Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Skruva banåkabil Hjulinställning porsche 996 | << 1, 2 3 besök senaste veckan (8448 totalt) |
Såna skador har jag sett flera på just dom nya Pilot Sport däcken, för vek stomme.
_________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Ja, men inte 4+ _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Ok. Jag antar att du menar 4S. . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||||
Köp CUP2 och gå på med lite mer camber än std så får du en riktigt bra kompromiss!
Underbara däck på gata som klarar bana! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
+1 på den. Jag har kört cup2 på de två senaste bilarna, funkar prima på gata och bana. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Jag måste ju ändå köpa nya bakdäck, så att välja cup2 då är ju väldigt lockande!
Men som det skrevs om ovan, följer det med en massa saker som att jag även måste byta oljesump och aos? Då börjar det ju dra iväg ordentligt i kostnad... _________________ Anders ancker |
||||||
Beror ju på hur du kör. Oljesump mm är för de högre sidoaccelerationerna du KAN få om du utnyttjar r-däcken fullt ut på bana. Bilen kommer inte gå sönder för att du byter däck. Man kan göra en sak i taget. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||||
Kanon- då är det avgjort! Vågar jag ställa frågan igen om att ha mer camber bak än fram? Alltså blir bilen konstig med camber -1,5 fram och -2.25 bak? Sen undrar jag om nån har testat att göra inställningen själv, typ enligt: http://b.kl3in.com/2013/04/simple-and-accurate-suspension-alignment-for-a-porsche-996-part-1/ Om man nu ska hålla på att testa sig fram med olika inställningar... _________________ Anders ancker |
||||||
Jag har ställt hjulen själv på flera bilar. Fyrhjulsmätning blir svår utan utrustningen, men man kan i alla fall ändra camber och toe axelvis utan problem. Har tillgång till enkel toe-mätningsutrustning, gammal manuall sak med spegel. En annan metod som funkar är att spänna upp linor runt bilen. Har jag sett flera gånger i depån på rejs-banorna. _________________ Ny kulbil i garaget. |
||||||
Fråga till er som lagt ut protokollen från hjulinställningen - är de från Skanstulls Däck? Jag är ute efter en bra verkstad som har egna ideer och erfarenhet av Porsche och banåka. Jag har en ny 718 Boxster GTS som snart får Cup2:or och jag vill få en bra setup som lämpar sig för trackdays. Vet inte själv vad man kan fu ut ifråga om t.ex. camber, eller ens vad det ska vara. Så vill ha en verkstad med stark egen hållning. Vilka kan ni rekommendera (i Stockholm ska sägas)?
Har gjort annan bil (ej Porsche) hos Skanstulls Däck förut. _________________ Per Brugge |
||||||
Yes, mitt protokoll är från Skanstulls men från den tiden då Johan Von Berens var en del av verksamheten. Jag tror att Levin racing alternativt Mtech är bra för dig att vända sig till. Personligen använder numera Bandhagens däck som är duktiga men ställer enligt mina önskade värden baserat på erfarenhet. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Har Johan lämnat Skanstull? Vad med deras fokus på race (R-däck, hjulinställning, Porsche etc.), är det kvar eller har de övergett och blivit vanlig däckverkstad? _________________ Per Brugge |
||||||
Dom skall ha kvar en kille som skall vara duktig på hjulinställningar men har hört fler som varit missnöjda efter det att Johan sålt sin del i Skanstulls och lämnat verksamheten. Johan jobbar f.ö numera hos mtech i Södertälje. _________________ /Peter Wärhner Nu: 968CS -93 PCSR 8B Tidigare: 997.2 T -10, 997GT3CS -07 996GT3CS -01 E46M3 -01, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||||
Skruva banåkabil Hjulinställning porsche 996 | << 1, 2 3 besök senaste veckan (8448 totalt) |