Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29614 besök totalt |
Riktigt häftigt!!
Ja hade tanken på att bygga rwd i en a3 en gång men de va med orginallåda och motor. Men ditt projekt va verkligen helrätt. Vad kommer du att varva tror du? ![]() _________________ Emil Larsson Sponsorer:PRD Motorsport/MH-GTR |
||||||
Hur dyrt är det inte att trimma europeisk v8? Jänken går ju att köpa delar till relativt apbilligt. ![]() Med alutoppar och lite sånt såå blir det inte så tungt heller. ![]() Men man får nog ändå hoppas på en motor placerad långt bak i motorrummet för viktfördelningens skull. Klockrent projekt annars. ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Det är det sköna "gurglandet" man vill ha från jänken med...... bara det kan man betala för.
Som föregående talare sa, det är billigare. Det blir inte tyngre med all elektronik som ska med från tysk8an med. Det såg nämligen ut som förgasare på bilderna, vilket i så fall gör det enklare med installationen antar jag. Men det är bara gissningar från mig. Lycka till, kommer att följa det med stort intresse!!!!! ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Joakim Ragnarsson -Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna...... |
||||||
Elinstallationen för en jänkevinkel är ju dessutom oftast patetiskt enkel. Startmotor, generator och tändspole. När mer än hälften av kablarna i motorrummet består av tändkablar är det nåt annorlunda iaf. ![]() Nä jag räknar inte med belysningen, den är ju det mest komplexa ![]() |
||||||
Skönt projekt! Kommer följas...
Även om jag förstår varför man går jänkevägen, KOSTNADEN och enkel installation, tycker jag det är lite synd på ett annars cleant bygge, med stel axel och gjutjärn... _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||
Hej
Anledningen till Cheva V8 är som många säger priset, soundet och enkelheten. Kör man med förgasare blir det ju både enkel installation och förhållande billig, fast lite race betonade grejer kostar även till en gammal stötstångsmotor men man vågar ju inte tänka på vad en mappning skulle kosta till en sån här motor. Sen har vi ju effektuttaget, det går ju inte att bygga en Audi V8 ( som sugmotor) med liknande effekt uttag som min motor har med min budget iallafall. Jag håller med att stelbakaxel är stenålder men dom är starka och förhållande vis billiga. Bilen skall ju först och främst vara rolig att sladda med , kan man sen skrämma slag på folk blir det ju ännu roligare. Kul att ni gillar bilen, mer bilder kommer snart det har hänt en del sen dessa bilder togs. Mvh Lars _________________ Lars Svensson Bromölla |
||||||
framförallt så finns allt man kan tänkas behöva. det finns vippor som håller, gördlar, block som är odödliga. jättecoola vevaxlar för småpengar i sammanhanget. en uppsjö av kammar och toppar och insug osv osv osv. visst hade det varit tufft och passande till karossen att bygga på audi. men inte mer. man kan nog t.o.m kosta på sig ett alublock och ändå komma undan billigare än med en audi v8. _________________ Sammy Lundin |
||||||
För likande pengar får du även 572an (men det är ju lite väl stort med 9,4 liter) med 620hk... Men för halva dessa pengar så kommer du inte mycket efter (tex LS2 med fugg och 440hk. Det är fortfarande nya motorer i låda det handlar om). Katalogdrömma går ju (vad man nu skulle med sån effekt till) ![]() |
||||||
|
||||||
![]() Nåja, lycka till med brutalbullen. Bakdäcken kommer att leva ett hårt liv om de skall vara i sleeperdimension ![]() |
||||||
har en vän som har 990 sughästar i en helalumaskin (donovan 565", dragracing) som kostat honom 90k lätt begagnat. så hk per krona är svårslaget med jänk. så att en audi v8 skulle va bättre, starkare och billigare finns inte. _________________ Sammy Lundin |
||||||
Synd att den är "tyskstylad" ![]() |
||||||
Förstår inte vad du menar? finns ju inget fetare än ett riktigt tyskstuk! 205or på 10" fälgar, böse m.m. ![]() _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||||
Tjenar Lasse!
Riktigt häftigt bygge! Blir det lika bra som förra gången så är det bara att gratulera. ![]() ![]() Du behöver möjligen inte bromsar för att få stopp på grejorna?? Mina original skivor/ok fram ligger på hyllan och tar plats... ![]() _________________ Mvh /Pär Martinsson PCS: 1509 Drivers Club: 22 NS: 143 varv / BTG: 7,56,48 |
||||||
Dom har missat ett par tjugo illasittande plastbitar på bilden. Men bilen på bilden kanske inte är färdig... ![]() Sorry för att jag trashar din tråd!! Dock skulle man ju vilja se och höra hur den går! och är den bak/fram/fyrhjulsdriven? |
||||||
![]() om det är den inflikade exemplet på en A8a i en A3a som du syftar på så har det tydligen växellåda från 928GT, så då blir det nog inget driv till framhjulen. länk. Google är jobbigt, jag vet... |
||||||
Google suger! Det finns ju datanerdar! ![]() ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 >> 29614 besök totalt |