Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -87
<<   1, 2
10054 besök totalt
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8318



Jimmy, jag undrar om du har några bilder på din båge? Jag är nämligen i tagen att beställa en Weicher-bur och undrar hur infästningarna ser ut vid B-stolpen på golvet? I Fredriks tråd om bilen har en en mycket bra bild på bågen. Dessvärre ser man inte var i golvet den infäster.

Har du någon bra bild på det?
om du inte vill posta får du gärna maila: mikael@regnell.se

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264


Trådstartare
Bild kommer ikväll!

_________________
Jimmy Karlsson

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8318



jika skrev:
Bild kommer ikväll!

Tack! thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264


Trådstartare
Har ägnat delar av dagen åt lite mekande.

Demonterat styrservon, det blev i alla fall något kilo lättare, vilket jag iof kommer kompensera med några pizzor.
Byte av bussningar till generatorn.

Dessa operationer gick utan problem, värre blev det när jag skulle byta framhjulslager, hittade inte låsmuttern till fälgarna, letade i en halvtimme. Tillslut återstod endast att slå bort låset.
Gick och hämtade en slägga och lite don, nu skulle skiten bort.
När jag skulle ge mig på låsbulten såg jag att den hylsan satt kvar på låsbulten.
Låsmuttern hade suttit där sedan jag bytt däck, jag har inte kört mer än 10 mil men ändå.
Det känns som att en den kunde orsakat en del skada på omgivningen om den ramlat bort på fel ställer

Sedan flöt det på igen, fick dit hjullagret och en camber platta från Samuel.

Det är en del småpill kvar till bilen är helt iordning men till Mantorp då är vi laddade!

_________________
Jimmy Karlsson

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
JonasS
Karlshamn
Här sen Jun 2006
Inlägg: 332



jika skrev:
Hoppas även att jag ska komma över vassare camberplatter (vilket iof enligt en del japanska filmklipp måste räknas som alt 1).



Jimmy,

om jag kommer ihåg rätt så blev det nya justerbara camberplattor. Vi sågs på BMWSC-träffen på Gelleråsen i sommras, och då berättade du vem som gjort dem till dig. Men det har jag givetvis glömt bort. Kan du friska upp mitt minne?

/JonasS

_________________
Jonas Sandborg
BMW M3 E30 -87 Såld
BMW M3 E90 -11 Såld
BMW 3.0 CSI -72
Porsche 996 GT3 -04 Såld
Lotus Exige S240 -08
Shelby gt350 -17
Citera
Rolfson
Nyköping
Här sen Jun 2005
Inlägg: 1317



JonasS skrev:
jika skrev:
Hoppas även att jag ska komma över vassare camberplatter (vilket iof enligt en del japanska filmklipp måste räknas som alt 1).



Jimmy,

om jag kommer ihåg rätt så blev det nya justerbara camberplattor. Vi sågs på BMWSC-träffen på Gelleråsen i sommras, och då berättade du vem som gjort dem till dig. Men det har jag givetvis glömt bort. Kan du friska upp mitt minne?

/JonasS





Samuel Lindqvist, finns här på forumet thumbs up

Sök så finner du. (Gör ooootroligt fina saker )

_________________
Rolf Stålheim

Facebook/Stålheim Motorsport
BMW 700 Sport Coupé - 60
M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Jo jag finns här. Under hösten så kommer det komma massor av nya roliga grejer till E30. Har inte lagt upp alla grejer än och måste prata med Magnus innan jag gör för mycket reklam.

Mvh
Samuel

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264


Trådstartare
JonasS skrev:
jika skrev:
Hoppas även att jag ska komma över vassare camberplatter (vilket iof enligt en del japanska filmklipp måste räknas som alt 1).



Jimmy,

om jag kommer ihåg rätt så blev det nya justerbara camberplattor. Vi sågs på BMWSC-träffen på Gelleråsen i sommras, och då berättade du vem som gjort dem till dig. Men det har jag givetvis glömt bort. Kan du friska upp mitt minne?

/JonasS


Joda, visst kommer jag ihåg dig, i alla fall motorljudet från din bil, bland det häftigaste i år! thumbs up

Citat:
Jo jag finns här. Under hösten så kommer det komma massor av nya roliga grejer till E30. Har inte lagt upp alla grejer än och måste prata med Magnus innan jag gör för mycket reklam.

Mvh
Samuel


Vad har du på gång?? Du vill inte lämna några ledtrådar?

_________________
Jimmy Karlsson

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264


Trådstartare
Nu när ändå denna tråden är väkt så är det väl bästa att uppdatra lite. Det är tyvärr så att bansäsongen 2006 måste betraktas som slut för min del, den tog iof egentligen slut i Juli men hoppet har funnits kvar!
Det blev 8 banbesök totalt. Intrycket av bilen är enbart positivt men ska försöka fixa till några mindre problem problem till nästa år.

