Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Sparade trådar/FAQ
VARVTIDER
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (63684 totalt)
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1943



Lefors skrev:
Den är faktiskt ganska tung. Lättning kostar pengar....
Har för mig att den vägde drygt 1200 med förare när vi vägde den på finalen förra året.


Vikten beror kanske på vem som satt i...

och ja, det gick att åka några tiondelar fortare på Scandinavian Raceway (fast de tog du ju igen på Mantorp).

Har själv lyckats åka låga 1.05 på Kinnekulle med min nuvarande M3E30. Standard motor, 20 mm sänkningsfjädrar/Bilstein Sprint och 15-tums Bridgestone S02. Rent subjektivt är bilen alldeles för mjuk men den skall ju rulla på gatan oxå...

///Martin

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



BTG skrev:
Peeter skrev:
Ringen: 9:05 BTG med std Saab 9-5 Aero kombi-00(2:a varvet med bilen)


Av allt imponerar ovan tid mest!
Peeter: You must know the green hell like the back of your hand and have the devil as your co-driver!
Vem är förresten "the Devil of the Grüne Hölle"? Jolly Green Giant?

Mvh / Micke

om jag haft honom som co-driver, så skulle nog tiden legat närmare 15 minuter...

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



Kinnekulle 2003 på 1.06.02
Gelleråsen 2002 på 1.24 nånting, med 150 hk
Ringen BTG på 9.02 med gatdäck

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41736

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Försök inte Micke!!!!! Vi kräver även varvtider med punka av alla!!


_________________
Magnus Thomé
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



På begäran:
1.10 på Kinnekulle med punka på höger fram.

Jag kunde för allt i värden inte förstå varför det understyrde så mycket under bron trots att jag säkert åkte 10 km/h långsammare än vad jag brukar. När samma sak hände även nästa varv gick jag i depå och började klia mig i huvudet men såg inte höger fram lite plattare ut än vanligt?
Jo, det var dessutom REJÄLT varmt och hade tuggat ner till ungefär halva däcksidan. Trots detta trodde jag inte mina ögon när tryckmätaren visade 0,0 kg, något vasst hade stuckit hål i däcket som hade punkterats helt.

Undras hur det hade gått om jag kört på ett gatdäck istället för Re540s?

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Kinnekulle, gamla asfalten och gratis gatdäck från däckhandlarens skrotcontainer:
1:08.någonting

Kinnekulle, R-däck
1:05.4

Ringen, gatdäck
9:15 BTG

Ringen, R-däck
9:07 BTG

Anderstorp med chikan i slutet på flygrakan, R-däck
2:08.XX

Superstage, R-däck
1:36.12

Ringen, racedäck från 1967
8:32 Fullt varv (1967 års sträckning)

Samtliga tider utom den sista är satta med min Golf GTI 16V -88 med det mesta i hjulupphängningen utbytt till roligare grejer.

EDIT: Uppdaterad 2004-08-13

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Kullen: 1.09,5 (helt original 318i -87 27 000mil, cykelpumpar istället för stötd., kapade originalfjädrar, bakelit Pilot SX, racestol, gammla beläggningen) Tillräkligt för att hålla Ingmars trimmade, slicksförsedda, Kadett bakom. Skitkul var det!!! thumbs up Han kom som en raket på rakan! Minns du Ingmar?

Kullen: ca. 1.06 (318is, Bridgestone B530, Grp.N-chassi, stumma bussningar, ca 980kg, första racet med bilen, gammla beläggningen) Efter injustering har bilen dock cirkulerat på höga 1.03. På R-däck lååååg 1.02 med nya asfalten.

Knutan: Under 1.20 iaf. Osäker. (318i)

Knutan. ca 1.14. (318is) Efter "justeringar" låg 1.12 på gatdäck och 1.11,2 på R-dito.

Långa Mantorp: 1.32.2 (Första varven på banan, alldrig kört bilen, första framhjulsdrivna bilen på bana, (undanflykter? ) och ALLDELES för få varv för att börja ladda. SAAB 9-3 Aero, Öhlinare, hårdare bussningar, Pirelli Pzero C, Porschebromsar, diff, snudd 400hk/>500Nm.) Tror jag skulle kunnat åka en mitten 1.30 iaf om jag inte skjutit motorn nästan direkt... >

"Justering" av 318is innebar en idoget testande av Håkan Johansson, den nye ägaren, som verkligen lyckades klämma ut det sista ur bilen. Det visar på potentialen för modellen iaf.
Att tiderna är diffusa beror på avsaknaden av Laptimer. Det borde man ha i alla bilar...

EDIT: Nu med korekt tid på Knutan och R-däck.

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



AL skrev:


Långa Mantorp: 1.32.2 (Första varven på banan, alldrig kört bilen, första framhjulsdrivna bilen på bana, (undanflykter? ) och ALLDELES för få varv för att börja ladda. SAAB 9-3 Aero, Öhlinare, hårdare bussningar, Pirelli Pzero C, Porschebromsar, diff, snudd 400hk/>500Nm.) Tror jag skulle kunnat åka en mitten 1.30 iaf om jag inte skjutit motorn nästan direkt... >


Fast du hade du åkt 1.32 lite senare på kvällen så hade vi andra blivit imponerade

För dom som inte vet så var det lite flingor i luften så dom fega klagade lite på fästet

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Hehehehe Det var lite halt ja...

