Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2016-08-07 Time Attack Festival Mantorp | << 1, 2, 3 >> 21 besök senaste veckan (14345 totalt) |
Yes och gärna bestämma att alla kommer så det blir ett bra titta på event, måste tipsa STCC om detta grymma råd _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Du är ju av banan på riktigt.. Klart vi ska ta bort hela grejen med King Of evenemangen.. En stor del av eventet bygger ju på "Prova på time attack". Men vi kanske inte vill ha en club klass eller någon återväxt. Underbar idé _________________ Gabriel Wendel M2F87 - 2018 M3E36 - 7.42BTG M3E46 - 7.34BTG Vinnare Nordic Time Attack CC 2015 |
||||||||||
Men snälla rara ni.
Detta är den Enda time-attack under året som är en publik dag! Man tar dessutom betalt för inträde ! Så det enda extra publiken bjöds på var en F1 annars var det ju inget förutom fri decibel på bilarna. Ni måste förstå skillnaden, detta är en festival med inträde som ska locka Publik!! Det är inte en "dag på race banan" som ska locka nya förare att prova på ban körning, men nu är det detta det blev.. Jag förstår att ni som förare inte fattar detta, men fundera lite hur ni hade tyckt det varit om ni åkt dit utan er race bil och istället bara var åskådare.. För blir det samma upplägg nästa år så lär jag och många fler inte åka dit som publik, däremot kanske jag åker dit och kör.. För ni förare verkar ha haft en bra dag. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Nu är det ju också så att Micke inte har möjlighet att handplocka vilka som kör, inbjudningar går ju ut till förare i serien i första hand och han lobbar nog också hårt för att få dit publik favoriter för att till sist öppna upp för allmänheten att anmäla sig. Med tanke på uppslutningen förra året och hur smidigt allt gick under dagen så tror jag knappast att någon av de stora namnen avstod att deltaga på grund av missnöje med evenemanget. Tror säkert att alla de stora namn som 'saknades' med största sannolikhet ville vara med men valde att avstå av olika anledningar. Det är ju knappast gratis att driva runt en bil som är konkurrenskraftig i Pro eller Unlimited så då är det nog lätt att avstå ett en dags evenemang som inte ger poäng i nån serie, speciellt om man dessutom ska resa ändå från Norge, Finland eller liknande. Som du nämner så var både de friare ljudkraven och F1 bilen uppskattade och jag kan hålla med om att det var tråkigt att inte Valtonnen och flera av de teamen som var med i fjol hade möjlighet att medverka. Så är det ibland, man kan k te vara bäst på alla fronter hela tiden. _________________ Andreas Persson Mitsubishi Evo X |
||||||||||
Sen håller jag nog inte med om att det vart ett 'prova på' evenemang heller, Club som jag kör är väl den klassen som passar närmast in på den beskrivningen. I söndags var vid 15-16 st som körde, varav hälften var förare från serien och abdra hälften bestod av såna som ville prova på time attack konceptet. Men visst, som åskådare tror jag inte att vår körning var nån kioskvältare, men det är ändå en del av timeattack.nu cirkusen, och det kan ju även vara bra för åskådare som funderar på att vara med att se att man inte behöver ha det värsta materialet för att vara med och ha kul. Sen räcker det ju med att gå upp till Street så fanns det ju många intressant ekipage, Ferraris, Nissan Gtr, trimmade japs, Corvetten etc, betydligt snabbare bilar än på de track days jag kört på. Och precis som du skriver så var det för oss förare en riktigt bra dag, allt flöt på bra, crewet är riktigt rutinerade tillbud på banan ordnades snabbt. Mellan körpassen hann man lagom med att titta på, F1 körningen, Burströms rekord, prata med andra i tävlanden och andra nyfikna. Du är välkommen i depån nästa år du med. _________________ Andreas Persson Mitsubishi Evo X |
||||||||||
|
||||||||||
Jo! Stort grattis till Fredrik Sagvold som visar att även i en sport som TimeAttack, där "ett" varv räknas, så behöver man ändå tillförlitlighet i grejerna. Står man inte på startlinjen i finalen så kan man inte heller vinna _________________ Torbjörn Nyberg |
||||||||||
I Club vart det också en riktigt udda final.
