Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Diskussioner kring vår opretentiösa GTR2002serie!
<<   1, 2, 3 ... , 9, 10, 11   >>
1 besök senaste veckan (22208 totalt)
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Klas och Pär: Tyvärr.. för sent... Nu är 16:00 spikat!!

... Närå - jag håller faktiskt med - hela dan blir "förstörd" när man kör 16... Problemet med förra tiden för mig var att jag har dödsviktiga innebandymatcher vid den tiden numera.. hehe

Vad sägs om att köra på kvällen? Söndagskvällar brukar man ju inte ha mycket för sig.. Typ 22:00?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Johan f.k.a M3E30 skrev:
Kalle Larsson skrev:
amd 1.4 och gf2


Haha, där sprack den teorin


Jo har ju själv en livärdig bruk men fuze har fortfrandet inte kommenterat det hela, fast tror dock det mesta av tiden jag är efter ligger i hur jag kör.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
HOOPoo skrev:
Nu kommer nästa fråga ska vi köra med amateur eller pro settings på bilarna. Dt vi kört hitills är amateur men pro är en större utmaning men lite svårare. Inbromsningar och nedväxling i kurvor är ett jävla jobb. Sen tror jag många kommer råka spränga motorer med pro oxo eftersom det inte verkar va nått automatiskt lite gassläpp heller.

Tror det blir för svårt om alla ska köra med pro-inställningen.. isåfall ser jag hellre att vi kör med de riktiga GTbilarna för att få en större utmaning!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2472



djungel-Jim skrev:
Vad sägs om att köra på kvällen? Söndagskvällar brukar man ju inte ha mycket för sig.. Typ 22:00?


Hey, det blir lite sent tror jag.

Klockan ringer vid 06.15 hemma hos mig (det är säkert många som går upp tidigare än så)

20.00 tycker jag är en bra tid (om vi nu skall ändra...)

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Johan f.k.a M3E30 skrev:
djungel-Jim skrev:
Vad sägs om att köra på kvällen? Söndagskvällar brukar man ju inte ha mycket för sig.. Typ 22:00?


Hey, det blir lite sent tror jag.

Klockan ringer vid 06.15 hemma hos mig (det är säkert många som går upp tidigare än så)

20.00 tycker jag är en bra tid (om vi nu skall ändra...)

Äh! Byt jobb eller skaffa snabbare bil!!

Hehe ville bara få lite reaktioner... Antingen "tidig" morgon eller "sen" kväll tycker jag... typ 10:00 på morgonen (vi kan ju låtsas att vi orkar upp om man vart på partaj dan innan) eller typ 20-21:00 på kvällen.. Jag lutar lite mer mot att ha det på morgonen - det vore en skön start på dagen!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



HOOPoo skrev:
Intresant tråd från simmods forumet som inte kan utesluta att datorprestanda påverkar tiderna thumbs down

http://www.simmods.com/forums/index.php?act=ST&f=27&t=10775&s=044ee09ea7a15464101410dfed9e5971

Då kommer min andra delfråga vad kör fuze och kalle larsson på för maskiner?


hehe
Jag kör på en 1g T-bird med gf3 och har blivit tvungen att installera en extra fläkt som jag måste kör igång när jag lirar GTR2002 annars dör datorn. OBS det är ingen vanlig dator fläkt, har fått en fläkt från ett gigantiskt spänningsaggregat, den drivs med 230v och snurrar fort

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Johan f.k.a M3E30 skrev:
djungel-Jim skrev:
Vad sägs om att köra på kvällen? Söndagskvällar brukar man ju inte ha mycket för sig.. Typ 22:00?


Hey, det blir lite sent tror jag.

Klockan ringer vid 06.15 hemma hos mig (det är säkert många som går upp tidigare än så)

20.00 tycker jag är en bra tid (om vi nu skall ändra...)


Jag tycker också att kl 20:00 blir bra, om vi ska köra på morgonen vid typ 10:00 lär nog inte ja vara vaken iaf, jag tror att de är fler som sover då eller

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Vad många viljor det finns. Jag kan dock hålla med om att 16 blev lite tidigt. Jag tar gärna och kör lite senare tex 19-20. Kör vi 20 blir vi dock inte klara förrän ca 22. Är det bra för de som ska upp tidigt dan därpå?

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
Niklas Maravic skrev:
Vad många viljor det finns. Jag kan dock hålla med om att 16 blev lite tidigt. Jag tar gärna och kör lite senare tex 19-20. Kör vi 20 blir vi dock inte klara förrän ca 22. Är det bra för de som ska upp tidigt dan därpå?

Att det tar 2 timmar för race o kval är väl lite att ta i??

20:00 funkar värdelöst för mig så isåfall byter jag hellre tillbaka till att köra 17:00 som det var tidigare..

runt 12:00 på för/eftermiddagen då?

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Kvällar är bättre, eller förmiddagar, mitt på dagen passar inte alls.

(För undertecknad alltså)

/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Vi kör kl 17 som förut!!! Jag tror aldrig vi kommer hitta en tid som passar alla. Det var faktiskt inga som klagade på den tiden i början.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



Niklas Maravic skrev:
Vi kör kl 17 som förut!!! Jag tror aldrig vi kommer hitta en tid som passar alla. Det var faktiskt inga som klagade på den tiden i början.


Helt ok med mig. Jag vill iaf inte köra tidigare än 16...
Citera
CI

Här sen Dec 2002
Inlägg: 566



HOOPoo skrev:
Intresant tråd från simmods forumet som inte kan utesluta att datorprestanda påverkar tiderna thumbs down

http://www.simmods.com/forums/index.php?act=ST&f=27&t=10775&s=044ee09ea7a15464101410dfed9e5971


Jag kör normalt på min Athlon 550 GF2. Det hackar på den(lägsta upplösning och grafik)!
Nötte för ett tag sedan Spa på min burk och låg på relativt stabila varvtider. Fick sedan testa på brorsans burk som har samma grafikkort men med en Duron 900(nästan helt säker). Jag sänkte min varvtid med 3-4sek på direkten. Jag tror dock inte på att det är datorn som inte kan ta tiden rätt utan snarare att det genast blir mycket svårare att köra när det hackar...
Numera vet jag en som ska uppgradera sin dator såfort han får råd.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41741

Forumägare
Forumägare

Det är en klassiker i GPL att om datorn är för seg så får man usla varvtider eller det blir helt enkelt skitsvårt att köra. Mest beroende på att en lite lite ökad fördröjning i det återkopplade systemet av output från föraren (ratt o pedaler) till feedback till föraren via skärmen. Mycket mycket små ökningar i fördröjningen är fatala för körmöjligheterna. Det har även diskuterats att vi som förare är väldigt dåliga på _varierande_ fördröjningar.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003
Inlägg: 416



Jo jag tänkte på den nya patchen till GTR2002, kan man köra med både den gammla och nya patchen på samma server (typ som vi gör på söndagar) eller måste alla köra samma patch?
om man då måste köra med samma patch vilken ska vi köra med i vår serie då?
Jag har iaf installerat den nya patchen.
Dumm fråga kanske, vad vet ja

_________________
mvh Viktor Pousette
Citera
djungel-Jim
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1974


Trådstartare
fuZe skrev:
Jo jag tänkte på den nya patchen till GTR2002, kan man köra med både den gammla och nya patchen på samma server (typ som vi gör på söndagar) eller måste alla köra samma patch?
om man då måste köra med samma patch vilken ska vi köra med i vår serie då?
Jag har iaf installerat den nya patchen.
Dumm fråga kanske, vad vet ja

Vi kör självklart med den nya patchen i serien! Det kommer förvisso GÅ att spela med gamla versionen på servrarna - men vem vill göra det när spelet blir så mycket bättre med patchen!

_________________

Jim Almqvist
Nordschleife über alles!
www.djungeljim.com
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Testa några varv runt brands hatch nu och jävlar va tung banan var, efter en 5 - 10 varv kunde det börja hacka hysteriskt(har aldrig hänt i det här spelet förut) och bli mycket svårkörbart. Och jävla tunnelsende effekt på banan med armco räcken och träd brevid en i stort sett hela tiden. Men man får försöka klämma sig ner under 1:30 så får man vara nöjd.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
johan..
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2472



HOOPoo skrev:
Testa några varv runt brands hatch nu och jävlar va tung banan var, efter en 5 - 10 varv kunde det börja hacka hysteriskt(har aldrig hänt i det här spelet förut) och bli mycket svårkörbart. Och jävla tunnelsende effekt på banan med armco räcken och träd brevid en i stort sett hela tiden. Men man får försöka klämma sig ner under 1:30 så får man vara nöjd.


Jag upplevde samma sak, har fått ställa ner allt lull-lull till obefintligt, ändå är grafiken seg... (Hoppas att jag hinner få det nya GF-kortet innan helgen

_________________
J0hanC@rlström

Mini Cooper JCW -19
BMW i4 M50
Citera
Andreas A
Luleå & Mörbylånga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 797



Vad innebär den där 'Pro' inställningen?

Innebär det att man måste använda kopplingen?

Har nämligen bara två tumknappar på min ratt (växlingar),
gas o broms sker med paddlar så ska vi köra utan kopplingshjälp
kan jag ej vara med nå mer.

_________________
Andreas Andersson
YB Motorsport
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator

Pro innebär att man egentligen ska ha en koppling. Eftersom vi har hjälpmedlet "Clutch control" på så behövs ingen koppling. DOCK blir det svårare att växla tycker jag. När man växlar ner så får man vara väldigt försiktig med gasen. När jag växlar ner snurrar jag av direkt. Det känns som man är nybörjare igen.

Jag röstar för att vi kör på Amateur som förut! Sen när vi kört klart vår liga kanske vi kan öka på svårighetsgraden med att köra GT-bilar.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



PRECIS ALLA VERKAR MISSFÖRSTÅ VAD PRo OCH SEMIAUTOMATIC=0 ÄR!!!!
Det enda det innebär är att man behöver sköta varvtalsanpassningen själv.
Spelet har fortfarande en autoclutchtime som är olika för varje bil. Denna har inget med clutchassistance att göra.
om ni inte tror mig kan ni läsa lite på simmods forum!
De som har spelat gpl vet vad det innebär att behöva släppa på gasen och blippa vid nerväxlingar.

QUOTE (gawaterman @ Feb 2 2003, 09:00 PM)
Is this auto- clutch option the ONLY difference between amatuer and pro or are there other differences in the .hdv

Thats the only change. Everything else has stayed the same, even the shift delay.

QUOTE
So is it wirth having an extra pedal for a clutch??


The clutch isn't important as such. You don't need to use the clutch, you just need to blip the throttle on downshifts and lift off a tad on upshifts to keep the car stable. If you do have a true analog clutch, you can pull away nice and smooth from the pits. Thats about the only real advantage.

I think the effect is more evident without clutch assistance and I encourage everyone to turn their clutch assist off for a few laps and feel the extra control it can provide. It is much harder but I find it a more involving experience. Don't forget to map a button to clutch just incase you spin (and you will), otherwise you'll stall the car.

You can always revert back to an clutch assist and semi-auto afterwards, but at least now the option is there for a different kind of driving experience.

PS. Don't worry about what is 'realistic'. Just worry about how the game plays and how involving it is to drive.


Hämtat ur:
http://www.simmods.com/forums/index.php?act=ST&f=27&t=11293&s=2e093db5 . . . .

_________________
Kalle Larsson
Citera
Racingsimulatorer
Diskussioner kring vår opretentiösa GTR2002serie!
<<   1, 2, 3 ... , 9, 10, 11   >>
1 besök senaste veckan (22208 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande