Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (14107 totalt) |
Allt som behövs.... Blir troligtvis bara servopumpen och en bit ur torpeden. _________________ Niklas Johansson Lancia Delta EVOluzione 1992 Landrover Defender 110 HCPU (Dragbil) |
||
Har inte uppdaterat på länge nu.
Får försöka komma i kapp lite på tråden nu. Det har inte stått helt still i garaget i alla fall. Som jag skrev tidigare i tråden var Parner stakarna beställda men det blev inte mycket mer heller. Efter att ha skjutit upp leveransdatumet 4ggr blev jag sur och gick till en annan leverantör. J**ligt tråkigt när man legat på för att han skulle ta upp stakarna i produktion. Glöm det nu... Dem nya stakarna kom, men då var det ju helt kört att kunna köra något denna säsongen. och glöden att gå ner och skruva lyste med sin frånvaro. Blocket polerades invändigt. ![]() Sedan skickades blocket i väg för planing och o-ringning. Bilder kommer. Toppen portades lite lätt ![]() Nu är det på "G" att lämna in vevstakarna för att planslipa överfallen på stakarna och horna storänden till rätt mått. Samtidigt byggs extraktor grenrör och fästen till kompressorn. _________________ Niklas Johansson Lancia Delta EVOluzione 1992 Landrover Defender 110 HCPU (Dragbil) |
||
Hittade lite bilder från första vintern här kommer en.
![]() Här år en bild på den spartanska förarplatsen. ![]() Det ska göras om lite här... Förhoppningsvis kommer jag hinna lätta och få instrumentbrädan flockad snart. _________________ Niklas Johansson Lancia Delta EVOluzione 1992 Landrover Defender 110 HCPU (Dragbil) |
||
Shit vilken bil! Det blir inte mycket snyggare än såhär! ![]() Följer denna tråd med spänning! ![]() _________________ T i m P a h l b e r g Searching for the holy grail ... |
||
Kul att du gillar den. Flyttade karrossen till ny ort i helgen. ![]() Står säkert inne i värmen nu. (Var inte så bra värme i förra garaget.) ![]() Nu kan jag lägga all energi på att få till motorn. ![]() _________________ Niklas Johansson Lancia Delta EVOluzione 1992 Landrover Defender 110 HCPU (Dragbil) |
||
Jodå ozze det händer grejer...
Men det har vart mycket problem med delar etc. Receptet blir där emot lite annorlunda... Har byggt en 16v topp nu.... ska se om jag kan lösa några bilder på det. _________________ Niklas Johansson Lancia Delta EVOluzione 1992 Landrover Defender 110 HCPU (Dragbil) |
||
Tänkte att jag måste uppdatera min gamla tråd, (såg att det var 5 år sedan sist)
Den slutgiltiliga specen på bilen inför 2011 blev: Motor: Polerat, o-ringat orginalblock (kopparpackning) Borttagna balansaxlar Standard kolvar H-profilstakar Tillsnyggad topp Specialtillverkade topplocksbultar från TG racing (M12) Ställbara kamdrev Garret GT40 med separat wastegate Eaton M62 kompressor Egentillverkat insug liknande MIS 1680cc spridare Oilon bussningar till alla motorfästen Nira I3+ motorstyrning Chassi: Oilon bussningar i framvagn Standard orörd bakvagn Bromsar: Orginal skivor och ok Bromsvåg Stålomspunna slangar Kaross: Glasfiber Huv, framskärmar och främre stötfångare (Lätta prylar inte snygga) Nytt elsystem Glasfiber instrumentbräda (flockad) Bilder från provkörning och grundmappning Precis avlastad ![]() ![]() Redo för start ![]() Varmkörning ![]() Testar lite superstage på eftermiddagen ![]() En intressant dag som gav en ny "att göra lista inför 2012" _________________ Niklas Johansson Lancia Delta Evolution 1992 Ford Capri 1970 |
||
Som jag skrev blev det en lite "Att göra lista" efter provkörningen sent 2011.
# Uppdatera hjulupphängning !!! # Byte turbo, den gamla vaknade alldeles för sent och gav mindre fina rökmoln efter acceleration. Orginal hjulupphängning ![]() Nylackade golvet ![]() Bort med det! ![]() In med nya tankar ![]() Bygger ny bakvagn ![]() Nya D2 ben ![]() Lite skillnad ![]() Bakvagnen pulverlackad och ihopmonterad ![]() ![]() _________________ Niklas Johansson Lancia Delta Evolution 1992 Ford Capri 1970 |
||
Byter ut den gamla trötta GT40'in mot en Precision 6262 Billet med v-band in och ut.
Påbörjar nerplockning ![]() Rensar fronten ![]() Monterar den nya turbon ![]() Nu är det bara dem sista ny stagen till fronten som ska tillverkas innan det blir provkörning. _________________ Niklas Johansson Lancia Delta Evolution 1992 Ford Capri 1970 |
||
Tackar, jag hoppas att tankplaceringen ska fungera. Förhoppningen är att det ska gå att suga bränslet ur den högra tanken som ligger ca 4cm lägre än den vänstra tanken och att den vänstra fyller upp den högra bara genom höjdskillnaden. _________________ Niklas Johansson Lancia Delta Evolution 1992 Ford Capri 1970 |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 1 besök senaste veckan (14107 totalt) |