Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (17597 totalt) |
Nu är jag ingen expert på SMG lådor, men jag har en i min M3a. Jag har inte haft några problem än, men som jag ser det är det väll mer hydraliken som kan strula och inte själva lådan i sig. Känslan att köra med SMG är värd alla rykten om strul ![]() ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Camberstag bak?
Menar du Turnermotorsports armar så man kan ställa cambern eller?Jag är oxo sugen på att byta lite såna prylar, men vet inte riktigt vad som är bäst _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||||
Japps, typ de som Turner säljer. Mina är Eibach men funktionen är samma. Märkte på sulorna att jag behöver mer camber vid körning på ringen.. Snodde en bild från Anders för att visa (hoppas inte du tycker på Anders) ![]() _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
Vi har smg i våran och har använt den tre säsonger på bana och har inga problem. Lådan är väl densamma som manuell, det är väl bara en hydraulisk koppling. Vi kör minst 10 träffar/år och har kört närmare 30mil på flera av träffarna. Våran är dessutom utrustad med kompressor från ESS och har drygt 500hk i motorn (438 på bakhjulen) och det borde ju inte vara till det positiva för lådan ![]() _________________ /Petter Ledin |
||||||
Jag är inne på min tredje låda, den tredje har just börjat strula igen, har nog bara haft otur
![]() Det märkliga är att i S5 läget funkar den helt ok, men vem vill köra där, de är ju kärring läget ![]() Jag har bara kört S6 i tre år på bana(hårdaste, snabbaste läget som bara kan används om all ESP kopplas helt ur). På väg till banan eller i stan då jag från och till(väldigt sällan) kör bilen på gatan, ja då glider jag i automat läget. På äldre dar är det allt mindre inspirerad körning på gatan, men det händer, givetvis då i S6. Enligt ingenjören som byggt lådan körde de den 800 mil i S6 på ringen utan problem, därefter ansågs den skottsäker. Det är endast i S6 som en SMG är snabb, det är en väldig skillnad på växlingarna mellan S5 och S6. De utreder nu min bil i Tyskland och de kör uteslutningsmetoden eftersom de är inne på 3 lådan vill de nog lösa det nu ![]() De testar allt innan killarna i vita rockar bemödar sig att komma upp från M fabriken för att personligen testa och fixa. Nåväl de har ju hela vintern på sig ![]() De är nu inne på att flöda hydraliken, kan ev finnas för lite vätska eller luftbubblor(själv är jag tveksamm) _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Tre lådor med samma fel tyder ju på att felet ligger någon annanstans. Låter inte helt otroligt med luftbubblor, kanske skulle du lämna bilen till någon som är expert på hydralik i stället för någon som bara byter vad datorn föreslår ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Har din nya låda redan börjat krångla ![]() ![]() _________________ /Petter Ledin |
||||||
Första gick 4200mil, andra nya gick 100mil, den tredje gick 70 mil sedan började det strula på samma sätt som tidigare. Givetvis kan man dra slutsaten att det är nåt annat fel, men ingen kan tills nu hitta nåt.
Felet kommer endast vid just växlingstillfället, alltså när jag dra i padeln. Dock ej i S5 Den första lådan byttes och då öppnade vi belhouse som var helt sönderslaget(edit små hack i innanmäter) Det går ju utmärkt att köra i alla lägen förutom S6. Den andra lådan gick 100mil på ringen utan problem i S6, just efter 100mil började det igen. Tredje lådan gick helt ok i S6 även den dock i 70 mil på ringen, sedan samma sak. Senaste gången nere på ringen körde jag då endast i S5 efter de 70 milen då det började igen. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||
Liten Uppdate :
Samuels finfina ställbara topplagringar fram monterade .. Kanon passform o perfekt funktion Camberområde .. ca -2gr till -4gr ![]() Nästa vecka ska det bytas bussningar , H&R krängarna ska på samt bakre camberstaget. Sen är det bara att invänta MAJ månad för att komma till "paradiset" igen ![]() Har även köpt 2st 9,5x19" M3 orginal bakfälgar så att det går att åka 265:or runt om ![]() Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
Vad trevligt med inställningsmöjligheter men måste du lyfta på hjulen för att justera eller går det göra medan bilen står på alla 4?
Jobbar du i helgen eller ledig? _________________ Rafael Litwicki 911 turbo rsr -72 *backdate* M3 E30 -87 *clean* |
||||||
Nix, e lite snål ![]() Jag skruvar på de grejerna jag har liggande (H&R krängare,bussnigar osv) och åker ett tag till. Vi ska ha tillökning igen till sommaren så bilåkandet kommer nog få stå åtsidan iår.. lite iaf ![]() Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
Mycket trevligt ![]() Vi Lyxdäcknissar jobbar aldrig helger ![]() ![]() Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
Inte nog med att du förstör min vardag med att komma hit med din skruttbil nu ska du förstöra min helg oxå
![]() ![]() Tack för dem Daniel, nu längtar man enormt mycket Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
Du får väll supa bort det i morgon ![]() _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
Slå en pling dagtid 07.00-16.00 så ordnar vi en tid till dig. 040-290766 _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
*Skrattar* Det vet man aldrig ![]() ![]() Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 2 besök senaste veckan (17597 totalt) |