Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (16948 totalt) |
MINI Cooper kan/får ha dragkrok (och säkert MINI one också). På Cooper S får man inte. Misstänker att det beror på att utblåsen sitter i vägen. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||
Det skulle det ju kunna vara, men faktum är att avgasrören är i vägen. ![]() Var ska man montera dragkrogen? _________________ Anders Dauner |
||||||
Kan nog ordna fram några bilder, dock sitter kompressorn rätt långt ner i motorn och så har den ju topmonterad IC som döljer en del ![]() |
||||||
Tillbaka från Kelleners Sport nu iaf.
Pipercrossfilter Avgasystem från katten och bakåt Modifierad kompressor (mindre remskiva) Mappad programvara Dynotestad: 218hk vid 7210varv 248Nm vid 3900varv = Roligt Monterades även ett ställbart chassi från KW (Typ 2 som är ställbart i höjd/hårdhet) Bilder på bil och grafer från dynon kommer senare när jag scannat in dom ![]() |
||||||
Nej den tappar inte andan på samma sätt utan varvar friskt till 7500varv ![]() ![]() |
||||||
Jag ser inte problemet? ![]() ![]() Åker du 100% bana så bör slitaget vara rätt ok, -2,7 var nog vad vi hade på 318 och den slet inte nämnvärt mer på innern ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||
100% bankörning ja ![]() ![]() |
||||||
Hej Johan!
När är skillnaden som störst prestandamässigt jämfört med orginal? Jag tror jag såg dig skriva på zatzy.com om ett 265hk kit = Trevligt! ![]() Mvh //Arthur Ps. Rejsa.nu forum är mycket lärorikt och trevligt race forum! ![]() Edit: Öhh, det blev konstigt det här, sorry. Trodde det var "svara på inlägg" knappen man tryckte på. Vilken är det? _________________ Arthur Arnell ![]() |
||||||
Man märker skillnad hela vägen men störst skillnad är nog trean och uppåt (sexan är nu som femman var förut)... Works har ju ett 265hk kit på väg (lär dock kosta skjortan) Försig inte omöjligt att plocka ut cirka 250hk med lite småuppgraderingar ![]() |
||||||
Dem däcken är bra. Jag har dem på min bil. ![]() Mvh //Arthur _________________ Arthur Arnell ![]() |
||||||
Sen beror det på däck val (storlek) och hur man kör, körde förut tok sänkt 318ti , med orginal dim på ,205/60-15 , och till allas förvåning slets dom fint (även min) , men då hadde jag en väldigt aktiv körstil (Yngre) ![]() _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||||||
En kort demonstration idag visade att Kelleners justering av Johans bil var värd varenda krona. Den drog en bra bit upp i registret utan att tröttna som de gör i originalskick. Pga mina fysiska förutsättningar fick jag dock avnjuta färden som passagerare. Min kropp platsar inte på förarplatsen.
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Har köpt en Gtech Pro Competition och testade en repa igår, följande siffror fick jag då
![]() 60fot 2,413s 201m 9,525s @ 126.05km/h 402m 14,518s @ 158,93km/h 0-100km/h 6,969 sekunder Seg iväg men har man fått lite fart så rör det på sig ![]() |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 >> 3 besök senaste veckan (16948 totalt) |