Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
AC Cobra 427 S/C, SÅLD
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (28981 totalt)
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Nu har det mekats lite i garaget igen.

Fästen till tank samt övre fäste till coiloverserna fixat, lite förstärkningar ska väl också till. Tanken är från Volvo 140, notera skicket thumbs up Dock ser det ut att bli väldigt lite plats till panhardstag Men om man bygger Wattlänk så fins det mer plats, hmmm...


Generatorn flyttat och även hittat ett oljefilter som inte är riktigt lika stort som fick plats innanför rambenet Så nu slipper jag flytta filtret thumbs up


Fästen samt kylare monterat, fästena är punktade nu men skall skruvas när jag vet vart dom hamnar höjdmässigt



Nästa steg blir att klura på vilken variant av stag man skall bygga till bakvagnen!?

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Brewmaster
Strängnäs
Här sen Maj 2004
Inlägg: 336



Brutalt bygge!
Är det en volvo kylare?
Räcker den till att kyla V-åttan?

_________________
Pär Holmstrand -87
Alfa 75 2.0 -87 Rosso
Volvo V70 D4 -14
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Polly skrev:
Brutalt bygge!
Är det en volvo kylare?
Räcker den till att kyla V-åttan?


Tack!

Kylaren tror jag kommer från en Volvo i 900 serien, det kommer även att monteras en fläkt från Volvo V70 på den. Jag hoppas att den kommer kyla tillräckligt...

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3381



Står verkligen framvagnen så utfjädrad som det ser ut på bilderna trots att motorn sitter i?

I övrigt ett skönt hemma-mek-stuk... mycket "pang på rödbetan"! thumbs up

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Mats Friberg skrev:
Står verkligen framvagnen så utfjädrad som det ser ut på bilderna trots att motorn sitter i?


Det stämmer, den är i helt utfjädrat läge, jag trodde att motorn skulle få den att komma en bit närmare marken men det gjorde den inte...
När vi lyfte i motorn så ställde vi den mitt på axeln (typ originalmontering på 140) och då sjönk den ner men när vi lyfte bak motorn så hände inget (det verkar lovande för viktfördelningen ).
Så det blir nog till att modda fjädrarna för att få ner den.

Mats Friberg skrev:
I övrigt ett skönt hemma-mek-stuk... mycket "pang på rödbetan"! thumbs up


Jo vist är det mycket hemma-mek-stuk, man får försöka hitta någon lagom blandning.

Igår inhandlades ett i stort sett komplett Wattlänkage så nu jobbas det med att försöka lösa "prOpeller" monteringen på ett bra sett.

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Funderar på hur jag ska fylla ut detta utrymme bäst...bredda volvofälgar, feta spacerplattor, byte bultmönster (BMW?)...hmm...


Någon som har några fälgar liggandes att fylla utrymmet med?

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10738



Fanns det inte en uppsättning feta compomotive-splittar med volvobultmönster till salu här på forumet för ett tag sedan?

Kolla om det kunde vara nåt.

16" diameter har jag för mig det var.

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Jo jag tittade på dom, dock så tyckte jag inte dom passade in så bra med Cobrans linjer.

Nya fälgar beställdes idag, jag hoppas att jag inte behöver alltför mycket spacers för att fylla ut till skärmkanten. Det blev 8.5" fram och 10" bak. Dom bör väl dyka upp i slutet av veckan, bilder kommer...

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Nu ligger fälgarna i garaget! Det blev Super DTM fälgar pga mycket fälg per krona thumbs up
Jag valde Volvo bultmönster fram med 8,5" i bredd. Bak fans det inte bredare med Volvos bultmönster så där valde jag en 10" fälg med BMW (5/120) bultmönster.
Så det som gäller nu är att antingen montera adaptrar eller borra om drivaxlarna till 5/120. Får jag plats så blir det adaptrar annars blir det alternativ nummer två. Som det ser ut vid provmontering så fyller fälgarna ut väldigt bra

Jag har letat upp lite begagnade däck för att inte låsa mig till någon dimension. Det som sitter på nu är 235/45-17 fram och 275/40-17 bak. Det ser bra ut än så länge.

Bakfälg



Bakfälg med däck.


Framfälg och bakfälg. Jag som tyckte att 235 var brett men bredvid bakdäcket ser det ut som ett reservhjul

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Drake
Stockholm
Här sen Jun 2006
Inlägg: 183



Hallå Speedster!

Har det hänt nåt mer på byggfronten?

Min står snart på hjul hoppas jag, så jag är snart ifatt dig Siktar på att få till ett rullande chassi till sommaren.


Kul med en budget-Cobra till men nu vill jag se lite uppdateringar.

_________________
Stefan Karlström
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Drake skrev:
Hallå Speedster!

Har det hänt nåt mer på byggfronten?

Min står snart på hjul hoppas jag, så jag är snart ifatt dig Siktar på att få till ett rullande chassi till sommaren.


Kul med en budget-Cobra till men nu vill jag se lite uppdateringar.


oj vad gärna jag hade velat ge dig uppdateringar men men... huset har tagit det mesta av tiden... Sedan har jag ganska mycket projekt på Porschen i vinter för att den ska bli "helt" klar.

