Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi Lancer EVO1 RS -93 | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (14153 totalt) |
Var det den bilen som användes vid ett Blackrace i Farsta i somras med Kami som chefstekniker? Påminner om den jag besiktade då.
Tänk så mycket snyggare de tidiga Lancer är jämfört med de modernare klumpverken. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Det låter GÖTT, RIKTIGT GÖTT. Stog bakom denna bilen på En dag på strippen på Mantorp i sommras, fy fan vilket ljud och vilket as till att gå! Tror han körde en mitten 11:a _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering |
||||||
Den bilen skulle ju jag köpt, billligt när han inte fått den såld, i sommar..
Grattis till ett grymt köp, hoppas det håller ihop för dig!! /Erik som ska handla färdig race-evo från England i framtiden. =) _________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 -såld Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||||
Lennart Mäkinen skrev:
Ja, det stämmer. Det skall ha vart samma dag som bilen blev mappad och klar. Det pratades något om grepproblem den dagen. Är det något du kan verifiera? Har förresten oxå alltid gillat den gamla karossen bäst. Calle gsi skrev:
På Mantorp kördes det fullt ut med ALS-funktionen och då låter bilen rätt skönt Tyvärr saknades 50-60 hk pga den enorma värmen som nästan hade ihjäl den stackars lilla intercoolern. Det saknades 10 km/h i slutfart vid 201m strecket iallafall. Jag siktar på att ta ut den igen ca 1 april, förresten. _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
De heter OZ (letar som fan men hittar inget ...) Jag är officiellt avundsjuk. Igen. Satt Räzoknoppen i eller har du köpt den? Pris? Vart? Villha. _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||
Y-Maleky skrev:
orginal sitter det hydraliska. Erik (fd Mooseman) skrev:
Jag har inte lyckats få tag på något bromspapper men karaktären är fin. Fullt ladd vid 3500 och fin respons överlag. Möjligtvis något seg på 1:ans växel men där finns ändå inget grepp. Turbon är specad för 565 hk så den ligger rätt i kompressormappen. ALS:en används bara som startfunktion. Folxam skrev:
Fälgarna är rätt lika Compomotive TH men inte tillräckligt De ska dock vara i magnesium. Knoppen satt i när jag köpte bilen, har aldrig sett en sån tidigare och vet inte vart den är köpt, men kolla runt på nätet _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||
Förresten, hittade!
Räzo-prylar hittar du hos http://www.vanadisgummi.se Nu har jag beställt 50 liter Racefuel66 _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||
utseendemässigt borde du kasta bakvingen, ta en Lancer GTi -94 stötfångare och modda den samt tona rutorna samt sätta på GTi emblem... Då kommer alla tro att du tror att du är asball och åker omkring i en stylad Lancer GTi med hål på avgassystemet (om du inte gasar så mycket..)
Det vore ASBALLT! _________________ Andreas Holmström |
||||||
Hihi
Den är tillräckligt med sleeper ändå. oinsatta vänder sig knappt om när man kör förbi. De lite mer pålästa brukar höja ögonbrynen, vifta, skrika och gapa samt jaga bilen. Jag tycker det är en perfekt kompromiss och vingen påstås sänka lyftkrafterna med 18% _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||
Har du några siffor på hur bilen går med och utan tillsatsen? Jag provade den i somras och förlorade många hästar med denna tillsats, Den sägs förhindra spikningar men verkar sänka energiinnehållet/volym. Trots att jag ställde upp tändningen så gav den sämre effekt än utan med lägre tändning. Frän bil förresten! Stod oxå bakom den på mantorp och spanade, fingarna i öronen är dock ett måste om man vill ha kvar trumhinnorna. _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||||
Det finns bara en mapp i sprutet och den är tänkt för 20% RF66. "Racesoppa" har högre oktantal och är därmed mera svårantänt. Energiinnehållet är oftast bättre. Dock brinner det lite långsammare så man får ösa på med mera tändning för att inte tappa effekt. Jag vågar inte spekulera i vad som hänt i ditt fall, men möjligheten finns ju att begränsningen inte har legat i bränslets karaktärestik. Det ända jag sett är bromspapper från VM där man uppmätt ca 20% effektökning på trimmade turbobilar. _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php OZ Rally Racing ! _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
||||||
Nu finns film på "bangbang"-funktionen
OBS! Avnjutes på HÖGSTA VOLYM, eller inte alls http://medlem.spray.se/racefilm/Evo/ Jaja, jag vet att kvalitén är dålig.. _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi Lancer EVO1 RS -93 | << 1, 2, 3, 4 >> 1 besök senaste veckan (14153 totalt) |