Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Volvo 850 -92 T5 GTR | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13 >> 21 besök senaste veckan (128097 totalt) |
Jag har tyckt detta har vart svinsvårt att få allt att lira tillslut. Att tänka i flera steg frammåt för ihop det. _________________ Björn hall |
||
Snyggt, det vill ju aldrig ta slut eller hur!
Jag satt och tänkte göra samma bakre förstärkning som du har gjort igår. Men jag blev lite fundersam. I TANU-Unlimited-reglementet så verkar det vara helt okej, men kollar man i SBF generella tekniska reglementet så får inte förstärkning från buren sträcka sig längre bak än till infästning för krängningshämmaren. Nu tillåter ju TANU mer modifieringar än SBF TR men jag undrade mest om du tänkt på det och vet att det är okej. _________________ Rickard Wiberg Volvo 740 Turbo Time Attack.nu Unlimited-klass Instagram: @rickardwracing |
||
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Fortsätt ösa, de ger en annan inspiration och ångest över allt latande så ju mer du uppdaterar ju mer press sätter du på en annan och de behövs
|
||
Bara att nöta dag för dag Ripper. I bland känns de hopplöst men även om man bara lägger en svets om dagen så går de frammåt _________________ Björn hall |
||
Motorn hoppade i går för första gången på jättelänge. Ska göra om
Fästena för kyl och IC för jag kan inte ha utsläppen på sidorna längre. Ska bygga typ sånna "Burström skopor" så då blir de ett övertryck där ist för undertryck... nu ser de ut som de blir kyl och intercooler ihop och lutat typ 45° frammåt och ett hål i huven i framkant. _________________ Björn hall |
||
Har funderat på en annan lasning på ic och kylning. Nya iden är att sätta dom så långt fram man kan och inte göra "Evo"hål mitt i huven utan sätta WTCC uttag längre bak på huven. Detta ihop med utsläpp bakom framhjulen bör evakurea massor med luft
Ska ha plangolv under bilen. Fram till att börja med iaf, så kan inte plocka ut luft ner åt. TCR bilarna åker ju 1.6 turbo med riktigt plangolv och dom släpper ut luften igenom gälar och hjulhus så med större utsläpp bakom framhjulen så borde de bli kanon. Här är tanken att sätta ic och sen kyl platt imot. Och sen ta ut framstöten så ic blir mer synlig. Sen blir de nog dessa huvgälar. De är clinchedflares, gillade kvaliteten på mina breddare och så är dem i abs plast Här ser man utsläppen på en TCR /WTCC honda _________________ Björn hall |
||
Notera att "TCE"-utsläppen sitter utanför vindrutans area sett framifrån. Lägre tryck längre ut åt sidan, i mitten är det fint för luftintag där bak på huven.
Men med tillräckligt övertryck ovanför splittern där fram kan det gå bra att trycka igenom tillräckligt med luft ändå. Men det ideala är att kyla tillräckligt med minsta möjliga hål i fronten. |
||
Bra iaktagelse. Ska se om jag kan få utsläppen så lång ut åt sidorna som möjligt. " Drag" sett till hålet i fronten är nog typ skitsamma tror jag. Bilen är ju fyrkantig som en laggord. _________________ Björn hall |
||
På en vanlig personbil brukar man tala om att ungefär en tredjedel av bilens drag kommer från hur kylning och luftintag är utformade.
Hur skulle det se ut om du monterade kylaren dikt an mot intercoolern i ovankant och sedan vinklade in nederkanten mot motorn? Givetvis med en kilformd trumma emellan som styr luften rätt, blir det plats kvar mot motorn för en hel trumma från kylen upp genom huven i så fall? Juryn du än gör så finns det mycket läsvärt i denhär artikeln från Willem Toet. https://www.linkedin.com/pulse/air-d _________________ Andreas Persson Mitsubishi Evo X |
||
Bra med ingående info i texten. Nu verkar det som att jag kan få allt så långt fram som de går iaf för att ta det igenom huven. Dock blir de en ganska brant lutning för att komma förbi insuget. Ska se om jag kan ta lite bilder på de idag. Frågan är om man låta luften gå typ runt insuget. _________________ Björn hall |
||
Nu kanske de går att plocka ut luften igenom huven iaf.
Frågan är ju bara hur brant vinkel det kan va på skivan bakom kylet va? Om man går på framsidan av insuget så blir de brant som satan. Men om man går in under eller ev följer insuget så blir vinkelen mycket flackare. Frågan är ju hur mycket sämre de blir om luften skulle gå mot insuget? Jag har ju några cm fram till framkanten pp stöten. Så då. Orde jag kunna handla ett annat kyl i samma dimesion som ic och då kunna vinkla fram de i ovankant så kylets vinkel blir bättre. _________________ Björn hall |
||
Inga problem med brant lutning skulle jag tro, de är även en lågtryckzon!
Kommer bli bra Jag kommer oxå få ganska brant lutning. |
||
Våra race- och banåkarbilar Volvo 850 -92 T5 GTR | << 1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13 >> 21 besök senaste veckan (128097 totalt) |