Understyrning: Tyvärr har bilen varit väldigt understyrd. Greppet i framvagnen har inte alls varit i nivå med bakvagnen, jag har laborerat en del med krängarna utan några större resultat, tillsist så körde jag med väldigt mycket krängare bak och nästan inget fram. Tror att jag är rätt ensam om detta på en E30! Min teori är att toe in fram har varit felaktig. Jag gjorde ingen check av vinklarna efter ändring av camber och caster vilket kan ha ändrat lite. Det skulle ju givetvis också kunna vara ett styrstag som är lite krokigt, men då borde den dra lite snett.
Lösning: Ska kontrollera toe i vinter samt se till att spårvidden fram ökar något.

Motor ras: På Kinnekulle så gick en slang till vevhusventilationen sönder. Oljenivån sjönk och tempen steg. Bilen blev seg och jag gick direkt in i depån. Där var det enkelt att konstatera att ett lager hade lämnat in! Som tur var hade jag för första gången bilen på trailer så det var bara att åka hem och fixa motorn
Räknade med att motorn var igång till helgen därefter. Nu 3 månader senare är det dags att börja monteringen av motorn!
Lösning: Har bytt lite delar när jag ändå plockade isär den och haft kunnigt folk att titta på de gamla delarna. Nu ska motorn vara nästan som ny. Har dessutom sett till att skaffa en riktig oljepump och oljekyl för att motverka liknande händelser.

Leveransproblem däck: Beställde däck i Januari men de kom aldrig som utlovat. Detta resulterade i att jag både missade lite bankörning och dessutom körde på lite olämpliga däck och däcks kombinationer.
Lösning:Till 2007 så har jag sett till att säkra upp denna fronten lite bättre och jag har de däck behöves liggandes i garaget.

Övermod: I takt med att hornen blir större och större både på mig och bilen så får jag nog tänka lite på säkerheten.
Lösning: Jag har ett 6 punkts bälte liggandes som inte är monterat. Har bestämmt att det inte blir någon bankörning innan detta är i.

Klumpig mek: Som vanligt när jag ska göra något så blir det inte som planerat. Lyfte upp bilen med domkraft på grus/sand underlag. Eftersom att inte domkraften kan rörar sig i detta underlag så gled bilen tillslut av domkraften vilket resulterade i att jag fick ett snyggt märke i vänster bakskärm!
Lösning: Se till att endast kunniga personer är i närheten av bilen och att jag håller mig på avstånd!

_________________
Jimmy Karlsson

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8318



jika skrev:
Lösning: Se till att endast kunniga personer är i närheten av bilen och att jag håller mig på avstånd!

Så brukar jag också försöka göra!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
JonasS
Karlshamn
Här sen Jun 2006
Inlägg: 332



Hög tid för en uppdatering Jimmy !!

Händer det något spännande i garaget i vinter?


/JonasS

_________________
Jonas Sandborg
BMW M3 E30 -87 Såld
BMW M3 E90 -11 Såld
BMW 3.0 CSI -72
Porsche 996 GT3 -04 Såld
Lotus Exige S240 -08
Shelby gt350 -17
Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264


Trådstartare
JonasS skrev:
Hög tid för en uppdatering Jimmy !!

Händer det något spännande i garaget i vinter?


/JonasS


Hmm, det har inte hänt något på snart 2 månader i mitt garage. Jag har håller på med en massa andra onödiga saker istället! Jag inser nu att det börjar bli lite väl kort om tid för alla planer som jag haft med bilen... (som vanligt mycket snack och lite verkstad)

Hur som helst jag återkommer med lite uppdateringar när säsongen närmar sig och bilen blir körklar igen.
Målet är Mantorp med BMWSC för lite avrostning

_________________
Jimmy Karlsson

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
gustav_lindberg
Hässleholm
Här sen Dec 2006
Inlägg: 63



Helrätt bil!
undrar om du forfarande har 2,3 blocket til salu som du annonserade för ett tag sen?

Ha de //gustav

_________________
Gustav Lindberg
Citera
jika
Vaggeryd
Här sen Mar 2005
Inlägg: 264


Trådstartare
gustav_lindberg skrev:
Helrätt bil!
undrar om du forfarande har 2,3 blocket til salu som du annonserade för ett tag sen?

Ha de //gustav


Japp blocket står hemma i en hylla till ingen nytta, det vore mycket trevligare att se det i en bil!

_________________
Jimmy Karlsson

BMW M3 -87 i delar ett litet tag till...
Porsche 996 turbo
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 -87
<<   1, 2
10054 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande