Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 GT3 RS 2004 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 16953 besök totalt |
Det är Levin som har levererat extrautrustningen ring han, han säljer gärna mer av cupvarorna _________________ Ola Malmquist |
||||||||
Den GT2an är under konstruktion. Fyller på med whitelightning bilder också. _________________ Ola Malmquist |
||||||||
Har redan köpt en del av han men på bilderna såg ja ginte vad som va cup och inte när jag försökt titta lite under.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Är du säker för enligt Höfläkt lever den ju inte längre..? _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Tack ola för fina bilder
Rickard, igentligen skulle jag ha skrivit uppdateringarna under respektive bild. Då hade det blivit lite klarare att resonera till. Så det är helt korrekt reflekterat av dig. Sorry. Men ibland hinner man inte med med kameran, och då blir det som fallet med bussningarna. På bilden är den således grejerna jag bytt ut. Gällande diff så kolla dom respektive varianterna med Levin. Han är duktig på sånt där. Vi hade väl upp det i en annan tråd (din?) för ett tag sedan. Vad man kan byta till och vad man behöver byta eller inte, samt alternativ från staterna. Hur var det med usa alternativet, skulle det vara bättre? _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Hej Raffe, vi var väl inte fullt nöjda i år om jag säger så... Banan är riktigt rolig med bra asfalt och riktiga avåkningssoner. Vägarna till banan och hela Polen faktiskt, är lämpade för en SUV (eller John Deere ) I år får det bli Spa och NS. _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Tack Håkan. Nej alltså det fanns igentligen inget val. Den utlovade prestandan fanns inte där. Inte heller bilar dom sålde... När siffrorna kom fram om prestanda, teknisk prestanda och tillverknings antal, tillsammans med begränsad kompensationsbil under hela säsongen var det bara att slänga in handduken. Dom sålde bilar som inte fanns och vd:n fick gå, så jag har idag inga bad feelings. Alternativet till Superleggera var 996RS, och då var det en miljon upp till lambon. 996RS var så mycket mer än jag hade kunnat vänta mig och den har växt till sig otroligt. Visst försvinner turbomonstren på raksträckorna men bilen är mycket kommunicerande. Skall man åka till o från banorna och landsväg i allmänhet är 997 mycket bättre. Kursstabil och bekväm. Mera lättkörd men den känns tyngre. _________________ Stefan Larsson |
||||||||
Jag har dock en fråga som någon kanske man svara på; varför understyr bilen i höga hastigheter??
Typ under bron på Kinnekulle och vid vindkraftverket på Gotl.Ring. Jag får alltså hålla igen märkbart... _________________ Stefan Larsson |
||||||||
aha då hajar jag bättre, men stoppade ni dit nått annat än dom gammla bussningarna..? Har beställt lite Cup innehåll till min diff av Levin borde va hemma om 1 vecka typ, blev 05ans cup innehåll, som jag skrivit innan tror jag 90% av svergie gt3 har en diff med tappad förspänning i _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Du får lägga dig under bilen och bli lite smutsig Du har en kränghämare fram med 5 håls justerbarhet och bak en med 4 hål, lite skruvande här och du kommer bli mer än nöjd.. _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Det är ju ganska snabba kurvor, så jag tror att det är din bakvinge som är "boven" i dramat. (Du har inte lika bra downforce/grepp fram..) En rejäl frontsplitter skulle troligen skapa bättre balans, men det kan ju vara svårt att fixa av olika skäl.. Utan att veta exakta fjäderhårdheter på din bil, så skulle jag nog därför i stället testa att gå upp ett snäpp i hårdhet på bakfjädrarna, typ öka med 20N/mm eller något sånt. Fin bil, förresten! Helt klart en av mina favoriter bland moderna nioelvor. En annan av mina favoriter är 993 RS. Du som nu har haft nöjet att äga båda varianterna - hur upplever du skillnaden? _________________ -- |
||||||||
Man kan få en försämrad reaktion av att ha för hårdt ställt också.
Hårdaste fjädrarna och dämparna är inte alltid dom bästa. Supramannen : Det finns inga "CUPBUSSNINGAR " på Cup bilarna sitter det Uniballs istället _________________ Ola Malmquist |
||||||||
JA jag är säker _________________ Ola Malmquist |
||||||||
NEJ ola det gör det inte, därför jag undrar På en cup ser det rätt lika ut som på din egen bil, en cup bil har ett toe stag med uniballs sen är det gummi över allt,men på en RSR är det andra bullar _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Sämre reaktion får man inte, däremot sämre grepp... _________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||||||
Här är en bild på en 997 Cup som är det senaste
Här ser du att det bara är trail armen som har solid och toe staget, tror inte 996cup hade solid här.Dog bones övre har orginal bussningar samma med undre bärarmen _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Ruskigt trevligt då, för snyggare än en vit gt2 kan det inte bli _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Mina bussningar börjar bli trötta och därför undrade jag om man kan uppgradera medans man ändå byter, svaret jag fick då var att det ända jag kan uppgradera till som är värre än vad jag har om jag inte vill svarava egna bussningar är uniballs. då antog jag att det var cupgrejor. men om det är som du säger att RSR kör uniballs så har min bil och cupen samma bussningar. _________________ Ola Malmquist |
||||||||
Kan bara hålla med Ursäkta OT Bilen ser grym ut i övrigt, den gick dessutom som ett skållat troll när jag såg den på Mantorp i höstas |
||||||||
Ja så är det, många tror en Cup är yber tuff undern men så är inte fallet, några små saker är det i skillnad men inte super stor, subframen har inga exentrica hål tex , dom senaste har RS spindlar, rs delad bärarmar bak osv, men i bussningsväg är det inte tufft och svara egna är inte så enklet till våra då dom flesta rör sig lite snet så det grävet ett ledlager eller en uniball lösning, så bara göra en alu eller nylonare är inte så enkelt tyvärr _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 GT3 RS 2004 | << 1, 2, 3, 4, 5 >> 16953 besök totalt |