lycka till med mappningen och bänken _________________ Fredrik Boivie Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
Nu har 190an fått en bra gatmappning av Jörgen i Göteborg
Efter en del strul så hitta Jörgen anledningen varför den var så svår att mappa och det var pga en billig vakum slang som kollapsa ihop om det vart för varmt under huven. Men tändningen fick ligga på fel sida av 30grader vid wot. anledningen kan vara att kompet är högre än 11.3.1 Som jag har fått det förklarat för mig så blir effekten bra mycket lidande i våra 16v spisar om dom inte får mer förtändning än vad jag har så nu funderas det på att e85 konvertera motorn. _________________ Ismo oinas |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Mercedes 190E 2.5 16v | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 1 besök senaste veckan (40791 totalt) |