Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ferrari 550M -98 GTR bygge i kolfiber | << 1, 2, 3, ... 48, 49, 50 >> 17 besök senaste veckan (347058 totalt) |
Förutom sedvanlig genomgång så lutar det åt andra kolvar med högre kompression, samt andra grenrör. Sprutet har vi ändrat oss om, håller på och diskuterar lite med leverantören nu igen vilket det ska bli för att det ska vara kompatibelt med instrumentet och vilka funktioner som behövs. Bra att kunna få upp info och varningar från motorns styrsystem samt bilens elsystem direkt i instrumentet. |
||||
och angående alla funderingar och kommentarer om att bilen är brandskadad så säger jag bara en sak: Mycket hellre en bil som brunnit lite än en som varit smälld.
Har ikväll med hjälp av Frazze plockat ur resten av inredningen, rattstång, pedalställ, kablage m.m Samt som avslutning efter att allt förutom hjulupphängningarna är bortplockat så har jag spolat av den riktigt ordentligt med högtryckstvätten med turbojet munstycket. Det har lossnat mycket skit Imorgon hinner jag inte lämna den till lackeraren för första omgången (blästring och lack undertill) pga att jag ska upp på en liten roadtrip med Frazze till Köhler och Ingemar i Gunnarsjö. Ska hämtas lite godis till M6-an |
||||
|
||||
Så synd skulle annars passa bra in i SLC GT som kör på riktiga banor |
||||
Blir väl lite dåligt med konkurrens i slc gt |
||||
Vadå vilket team? Jag måste ju köra någonstans med den och har klurat ut att den serien passar bilen bra. |
||||
Shit pommfritt!! En Maranello! Jag måste bara fråga, vad får man pynta för en sån skönhet som den där då den är brandskadad, och var hittar man dom? Du får gärna skicka PM om du inte vill avslöja de här!
Mäktigt projekt i alla fall! Jag hoppas verkligen att jag får tillfälle att höra den yla nångång i framtiden! _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Några $$$ kommer ej att diskuteras i denna tråden. Kan väl säga så mycket att det var vettiga pengar, men att jag kommer att få lägga mycket tid och pengar på att göra i ordning den också. MVH |
||||
Svårt att se på bilden, men kontakten vid ratten var en av de första anslutningarna som lossades. Jag har jobbat 2 år på bildemontering och är utbildad på airbagarbeten |
||||
Airbag'arna på förar- och passagerarsidan var en av alla de hundratals prylar som vi plockade ur, och sen kollade vi varje detalj för sig om det gick att använda eller om det var brunnet/skrot. Vid fototillfället var airbagen på passagerarsidan uttagen, och någon som helst fara att någon ballong ska blåsa upp fanns lixom inte iom bilen stått strömlös i ca 4 år _________________ /// Mvh Ferenc Papp |
||||
Ja vi siktar på det, plåtslagaren kommer att jobba efter bilder på prodrives senaste bil. Den här: Dock blir det en liten skillnad, även bakskärmarna på min bil blir enkelt löstagbara. |
||||
Fick spränga en under utbildningen av försäkringsbolaget, som vi lade ett däck på. Det fkög en bra bit upp i luften |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ferrari 550M -98 GTR bygge i kolfiber | << 1, 2, 3, ... 48, 49, 50 >> 17 besök senaste veckan (347058 totalt) |