Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 GT3 RS 2004
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
16953 besök totalt
Ola.M
Sthlm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 86



Supramannen skrev:
SKit kul tråd, kommer bomba dig med frågor bara..

Står cup bussningar men på bilder ser jag inget specielt mer än mycket shims.., sen har ju inte cupen nått specielt tufft i bussnings vägen utan det blir ju RSR som har det,..?

Diffbromsen är jag med intresserad av vad det är för nått, för jag har med beställt från en Cup och min ska va 60/40 tror jag..Vet du vad du har för nån

Cup länkaged är det spaktsället du menar för det är jag ruskigt nyfiken på

Mer frågor kommer..


Det är Levin som har levererat extrautrustningen ring han, han säljer gärna mer av cupvarorna

_________________
Ola Malmquist
Citera
Ola.M
Sthlm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 86



Puppan skrev:
Mycket trevlig vagn du har!
Vems är den vita Turbon på en av dina bilder? Vad är gjort på den?

Mvh
Pete


Den GT2an är under konstruktion.



Fyller på med whitelightning bilder också.



_________________
Ola Malmquist
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



ola.M skrev:
Supramannen skrev:
SKit kul tråd, kommer bomba dig med frågor bara..

Står cup bussningar men på bilder ser jag inget specielt mer än mycket shims.., sen har ju inte cupen nått specielt tufft i bussnings vägen utan det blir ju RSR som har det,..?

Diffbromsen är jag med intresserad av vad det är för nått, för jag har med beställt från en Cup och min ska va 60/40 tror jag..Vet du vad du har för nån

Cup länkaged är det spaktsället du menar för det är jag ruskigt nyfiken på

Mer frågor kommer..


Det är Levin som har levererat extrautrustningen ring han, han säljer gärna mer av cupvarorna


Har redan köpt en del av han men på bilderna såg ja ginte vad som va cup och inte när jag försökt titta lite under..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



ola.M skrev:
Puppan skrev:
Mycket trevlig vagn du har!
Vems är den vita Turbon på en av dina bilder? Vad är gjort på den?

Mvh
Pete


Den GT2an är under konstruktion. med ännumer extra allt.



Är du säker för enligt Höfläkt lever den ju inte längre..?

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613


Trådstartare
Tack ola för fina bilder

Rickard, igentligen skulle jag ha skrivit uppdateringarna under respektive bild. Då hade det blivit lite klarare att resonera till. Så det är helt korrekt reflekterat av dig. Sorry.
Men ibland hinner man inte med med kameran, och då blir det som fallet med bussningarna. På bilden är den således grejerna jag bytt ut.
Gällande diff så kolla dom respektive varianterna med Levin. Han är duktig på sånt där. Vi hade väl upp det i en annan tråd (din?) för ett tag sedan. Vad man kan byta till och vad man behöver byta eller inte, samt alternativ från staterna. Hur var det med usa alternativet, skulle det vara bättre?

_________________
Stefan Larsson
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613


Trådstartare
LotecM3 skrev:
HUr var det på GT polonia? Allt bra?


Hej Raffe, vi var väl inte fullt nöjda i år om jag säger så...
Banan är riktigt rolig med bra asfalt och riktiga avåkningssoner. Vägarna till banan och hela Polen faktiskt, är lämpade för en SUV (eller John Deere )
I år får det bli Spa och NS.

_________________
Stefan Larsson
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613


Trådstartare
Hotte skrev:
Antar att du inte ångrar att du avbeställde 997:an

Mycket trevlig bil. thumbs up


Tack Håkan. Nej alltså det fanns igentligen inget val. Den utlovade prestandan fanns inte där. Inte heller bilar dom sålde... När siffrorna kom fram om prestanda, teknisk prestanda och tillverknings antal, tillsammans med begränsad kompensationsbil under hela säsongen var det bara att slänga in handduken. Dom sålde bilar som inte fanns och vd:n fick gå, så jag har idag inga bad feelings.
Alternativet till Superleggera var 996RS, och då var det en miljon upp till lambon. 996RS var så mycket mer än jag hade kunnat vänta mig och den har växt till sig otroligt. Visst försvinner turbomonstren på raksträckorna men bilen är mycket kommunicerande.
Skall man åka till o från banorna och landsväg i allmänhet är 997 mycket bättre. Kursstabil och bekväm. Mera lättkörd men den känns tyngre.

_________________
Stefan Larsson
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613


Trådstartare
Jag har dock en fråga som någon kanske man svara på; varför understyr bilen i höga hastigheter??

Typ under bron på Kinnekulle och vid vindkraftverket på Gotl.Ring. Jag får alltså hålla igen märkbart...

_________________
Stefan Larsson
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



höfläkt skrev:
Tack ola för fina bilder

Rickard, igentligen skulle jag ha skrivit uppdateringarna under respektive bild. Då hade det blivit lite klarare att resonera till. Så det är helt korrekt reflekterat av dig. Sorry.
Men ibland hinner man inte med med kameran, och då blir det som fallet med bussningarna. På bilden är den således grejerna jag bytt ut.
Gällande diff så kolla dom respektive varianterna med Levin. Han är duktig på sånt där. Vi hade väl upp det i en annan tråd (din?) för ett tag sedan. Vad man kan byta till och vad man behöver byta eller inte, samt alternativ från staterna. Hur var det med usa alternativet, skulle det vara bättre?


aha då hajar jag bättre, men stoppade ni dit nått annat än dom gammla bussningarna..?

Har beställt lite Cup innehåll till min diff av Levin borde va hemma om 1 vecka typ, blev 05ans cup innehåll, som jag skrivit innan tror jag 90% av svergie gt3 har en diff med tappad förspänning i

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



höfläkt skrev:
Jag har dock en fråga som någon kanske man svara på; varför understyr bilen i höga hastigheter??

Typ under bron på Kinnekulle och vid vindkraftverket på Gotl.Ring. Jag får alltså hålla igen märkbart...


Du får lägga dig under bilen och bli lite smutsig

Du har en kränghämare fram med 5 håls justerbarhet och bak en med 4 hål, lite skruvande här och du kommer bli mer än nöjd..

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2635



höfläkt skrev:
Jag har dock en fråga som någon kanske man svara på; varför understyr bilen i höga hastigheter??

Typ under bron på Kinnekulle och vid vindkraftverket på Gotl.Ring. Jag får alltså hålla igen märkbart...


Det är ju ganska snabba kurvor, så jag tror att det är din bakvinge som är "boven" i dramat.
(Du har inte lika bra downforce/grepp fram..)

En rejäl frontsplitter skulle troligen skapa bättre balans, men det kan ju vara svårt att fixa av olika skäl..

Utan att veta exakta fjäderhårdheter på din bil, så skulle jag nog därför i stället testa att gå upp ett
snäpp i hårdhet på bakfjädrarna, typ öka med 20N/mm eller något sånt.

Fin bil, förresten! Helt klart en av mina favoriter bland moderna nioelvor. thumbs up

En annan av mina favoriter är 993 RS.
Du som nu har haft nöjet att äga båda varianterna - hur upplever du skillnaden?

_________________
--
Citera
Ola.M
Sthlm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 86



Man kan få en försämrad reaktion av att ha för hårdt ställt också.

Hårdaste fjädrarna och dämparna är inte alltid dom bästa.




Supramannen :

Det finns inga "CUPBUSSNINGAR " på Cup bilarna sitter det Uniballs istället

_________________
Ola Malmquist
Citera
Ola.M
Sthlm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 86



Supramannen skrev:
ola.M skrev:
Puppan skrev:
Mycket trevlig vagn du har!
Vems är den vita Turbon på en av dina bilder? Vad är gjort på den?

Mvh
Pete


Den GT2an är under konstruktion. med ännumer extra allt.



Är du säker för enligt Höfläkt lever den ju inte längre..?


JA jag är säker

_________________
Ola Malmquist
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



ola.M skrev:
Man kan få en försämrad reaktion av att ha för hårdt ställt också.

Hårdaste fjädrarna och dämparna är inte alltid dom bästa.




Supramannen :

Det finns inga "CUPBUSSNINGAR " på Cup bilarna sitter det Uniballs istället


NEJ ola det gör det inte, därför jag undrar

På en cup ser det rätt lika ut som på din egen bil, en cup bil har ett toe stag med uniballs sen är det gummi över allt,men på en RSR är det andra bullar

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862



ola.M skrev:
Man kan få en försämrad reaktion av att ha för hårdt ställt också.

Hårdaste fjädrarna och dämparna är inte alltid dom bästa.


Sämre reaktion får man inte, däremot sämre grepp...

_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Här är en bild på en 997 Cup som är det senaste



Här ser du att det bara är trail armen som har solid och toe staget, tror inte 996cup hade solid här.Dog bones övre har orginal bussningar samma med undre bärarmen

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



ola.M skrev:
Supramannen skrev:
ola.M skrev:
Puppan skrev:
Mycket trevlig vagn du har!
Vems är den vita Turbon på en av dina bilder? Vad är gjort på den?

Mvh
Pete


Den GT2an är under konstruktion. med ännumer extra allt.



Är du säker för enligt Höfläkt lever den ju inte längre..?


JA jag är säker


Ruskigt trevligt då, för snyggare än en vit gt2 kan det inte bli

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Ola.M
Sthlm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 86



Supramannen skrev:
ola.M skrev:
Man kan få en försämrad reaktion av att ha för hårdt ställt också.

Hårdaste fjädrarna och dämparna är inte alltid dom bästa.




Supramannen :

Det finns inga "CUPBUSSNINGAR " på Cup bilarna sitter det Uniballs istället


NEJ ola det gör det inte, därför jag undrar

På en cup ser det rätt lika ut som på din egen bil, en cup bil har ett toe stag med uniballs sen är det gummi över allt,men på en RSR är det andra bullar


Mina bussningar börjar bli trötta och därför undrade jag om man kan uppgradera medans man ändå byter, svaret jag fick då var att det ända jag kan uppgradera till som är värre än vad jag har om jag inte vill svarava egna bussningar är uniballs. då antog jag att det var cupgrejor.

men om det är som du säger att RSR kör uniballs så har min bil och cupen samma bussningar.

_________________
Ola Malmquist
Citera
Ola.M
Sthlm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 86



Hittade en bild från cockpit på din bil också. snygg t-shirt



kolla vad jag har köpt 2st nya stolar . . . . Lill-ola har jag haft sen tidigare i år


_________________
Ola Malmquist
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11915



Supramannen skrev:


Ruskigt trevligt då, för snyggare än en vit gt2 kan det inte bli


Kan bara hålla med thumbs up thumbs up Ursäkta OT
Bilen ser grym ut i övrigt, den gick dessutom som ett skållat troll när jag såg den på Mantorp i höstas

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



ola.M skrev:
Supramannen skrev:
ola.M skrev:
Man kan få en försämrad reaktion av att ha för hårdt ställt också.

Hårdaste fjädrarna och dämparna är inte alltid dom bästa.




Supramannen :

Det finns inga "CUPBUSSNINGAR " på Cup bilarna sitter det Uniballs istället


NEJ ola det gör det inte, därför jag undrar

På en cup ser det rätt lika ut som på din egen bil, en cup bil har ett toe stag med uniballs sen är det gummi över allt,men på en RSR är det andra bullar


Mina bussningar börjar bli trötta och därför undrade jag om man kan uppgradera medans man ändå byter, svaret jag fick då var att det ända jag kan uppgradera till som är värre än vad jag har om jag inte vill svarava egna bussningar är uniballs. då antog jag att det var cupgrejor.

men om det är som du säger att RSR kör uniballs så har min bil och cupen samma bussningar.


Ja så är det, många tror en Cup är yber tuff undern men så är inte fallet, några små saker är det i skillnad men inte super stor, subframen har inga exentrica hål tex , dom senaste har RS spindlar, rs delad bärarmar bak osv, men i bussningsväg är det inte tufft

och svara egna är inte så enklet till våra då dom flesta rör sig lite snet så det grävet ett ledlager eller en uniball lösning, så bara göra en alu eller nylonare är inte så enkelt tyvärr

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 911 GT3 RS 2004
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
16953 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande