Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 1600-2 -71 M60 V8 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 6 besök senaste veckan (60767 totalt) |
Hej Fredrik!
och tack för senast. Åmsele i juli, det svängde! Hur löser du bes-frågan? Med annan motor? 3-liters V8:ans 218 hk är väl redan det alldeles för mycket för SBP? (Ta gärna en titt på min projekttråd här på forumet.) / Erik Bergfors _________________ Erik Berg "BMW 2002 är BILEN! FATTA vad bra den måste ha varit för 40 år sedan!" https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=41911&highlight= |
||||
Ajabaja! Ska bilen drivas på el? Tycker mig se en förlängningssladd till höger om däcket _________________ R0b1n F0rsb3rg ______________________ |
||||
Hej Fredrik!
Jag kör med Opel Corsa Styrstång, det är den bästa i bredd jag har hittat så man inte får Bump Steer. dock får man flytta in p-ändarna för att fä rätt rattutslag och ackerman. _________________ Marcus Malteus Bmw 2002 -75 twinTURBO, Bmw 1602 -75, Bmw 1802 -73, Sunbeam Alpine-61, Volvo S40N BSR. |
||||
Hej Markus Jasså det låter positivt, du råkar inte ha några mått på den? Vad är det för årsmodell på corsa? Underbart att få lite hjälp _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||||
Tjenare, den är aningen smalare än en orginal. Har inga mått i huvudet, men finns intresse kan jag a reda på det. _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||||
Haha ja man försöker ju ta sitt miljöansvar och ligga långt fram på teknikfronten _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||||
Tack själv Erik, jag har faktiskt varit och gluttat där lite redan Så kul med 02-trådar. Det bör gå som ombyggt fordon med en 3.0 om vikten blir den rätta. Är väll 150kW/1000kg har jag för mig. Då bör man vara i fas redan på 1100kg Jag har ju en komplett 540 motor ett extra block med toppar och 2st 530 block med toppar. Så nått borde man kunna smida ihop _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||||
Hehe ja ibland är det nån som gör nått här Trike Mike har ju redan flyttat ut, men vi har fått förlängt till i maj, med chans till efter semestern. Vi får se hur det går. _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||||
_________________ Mappar och bromsar bilar med Dynapack 5000nm chassidyno. Utför flockning i 40olika färger. http://www.dynotech.se |
||||
Dom köpte jag på www.bimmerworld.com och har för mig dom kostade ca 340$ Dollarkursen är ju föredömligt låg nu så det var överkomligt. Har en bror i USA så jag får det moms/fraktfritt om jag har tid att vänta. _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||||
Bilen har fått några timmar kärlek i slutet av förra veckan. Började med att flytta växelspakshålet framåt igen för att hamna bra till för länkaget på lådan, då slipper jag bygga om orginalet. Blev väldigt enkelt så tyckte jag.
Sedan tog jag itu med att fixa till en ny växellådsbalk, var lite trix med att få vinklarna rätt men det passade som ett smäck till slut Friserade bort allt onödigt från framvagnsbalken, satt ju fästen för styrsnäcka och hjälpstyrarm samt orginal motorfästen där tidigare. Bockade även till 2st 4mm plåtar att fästa nya motorkuddarna i. Måste bygga om fotutrymmet och början på avgastunneln på förarsidan med, blev lite trångt för pedalställ och fötter som det var tidigare. Byggde ju första svängen utan att ha lådan så jag tog till lite extra för att vara säker. Så det blev dubbeljobb Sedan kapades och borrades en plåt att fästa pedalstället i torpedväggen. Plåten med svetsmuttrarna ska helsvetsas i karossen och delen med cylindrarna skall bultas i den innifrån. Även plåten med cylindrarna i blev i 4mm, kanske lite overkill men hade inte nån annan lämplig på lager för tillfället. Det var allt för idag, men ska förhoppningsvis hinna banka och slamra en stund ikväll med _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||||
Snyggt jobbat. Du nämnde kompressor i början, hade du en redan eller står det på inköpslistan?
Jag tror att både du och jag måste börja posta bilder med dagens tidning på för att någon ska tro på tempot. I alla fall någon av de som känner till vårt byggtempo det senaste decenniet. _________________ Fredrik Westin Ingegnere motorista |
||||
Jodu jag har en på hyllan redan En autorotor som ska räcka till strax under 600hk, men det blir först steg 2 i bygget, vill ha den att gå och besiktad först Har haft den på hyllan i säkert 5 år redan. Köpte ju en begad men ej använd först, en 3133 tror jag den hette, men nu har jag bytt upp mig rakt av till en nyrenoverad större pjäs. Platsbristen kommer bli ett stort problem, samt att jag nog måste bygga nytt insug. Brum brum _________________ Fredrik Skog BMW 2002ti -69, BMW 1600-2 -71, BMW 1602 -75, BMW M5 -94, BMW 740iAL -01 |
||||
Hmm jag har väl haft den på hyllan snart 3 år.... _________________ Nisse Holmgren Umeå |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 1600-2 -71 M60 V8 | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 6 besök senaste veckan (60767 totalt) |