Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar VW Golf 2 VR6 1992 [ger upp drömmen :( ] | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 14 besök senaste veckan (132580 totalt) |
Skulle de vara intressant sååå. Ja den ska skrotas så... Hela bottenplattan ÄR intakt. Bilen är en Mk III som är rullad runt om. Men själva botter är hel och fin. Mmm , ska man kanske kapa ur och spara så man kan lura in någon fler i fördärvet =) Om du får onda tankar så följ Wallins tråd på VR6.nu där kommer väl just denna operation att utföras i vinter _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Jag är lite tveksam inför en sån operation. Jag hade tidigare en Golf Variant VR6 Syncro och den var en bra bil men vägegenskaperna gillade jag inte. På halt underlag gick den att sladda med om man gasade men så fort man släppte gasen undetstyrde den rejält. På asfalt var den konstant understyrd. Jag gillade inte viscokopplingen för den gjorde bilen väldigt inkonsekvent. Men det kanske finns nån annan lösning än viscokopplingen? Jag skulle inte bygga fyrhjulsdrift om bilen bara ska gå på asfalt. _________________ Joakim Sjöbeck Alfa Romeo 156 1600 SP2 -00 Alfa Romeo 147 JTD -02 "Diesel Madonna" |
||||||
Men så är många tveksamma till ditt chassiebygge åxå. De går att få till riktigt fina chassien och väghållning på både syncro och 4-motion. Varför den understyr är ju då för att viscon ligger på en liten stund efter du släppt gasen. Och att man har öppen diff i framaxeln. Det man oftast gör vid ombygge är ju att montera 4-motion fördelningslåda och bakaxel. Där man kan styra trycket och ingreppet i bakaxeln så den även låser upp på motorbroms. Detta ger ju en helt annan känsla i körningen. Jag har både en Jetta syncro och en VR6 syncro. Det beror mycket på hur du kör , man får vara ganska aggresiv. Och vänsterbromsa in i sväng för att provosera ut baken. När det är vinter går det ju alltid att stumma viscon. Men det är ju ett sniksätt eftersom det är öppna diffar fram och bak. Kör man med låsande eller slirande diffar kan de bryta en del om man har stum visco. Och så vidare. Allt går att läsa om man har Grupp-A homologeringen frå tiden det begav sig Hoppas detta inte sabbar tråden _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Med rätt chassi funkar nog syncro/4motion... men det blir nog inget sånt skoj i vinter... tyvärr, ska satsa på att få ihop mitt mål att ha bilen gatlegal i det skick den är nu istället.
Har iaf satt igång med vinterns modifieringar idag, mycket svordomar och tyvärr en spräckt framruta (men åas, ny fin ruta till våren istället ) senare så sitter den här i. Plattorna ska svetsas och försöka få dit en sträva för bätena med... men sen så _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
Känns riktigt skönt, alla andra år har jag ju bara dragit på att börja meka med bilen så det har blivit panik sen runt mars istället ... tänkte göra tvärtom i år, det ska vara klart så snabbt som möjligt
_________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
_________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
|
||||||
Mini update utan bilder.
Alla boxarna numera svetsade, bara finliret kvar där. Nytt grenrör beställt och ligger i garaget och ska monteras. Planerat inom kort nu är att måla invändigt det som är bara plåt, gömma undan elen i slang, dra om bränsleslangarna så dom går i tröskeln istället för under bilen. _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
|
||||||
Jag har inte hunnit provköra ännu, det får avgöra... annars så får jag i värsta fall bygga sänka fästena lite _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
Har funderat massa på det där. Det går faktiskt att få ner fästena ganska mycket. Men jag kommer på mitt nästa underrede köra Mk III med höjdjusteringen kvar. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||
Om jag bara skulle flytta ner dom från ovansidan på ramen så får man ju 2-3 cm direkt i sänkning t.ex
Jag gillar att ha orginalen på plats, dom passar ju perfekt _________________ Niklas Jonsson LMS Crew -- VW GTI Clubsport |
||||||
Våra race- och banåkarbilar VW Golf 2 VR6 1992 [ger upp drömmen :( ] | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12 >> 14 besök senaste veckan (132580 totalt) |