Först ut var en Porsche 944 som satte en 1:35 tid, efter honom kom Boston Bråfeldt som hade satt en hög 1:34 tid i semin, viss förvirring uppstår när det först inte dyker upp nån tid... Till slut dyker dock upp en 1:33,6 tid, nästan två sekunders bättring! Efter det så går Joel i Gt86:an och har bra först i första sektorn, men laddar för hårt och snurrar i chikanen på väg ut på dragstrippen och går i mål hopplöst sist. Fredrik Wernboe även han i en GT86:a är näst siste man men lyckas inte ta sig hela vägen och lägger sig på en andra plats, kvar är Farre i sin nya Civic Type R som kvalat med en hög 1:31 tid. Men istället för att gå ut på attackvarv så kör han in i fastlane och stannar i depån. Efter viss förvirring så visar det sig att bilen gått in i säkerhesläge på utvarvet. Skrällseger för Boston som hade som målsättning att ta sig till semifinalen, men som en sista överraskning lämnar på Porschen in walk over då det visat sig att han kört på fel däck. Helt plötsligt så hamnar Joel på pallplats trots piruetten i chikanen och en hög 1:50 tid. _________________ Andreas Persson Mitsubishi Evo X |
||||||||||
Lite som i Unlimeted när jag kvala på kvala på 1,15,3 me dgamla grejer och sen får lämna Wo och Alx och 23 gtr verkar ta vinsten på en bananskal som varit ca 3s efter, Men den går sönder och Sagwold vinner med en 1,22,5 tid
_________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
Som besökare tyckte jag att det var ett trevligt event, men finalen var väldigt långsam, går det inte att släppa ut nästa bil när föregående bil passerar mållinjen?
(eller är man rädd att bilar går sönder på utvarvet) _________________ Mattias Hellström |
||||||||||
+1, det borde verkligen fixas till nästa gång, samt byta speakers för det var en riktig plåga, hade dålig koll och var mest störande. Tv skärmen som stod vid banan var också störande, kanske det hade varit bra att inte köra gamla TA avsnitt på hög volym samtidigt som dom körde på banan. I övrigt kanonskoj event i år igen, ser fram emot nästa år redan. Kanske man tom kan ratta istället för att sitta på läktaren. Många roliga byggen som vanligt och lite motorljud för en gångs skull Jag som sneglar på club tycker att det är kul att se, men alla tycker ju om olika. Gillar att det är båda galna byggen och sånna man själv kan tänka sig ställa upp med. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||||||
Visst är det så, nån olycka är andras lycka.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||||
jodå.... den länken har delats ut ett antal gånger på olika ställen... tror även tidigare i den här tråden med... men här är den igen... http://slc.se/?page_id=294 där finns alla resultat och varvtider inklusive sektortider. |
||||||||||
Ja speakern vet jag inte vad han gick på? skrek hysteriskt lyckligt ut tiden Även när någon inte fick till det i finalen och hamnade dåligt till så alla i publiken undrade vad det var frågan om, om vi hörde tiden fel eller varför speakern var då glad? Samma sak med F1:an så lät speakern som ett barn på julafton hela tiden? = det förstörde det balla med F1:an TV skärmen var väll bra paus underhållning men varför ställa den just exakt där som speaker högtalarna stod = du kunde inte höra varken det ena eller det andra när bägge lät samtidigt. Sen borde man anpassat filmen efter den dåliga kvalitén på bilden för det var helt omöjligt att se resultat listorna och tider som visades då och då på skärmen. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Sen till er som inte fattar så återigen jag skriver vad jag och andra som åskådare tyckte om detta och gav bara lite tips på att förbättra festivalen för publiken.
Inträdes biljetten var dyrare i år än förra året och alla jag pratade med tyckte det var tråkigare i år, så vad händer om ingen klagar? jo då kör dom på med samma koncept nästa år och kanske höjer biljett priset ännu mer och sen när festival dagen kommer så står dom där och undrar varför det är så få i publiken när alla tyckte det var så bra förra gången.. Så för att undvika detta och göra det till en bättre festival så har jag lite nya förslag ni kan få klaga på Istället för under 1.30 tid så kan man ju ta att bara dom 5 bästa i time attack seriens lägsta klasser får anmäla sig efter hur dom kört på dom tidigare del tävlingarna och för att få dom att vilja anmäla sig så ger man även extra poäng till dom som kör bäst under festivalen. Men att man låter alla i Pro och Unlimited köra då man gör detta till en extra deltävling för dom. Sen vet jag inte om denna tvist med bara 1 superlap i finalen var så bra? men det får ni förare avgöra.. _________________ Martin Ehrsson RS8 Äger 2st Urq 20v-90:or, RS8:a |
||||||||||
Så såg tiderna ut i finalen Andreas Boston drämde till med en 01:32.xxx tid till och med å jag klabba till de som vanligt med en 01:33.6xx tid. Hade förväntat mig att bli slagen av Farre, men de vart Boston, hade Farres bil inte felat hade jag hamnat på en 3 plats, men racing är racing och grejer går sönder eller felar tyvärr _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Superlap körs det även på World Timeattack i finalerna och är ett roligt inslag tycker då jag i alla fall Lite det som skiljer agnarna från vetet så att säga "one perfect lap" som ska läggas utan trafik men under stor press = inget att skylla i från sig på om man fuckar upp allt, det är bara du och banan. Även det som skiljer de från vanlig tävlan och track day åkande, där man kan lägga hundra varv under en dag och plockar fram det bästa varvet ur den högen, då är det mer kvantitet än kvalitet på körningen och föraren. Men de är bara mina tankar och ord _________________ Carl-Fredrik Wernboe' Kör Toyota GT86 Tanu Club challange 81# |
||||||||||
Eftersnack 2016-08-07 Time Attack Festival Mantorp | << 1, 2, 3 >> 21 besök senaste veckan (14345 totalt) |