Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo GTS2000 -75, Såld... | << 1, 2, 3, ... 38, 39, 40 >> 25 besök senaste veckan (294031 totalt) |
Då var bakaxeln tillfälligt på plats också.
Ska fixa till infästning för panhardstaget och reaktionstaget i samband med burbygget. Sen ska bakaxeln rivas isär och ses över. /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Nu kommer jag nog göra min morbror besviken...
Han hjälper till en hel del vid mina byggnationer, och var så glad att jag kravlat mig upp från turbo-träsket. Såg fram emot lite härligt Weber-bröl, istället för fnysandet och pysandet. Men, det blir inget Weber-bröl... Utan, jag kommer att fortsätta med mitt laptop-trimmande. Men, turbo blir det iallafall inte... Kan nog bli rätt bra det här också... /Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
www.unikracing.com /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Nu har man fått bilen på hjul, skönt att kunna flytta runt på den.
Har kapat ur lite i fronten för att få plats med alu-kylaren jag byggde till förra bilen. Men, som tyvärr aldrig kom i. Kul att man kunde använda den till den här istället. Passar ju som en smäck! Så fick man ju kapa bort lite onödig vikt i fronten också... Mvh Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Inget weberbröl kanske, men detta kommer att brölla ännu värre (bättre/mer). _________________ /Anders C |
||||
Även om det går i -fart, så kan man ju låta snabb Inget slår ett riktigt vasst insugsljud! _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Jag måste säga att jag älskar designen på den här modellen som du har . Om det någonsin blir en alfa så skulle det bli en sån här (om man nu skulle få tag på en). Får man fråga vilka årsmodeller denna finns i och vad prisklassen för ett renoveringsobjekt kan ligga på? om du har nån länk med lite info och sådant så skulle det uppskattas väldigt mycket. Lycka till med bilen
/David _________________ David Johansson |
||||
Ja du, sök lite på Alfa Bertone och Giulia GT, som den egentligen heter. Då kan du nog hitta massor med kul info. Priser på renoveringsobjekt är nog svårt att säga. Beror mycket på modell och skick. Här är ett par märkesklubbar: http://www.alfaromeo.org http://www.alfapower.nu Här är en artikel med en helskön bild: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/st /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
_________________ Erik Johansson Sommar: Mazda RX-7 -84 Vinter: Yamaha Viper M-TX -16 http://nosc.worlddisease.net |
||||
Det hoppas jag också! Har lyckats klämma dit pedalstället med bromsvåg. Fick modifiera det lite och kapa upp lite i torpeden, men sen passade det. Ja, jag ska snygga till det innan slutmontering, cylindrarna ska renoveras också. Kan nån förresten gissa färgen på donatorbilen........ Ledtråd: den är inte röd. Håller på att fixa till bakvagnen, så att jag kan få till nya fästena för bakaxeln. /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
I fredags fick Alfan åka iväg på träningsläger.
Efter två hårda dagar i skogen kom hon hem så här: Starkare än någonsin!! Infästningarna till bakaxeln letade sig dit också: Fortsättning följer... /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Ni måste missat denna modell: Förlåt för bajsposten/trådkapningen _________________ /Mattias Andolfsson |
||||
Har sett en sådan här som var byggd för historiskracing, tycker dom är riktigt trevliga i formerna. Dessvärre minns jag inga specs på den bilen jag såg.
Den där alfan på senaste bilden var ju riktigt nice _________________ Glenn Jönsson aka Pillevinken My way or the highway? I take both sideways |
||||
Förklara för mig vad jag skall mäta, och hur jag skall räkna först. Sen kan du få svar på den frågan... Mvh Björn. _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
Hmm problemet är att jag inte riktigt vet.
Finns lite och/eller var rc ligger. Antingen i ändan på överstaget eller i mitten av panardstaget. Eller så är det en linje mellan dessa och då känner jag konflikten. Det som retar mig att detta BORDE jag kunna _________________ Johan Sjölinder |
||||
Hej! Ja, det är skönt att buren ramlat in. Den ska bara putsas till lite, sen ska den lackas. Hade tänkt mig mattsvart, det blir nog snyggt mot det röda. Stolar och så är ju också svart. Fästet för reaktionstaget är inte riktigt färdigt och sen har jag stolsfästena kvar. Efter det är den klar invändigt. Största problemet för tillfället är väl att man inte har obegränsat med tid... /Björn _________________ Björn Axelsson Ginetta G50, #30 SPVM Modsport 2, Axe Motorsport BMW E30 t6, #30 MSLS långlopp, NG-Racing |
||||
axe:
Hur lång från marken är det till panardstaget? Som det ser ut på bilden åvan skulle du kunna sänka staget en bra bit till. Jag har gnuggat de grå och är temligen övertygad att rc ligger i mitten på panardstaget. Pga att reationstsget bara har en låst frietsgrad och det är framåt och bakåt. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Våra race- och banåkarbilar Alfa Romeo GTS2000 -75, Såld... | << 1, 2, 3, ... 38, 39, 40 >> 25 besök senaste veckan (294031 totalt) |