Jag jobbar nu i ett trång kallgarage och siktar på att bygga nytt garage till sommaren och jag hoppas att detta kan sätta fart på byggandet av Cobran men samtidigt så kommer den nog att bli lite åsidosatt när man bygger
Målet är dock att göra första SFRo besiktningen i sommar för att sedan få den körklar till sommaren 2008

Det ska bli roligt att följa ditt bygge så länge



_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
torque
Gävle
Här sen Jun 2004
Inlägg: 917



Speedster skrev:



:woot: så ska det se ut! Kan fälg/däck passa bättre på en Cobra? Läckert!

_________________
Charlie Strömnes
Oreca Viper Competition Coupe #105
7,15.9 BTG TD Dodge Viper ACR Hardcore Edition 2009
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10738



thumbs up Ser OTROLIGT bra ut!

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6571



thumbs up
Det är vad man kan kalla perfekt passform! Riktigt snyggt.
Känns som man borde ta sig en titt i det garaget igen, hänt mycket sen sist

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Figgz skrev:
thumbs up
Det är vad man kan kalla perfekt passform! Riktigt snyggt.
Känns som man borde ta sig en titt i det garaget igen, hänt mycket sen sist


Tack ska ni ha, lite uppmuntran skadar absolut inte Du är välkommen Figgz

Det blev 55 mm spacers bak och 15 mm fram (fram är inte monterat på bilden). Nästa steg att är slutföra monteringen av coiloverserna bak som ett fäste till panhardstaget i chassit.

om någon har en 240 bakaxel liggandes så är jag intresserad av alla delar som sitter i ändarna på den, dvs: Sköldar, handbromsdelar m.m. Jag hade väl tänkt att skaffa detta nytt men om någon har det liggandes så vore det inte fel. Jag kommer nog att få bygga om det lite så det vore bra att testa på något begagnat.

En liten garagebild också...

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Calle Sundin
Kungälv
Här sen Aug 2004
Inlägg: 56



Jag tyckte det var dags för uppdatering här, och den som jobbar med bygget ska väl uppdatera tråden...

Diverse plastbitar klara



Jobba på med garaget nu så att Cobran blir klar nån gång.

_________________
Carl Sundin PCS 9296
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Calle Sundin skrev:
Jag tyckte det var dags för uppdatering här, och den som jobbar med bygget ska väl uppdatera tråden...


Tack för den piken Lite trist nu när garaget tar den mesta tiden och man inte har tid för bilarna men väl vart mödan när det blir klart för då ska det bli fart på mekandet

PS jag hämtar sista plastbiten ngn dag

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
brainglow
Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 510



^^ UPP denna goding vill vi se klar! Några uppdateringar gjorda`?

_________________
Patrik Rosén
Speedlab Crew - http://www.speedlab.se
3D-printing/Design - http://www.brainglow.se
Instagram - https://www.instagram.com/brainglow.studios/
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Jag önskar att det fans ngt smaskigt att bjuda på men så är tyvärr inte fallet... Kul förrästen att ngn kommer ihåg detta bygge

Som med mina andra byggen så står det helt still nu till förmån för mitt garagebygge. Inget kommer bli gjort med ngn av bilarna innan garaget blir klart tyvärr
Jag jagar dock lite delar så jag har att göra när jag väl drar igång igen, bla nya större bromsar har inhandlats (det blir ok med inbyggd handbroms bak). Så nu får bromsarna som satt på hamna på min BMW 2002.

Men som det ser ut nu så kommer jag nog kunna flytta in i garaget i mars ngn gång så det fins hopp

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
addam
Göteborg
Här sen Nov 2005
Inlägg: 103



Speedster skrev:
Jag önskar att det fans ngt smaskigt att bjuda på men så är tyvärr inte fallet... Kul förrästen att ngn kommer ihåg detta bygge

Som med mina andra byggen så står det helt still nu till förmån för mitt garagebygge. Inget kommer bli gjort med ngn av bilarna innan garaget blir klart tyvärr
Jag jagar dock lite delar så jag har att göra när jag väl drar igång igen, bla nya större bromsar har inhandlats (det blir ok med inbyggd handbroms bak). Så nu får bromsarna som satt på hamna på min BMW 2002.

Men som det ser ut nu så kommer jag nog kunna flytta in i garaget i mars ngn gång så det fins hopp


Nu när du har blivit befriad från 2002:an så är väl detta bygge i full gång eller?

_________________
adam ståleby
Citera
Speedster
Göteborg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1031


Trådstartare
Ajaj jag som trodde att jag skulle komma undan och att alla glömt mig

Vist har möjligheterna för att få fart i detta bygge ökat rejält nu när Speedstern flyttat ut från garaget och in i nya garaget samt att BMW'n är borta men
Det kommer nog inte hända så mkt förrän till hösten men då ska det förhoppningsvis bli desto bättre fart thumbs up

_________________
Petter Lilled
-Porsche 997S Carrera 2 -05
Citera
Våra race- och banåkarbilar
AC Cobra 427 S/C, SÅLD
<<   1, 2, 3   >>
1 besök senaste veckan (28981 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande