Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-10-07 Sydracingserien öppet DM + KM Knutstorp
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (5121 totalt)
sbjork
Helsingborg
Här sen Okt 2007
Inlägg: 9



Så då har jag anmält mig till deltävlingen på knutstorp den 20onde
Får hoppas på bra väder

_________________
Simon björk
Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Josen skrev:
Citat:
Att köra gocart är ett dåligt alternativ nu när du har chansen att köra "på riktigt", det är bara att anmäla sig och köra så mycket så möjligt innan det kommer vitt uppifrån


Kapar vidare på tråden

Jag har kört så mycket hyr-gokart jag har haft tid/råd med och det har verkligen hjälpt mig som förare. Visst det skiljer massor från bil-körning men ger känslan för att kunna köra fort. Så jag tror på att köra go-kart allt vad man kan/har råd med. Sen är det grymt kul också


Vad gör du för tider på Torslanda utomhusbanan?

Har du provat en riktig kart? om inte så borde du tjata till dig en provtur, skillnaden är extremt påtaglig.

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



FSN skrev:
Josen skrev:
Citat:
Att köra gocart är ett dåligt alternativ nu när du har chansen att köra "på riktigt", det är bara att anmäla sig och köra så mycket så möjligt innan det kommer vitt uppifrån


Kapar vidare på tråden

Jag har kört så mycket hyr-gokart jag har haft tid/råd med och det har verkligen hjälpt mig som förare. Visst det skiljer massor från bil-körning men ger känslan för att kunna köra fort. Så jag tror på att köra go-kart allt vad man kan/har råd med. Sen är det grymt kul också


Vad gör du för tider på Torslanda utomhusbanan?

Har du provat en riktig kart? om inte så borde du tjata till dig en provtur, skillnaden är extremt påtaglig.


Mera tråd-kap

Kommer inte ihåg på Torslanda, brukar ligga 1-2 sec under de lätta snabba (Jonas/Carl R). Har svårare på utomhus banor att hänga med med mitt vikt-handikapp. På Majornas ligger jag som bäst på 33.4 tid. Lite lättare att hänga med där p.g.a. att det är halare där.
Jo jag har provat och kört rikiga kartar ( testa lite A-kartar när jag var yngre och Yamaha ) och visst det är en otrolig skillnad. Men kör-träningen går lika bra i en hyr-kart. Vad som är bra med hyr-kart är att man får gilla läget och anpassa körningen mot karten vilket ger bra träning. Vissa hyr-kartar överstyr andra plogar
Kör du kart själv Fredrik ? Kanske skulle du lura ner din pappa i en kart

/Joachim

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Eftersnack
2007-10-07 Sydracingserien öppet DM + KM Knutstorp
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (5121 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande