Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Sparade trådar/FAQ
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 3 besök senaste veckan (63684 totalt) |
Vikten beror kanske på vem som satt i... ![]() och ja, det gick att åka några tiondelar fortare på Scandinavian Raceway ![]() Har själv lyckats åka låga 1.05 på Kinnekulle med min nuvarande M3E30. Standard motor, 20 mm sänkningsfjädrar/Bilstein Sprint och 15-tums Bridgestone S02. Rent subjektivt är bilen alldeles för mjuk men den skall ju rulla på gatan oxå... ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
om jag haft honom som co-driver, så skulle nog tiden legat närmare 15 minuter... ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Kinnekulle 2003 på 1.06.02
Gelleråsen 2002 på 1.24 nånting, med 150 hk Ringen BTG på 9.02 med gatdäck _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
På begäran:
1.10 på Kinnekulle med punka på höger fram. Jag kunde för allt i värden inte förstå varför det understyrde så mycket under bron trots att jag säkert åkte 10 km/h långsammare än vad jag brukar. När samma sak hände även nästa varv gick jag i depå och började klia mig i huvudet men såg inte höger fram lite plattare ut än vanligt? ![]() Jo, det var dessutom REJÄLT varmt och hade tuggat ner till ungefär halva däcksidan. Trots detta trodde jag inte mina ögon när tryckmätaren visade 0,0 kg, något vasst hade stuckit hål i däcket som hade punkterats helt. Undras hur det hade gått om jag kört på ett gatdäck istället för Re540s? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Kinnekulle, gamla asfalten och gratis gatdäck från däckhandlarens skrotcontainer:
1:08.någonting Kinnekulle, R-däck 1:05.4 Ringen, gatdäck 9:15 BTG Ringen, R-däck 9:07 BTG Anderstorp med chikan i slutet på flygrakan, R-däck 2:08.XX Superstage, R-däck 1:36.12 Ringen, racedäck från 1967 8:32 Fullt varv (1967 års sträckning) ![]() Samtliga tider utom den sista är satta med min Golf GTI 16V -88 med det mesta i hjulupphängningen utbytt till roligare grejer. EDIT: Uppdaterad 2004-08-13 _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
Kullen: 1.09,5 (helt original 318i -87 27 000mil, cykelpumpar istället för stötd., kapade
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kullen: ca. 1.06 (318is, Bridgestone B530, Grp.N-chassi, stumma bussningar, ca 980kg, första racet med bilen, gammla beläggningen) Efter injustering har bilen dock cirkulerat på höga 1.03. På R-däck lååååg 1.02 med nya asfalten. Knutan: Under 1.20 iaf. Osäker. (318i) Knutan. ca 1.14. (318is) Efter "justeringar" låg 1.12 på gatdäck och 1.11,2 på R-dito. Långa Mantorp: 1.32.2 (Första varven på banan, alldrig kört bilen, första framhjulsdrivna bilen på bana, (undanflykter? ![]() ![]() ![]() ![]() "Justering" av 318is innebar en idoget testande av Håkan Johansson, den nye ägaren, som verkligen lyckades klämma ut det sista ur bilen. Det visar på potentialen för modellen iaf. Att tiderna är diffusa beror på avsaknaden av Laptimer. Det borde man ha i alla bilar... ![]() EDIT: Nu med korekt tid på Knutan och R-däck. |
||||
Fast du hade du åkt 1.32 lite senare på kvällen så hade vi andra blivit imponerade ![]() För dom som inte vet så var det lite flingor i luften ![]() ![]() |
||||
Hehehehe
![]() En "riktigt bra" tid, satt av våra klart snabbaste pilot, med SAAB:en den dagen var 1.28. Så runt 1.30 hade man väl varit nöjd med, med tanke på oerfarenheten av bil, bana och drivsätt samt de yttre omständigheterna. 1.32 var ju ngt man gärna filat lite fler varv på... ![]() |
||||
Med en E21:a från 82 med 28000mil på mätaren och en lagom sänkning, ursläng inredning, i övrigt original och Bridgestone 720-sulor blev det följande:
Kinnekulle 1.08 blankt ![]() Tider från andra banor är för dåliga för att publiceras då bilen inte fick tillräcklig kylning förrän sista åket nu 2002... |
||||
Fick höra av en kompis att jag tydligen hadde kört på 1:10,3 med min astra. Detta var med uppgraderade bromsar (ebcskivor och grönabelägg), 17" gatdäck samt sänkningfjädrar och 50kg stereo. Nästa år så vill jag ner mot 1:07. R-däck är beställda
![]() _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||
Då kontrar jag med lite "real Stuff" då:
Har lyckats med följande tider i min 1000kg Alfa GTV med ca 150hk, R-svålar, racingfjädrar men suspekta stötar och ganska osorterat chassi: Gelleråsen: 1,25,277 med uråldriga 008R Knutstorp: 1,16,742 med flång nya RE540 (snarlik tid med 032) Kinnekulle: 1,06,910 på gamla asfalten. Kände mig som passagerare hälften av tiden... Falkenberg: 0,53,089 Mantorp långa: 1,39,någonting Inte helt verifierat med handjagare, men däromkring skall det vara. Plus låga 1,12 i den konbana på Uråsa Ingmar snackar om. Kändes tungt att ta stryk av en framhjulsdriven shoppingbil ![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Tillräkligt för att hålla Ingmars trimmade, slicksförsedda, Kadett bakom.
![]() ![]() ![]() Jo, det minns jag och skitkul var det. ![]() _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
||||
Kanske skall tillägas att det var första gången på bana för Erik och att det inte var ett varv i maxtempo. |
||||
Stämmer bra det...har dessutom en tid på Bilsport Superstage på 1.38,x Lite snabbare än 2 st. RS4:or på slicks och R-däck ![]() Kan varmt rekommendera Superstage för det var precis hur kul som helst ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Kul att se alla tiderna från Kinnekulle och att många åker ungefär lika fort trots mycket olika koncept.
Fast att en framhjulsdriven Kadett och en framhjulsdriven Golf går exakt på hundradelen lika fort är väl inget att förvånas över... Bra tidtagning ni måste ha! ;-) Hade faktiskt själv en transponder på min M3E30 när jag var på SLC:s sponsordag på Kinnekulle i höstas. Och visst slår tiderna lite från varv till varv, tillräckligt för att inse att man sannolikt skulle kunna åka fortare om man hade en laptimer och kunde ligga och prova sig fram med olika spårval och få direkt feedback. Det brukar ju ju goda resultat, inte minst när man kör hyrkartrace! ///Martin _________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||||
Egentligen körde jag på 1:06.00, men det lät ju alldeles för exakt. Det verkade som en uppskattad tid så jag la på lite lagom. ![]() Självklart är det exakta tider. Man använder ju fingret för att starta och stoppa klockan. ![]() Förövrigt så kör Micke med konceptet "Mer turbo än vad jag har" ![]() _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
![]() |
Sparade trådar/FAQ
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 3 besök senaste veckan (63684 totalt) |