En "riktigt bra" tid, satt av våra klart snabbaste pilot, med SAAB:en den dagen var 1.28.
Så runt 1.30 hade man väl varit nöjd med, med tanke på oerfarenheten av bil, bana och drivsätt samt de yttre omständigheterna. 1.32 var ju ngt man gärna filat lite fler varv på...

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Richard.Andersson

Här sen Nov 2002
Inlägg: 2

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Med en E21:a från 82 med 28000mil på mätaren och en lagom sänkning, ursläng inredning, i övrigt original och Bridgestone 720-sulor blev det följande:

Kinnekulle 1.08 blankt
Tider från andra banor är för dåliga för att publiceras då bilen inte fick tillräcklig kylning förrän sista åket nu 2002...
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Fick höra av en kompis att jag tydligen hadde kört på 1:10,3 med min astra. Detta var med uppgraderade bromsar (ebcskivor och grönabelägg), 17" gatdäck samt sänkningfjädrar och 50kg stereo. Nästa år så vill jag ner mot 1:07. R-däck är beställda

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41736

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Såg Nisse drämde till med en tid på 1967 års Nürburgring... så då får jag väl kontra med min tid där 8:19 i Lotusen

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8822

Hjälpmoderator

Då kontrar jag med lite "real Stuff" då:

Har lyckats med följande tider i min 1000kg Alfa GTV med ca 150hk, R-svålar, racingfjädrar men suspekta stötar och ganska osorterat chassi:

Gelleråsen: 1,25,277 med uråldriga 008R

Knutstorp: 1,16,742 med flång nya RE540 (snarlik tid med 032)

Kinnekulle: 1,06,910 på gamla asfalten. Kände mig som passagerare hälften av tiden...

Falkenberg: 0,53,089

Mantorp långa: 1,39,någonting Inte helt verifierat med handjagare, men däromkring skall det vara.

Plus låga 1,12 i den konbana på Uråsa Ingmar snackar om. Kändes tungt att ta stryk av en framhjulsdriven shoppingbil utan R-däck just då. Men jag återkommer i frågan.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Ingmar Truedsson
Listerby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 563



Tillräkligt för att hålla Ingmars trimmade, slicksförsedda, Kadett bakom. Skitkul var det!!! thumbs up Han kom som en raket på rakan! Minns du Ingmar?

Jo, det minns jag och skitkul var det.

_________________
MVH
Ingmar Truedsson
Opel Kadett GSi på bana
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Jag har kört Kinnekulle i år (precis innan asfalteringen) på omkring 1.13 i min Audi A6 2.7TQ MTM automat. P Zero Rosso 235/45/18.


_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Erik B skrev:
Jag har kört Kinnekulle i år (precis innan asfalteringen) på omkring 1.13 i min Audi A6 2.7TQ MTM automat. P Zero Rosso 235/45/18.



Kanske skall tillägas att det var första gången på bana för Erik och att det inte var ett varv i maxtempo.
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

johann skrev:
Erik B skrev:
Jag har kört Kinnekulle i år (precis innan asfalteringen) på omkring 1.13 i min Audi A6 2.7TQ MTM automat. P Zero Rosso 235/45/18.

Kanske skall tillägas att det var första gången på bana för Erik och att det inte var ett varv i maxtempo.


Stämmer bra det...har dessutom en tid på Bilsport Superstage på 1.38,x
Lite snabbare än 2 st. RS4:or på slicks och R-däck

Kan varmt rekommendera Superstage för det var precis hur kul som helst

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41736

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Erik B skrev:
...
Kan varmt rekommendera Superstage för det var precis hur kul som helst


Verkligen, jag vill på 're igen o igen o IGEN o IGEN o IGEN....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1943



Kul att se alla tiderna från Kinnekulle och att många åker ungefär lika fort trots mycket olika koncept.

Fast att en framhjulsdriven Kadett och en framhjulsdriven Golf går exakt på hundradelen lika fort är väl inget att förvånas över... Bra tidtagning ni måste ha! ;-)

Hade faktiskt själv en transponder på min M3E30 när jag var på SLC:s sponsordag på Kinnekulle i höstas. Och visst slår tiderna lite från varv till varv, tillräckligt för att inse att man sannolikt skulle kunna åka fortare om man hade en laptimer och kunde ligga och prova sig fram med olika spårval och få direkt feedback. Det brukar ju ju goda resultat, inte minst när man kör hyrkartrace!

///Martin

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41736

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hmmmm... gruppköp av laptimer.... mmmmmm



_________________
Magnus Thomé
Citera
Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4439



Martin G skrev:
Fast att en framhjulsdriven Kadett och en framhjulsdriven Golf går exakt på hundradelen lika fort är väl inget att förvånas över... Bra tidtagning ni måste ha! ;-)
///Martin


Egentligen körde jag på 1:06.00, men det lät ju alldeles för exakt. Det verkade som en uppskattad tid så jag la på lite lagom.
Självklart är det exakta tider. Man använder ju fingret för att starta och stoppa klockan.
Förövrigt så kör Micke med konceptet "Mer turbo än vad jag har" och jag kör med konceptet "Mer luft i vissa däck än vad Micke har"

_________________
/Niße

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Sparade trådar/FAQ
VARVTIDER
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
3 besök senaste veckan (63684 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande