Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2008-04-20 SVKG Kinnekulle - Bankalaset
<<   1, 2, 3   >>
11148 besök totalt
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005
Inlägg: 897



Förarmöte på morgonen


Kraniel (och Co), representerade öst och konsumenttestade Audi S5


Inte ens det lila alfamonstret hade en chans mot den lilla röda...


Välkänt rejsaprojekt


















Den lät inte helt original...


Riktigt snabb var denna lotus, ändå fanns det åsikter bland M3-ligan om att få bli omsläppta snabbare.


Anders i sin Polo


Per (1275GT) i sin blacked-out-m3 killer-turbomiata.


Skoterjocke Tiger super seven EVo III ? snabb trotts lågt laddtryck, (ej färdigmappad)


Mattias får plocka ut träpanelerna nu om han skall hänga på resten av M3-ligan


Renault Alpinan.


Då man åker seven får man ganska ofta höra att bilen är byggd av silvertape, därför är detta en mycket viktig bild, som det nog kommer bli tillfälle att återkomma till.


S5:an "orrade" härligt, men hur var den att köra på bana?




Johan bjöd på en underbar italiensk ljudkuliss.


...och Christian kontrade med tyska urkraftsvrål,



Under 60 (45) minutes hände följande: (det laddades ganska friskt...)





Alex var inte direkt missnöjd med hur bilen känndes på banan, trotts att väster framdäck var nytt på morgonen och SLUT på eftermiddagen.


Tommy var positivt överaskad över hur snabbt man kunde köra med så lite effekt men tyckte samtidigt att det var sjukt segt att inte kunna dra alla på rakan. M Coupén behålls nog tills det blir liknande effekt i S14 spisen... eller?


Här förklarar Alex för Tommy och Mattias hur man gör när man håller fullt under bron, eller kanske hur man kör om på utsidan i kvarnen med ställ.


Stora delar av dagen såg det ut såhär på banan:


Tommy jagar Alex, kommer ikapp i böjarna men blir frånåkt på rakan. I slutet av dagen började Alex köra lika fort i kurvorna som Tommy, och förnedringen är ett faktum. Tommy hade dock många fina ursäker på lager, började med dessa redan på morgonen faktiskt... En av dessa ursäker var att alex har ca 50hk mer och 1000% mer respons på låga varv, vilket kanske förklarar endel.

Har mer bilder, av varierande skärpa om någon är intresserad...

_________________
Martin Viding
Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace
Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion)
Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
Jow
Stenungsund
Här sen Jul 2006
Inlägg: 9



Fler bilder från söndagen finns hos http://www.nikhe.se/

_________________
Johan Westerberg
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Jow skrev:
Fler bilder från söndagen finns hos http://www.nikhe.se/


och vilka bilder! thumbs up Imponerande att du orkat maskera bort alla nummerplåtar dessutom.

Den här var sjukt lågt byggd. Inte mycket luft som hittar in under den spoilern.


_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
svenstig
Lerum
Här sen Apr 2008
Inlägg: 11



Har lagt upp en liten film där det mesta är från Bankalaset. (Först en liten snutt från Mantorp).
http://www.youtube.com/watch?v=EOC6TSBAmtg

_________________
Staffan Svenstig
Citera
Krigge
GBG
Här sen Maj 2004
Inlägg: 54



Grymt fin dag, kul och se snabba tjejer steka en del manliga deltagare i snabbare bilar! thumbs up

_________________
Kristofer Strömberg
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410



svenstig skrev:
Har lagt upp en liten film där det mesta är från Bankalaset. (Först en liten snutt från Mantorp).
http://www.youtube.com/watch?v=EOC6TSBAmtg

Skitkul att se filmen!!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008
Inlägg: 144



Mycket fina bilder, undrar dock om det är någon som lyckats få med min silvriga golf gti, hittar bara bilder på den ifrån depån

_________________
Roger Arntsberg

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Micke R1
Åkersberga
Här sen Sep 2005
Inlägg: 569



va det nån som tog tid ?

_________________
Michael Öhrström
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



micke r1 skrev:
va det nån som tog tid ?


Nej ingen. Tänk vad konstigt. ;-)

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Cabron
Göteborg
Här sen Apr 2008
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Hej Alla

Tack för en trevlig helg! Förhoppningsvis ses vi vid någon annan banträff eller nästa år... Och då kör jag ifrån er

/L

_________________
Ludvig Enlund
Citera
1275GT
göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 179



vill också passa på å tacka SVKG för en toppen helg!

kunde tyvär inte köra så många varv på söndagen:(
lördagens licens kurs satte sina spår i turbo miatan;) sprucket grenrör, inte så mycke bromsar kvar, en del olje läckage i framkant motor samt en motor som gärna ville gå lite varm. så nu vet man vart man ska göra av med lite tid å pengar iaf;)

_________________
per nilsson

BMW M3 97
mazda mx5 93le (TURBO)
Citera
Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 121



Kanon dag thumbs up. Passade även på att bli medlem i SVKG.
Fick prova nya bilen för första gången på bana .
Allt flöt på bra och jag blev glatt överaskad av att det gick att åka fortare än väntat med nya bilen.
Tyvärr fungerade inte driftboxen hela dagen. 12V utaget i bilen började spöka så drifboxen blev strömlös. Loggade bara de 27 första varven och varv 23 var det snabbaste loggade varvet på 1'02.3".
Svårt att få helt fria varv i början på dagen men på sista passet efter 16:00, hade jag och AL många helt fria varv själva på banan. Nackdelen med detta var att jag blev i från åkt .
Måste skaffa lite mer mos så jag hänger med på rakan .


micke r1: Här får du mina 27 första varvtider.

Time 08:34
Date 20/04/2008

Lap Lap Time Split Split Time
02 1'13.9"
03 1'06.9"
04 1'03.8"
05 1'03.2"
06 1'02.7"
07 1'05.3"
08 42'27.8"
09 1'16.5"
10 1'04.2"
11 1'04.2"
12 1'03.9"
13 1'04.8"
14 46'27.5"
15 1'16.0"
16 1'03.8"
17 1'03.7"
18 1'03.3"
19 1'03.2"
20 1'03.6"
21 1'03.1"
22 1'03.1"
23 1'02.3"
24 1'03.6"
25 1'02.5"
26 1'03.3"
27 1'02.6"

_________________
Tommy Schmidt

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1966



Får passa på att tacka SVKG för en trevlig bankörning utan större incidenter! thumbs up Var bra med 15 minuters pass så inte väntan blir alltför lång.

Tommy.S skrev:


Time 08:34
Date 20/04/2008

Lap Lap Time Split Split Time
02 1'13.9"
03 1'06.9"
04 1'03.8"
05 1'03.2"
06 1'02.7"
07 1'05.3"
08 42'27.8"
09 1'16.5"
10 1'04.2"
11 1'04.2"
12 1'03.9"
13 1'04.8"
14 46'27.5"
15 1'16.0"
16 1'03.8"
17 1'03.7"
18 1'03.3"
19 1'03.2"
20 1'03.6"
21 1'03.1"
22 1'03.1"
23 1'02.3"
24 1'03.6"
25 1'02.5"
26 1'03.3"
27 1'02.6"


Tiderna ser fina ut! Tror dock att du putsade 1.02.3 en del, de varv som DTM-ligan (var någon som valde att kalla oss så ) fick helt själv och fria i slutet av dagen.



Själv var jag mycket nöjd med bilen och det var skönt att äntligen få prova den för det ändamålet jag köpt den för! Det enda som kändes lite surt var att framdäcket som var nytt på morgon såg ut så här kl 16.30


_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
V70II
Sodi DD2
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Citat:
Själv var jag mycket nöjd med bilen och det var skönt att äntligen få prova den för det ändamålet jag köpt den för! Det enda som kändes lite surt var att framdäcket som var nytt på morgon såg ut så här kl 16.30

Kanske för mycket luft i däcken ( varma ), lite mera Camber ?

Kul att köra mot BMW M3:or på baksidan kunde man hänga på men rakorna är det som ett möte när ni kommer Fina bilar thumbs up

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
Cyberoid
Göteborg
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1885



Josen skrev:
Citat:
Själv var jag mycket nöjd med bilen och det var skönt att äntligen få prova den för det ändamålet jag köpt den för! Det enda som kändes lite surt var att framdäcket som var nytt på morgon såg ut så här kl 16.30

Kanske för mycket luft i däcken ( varma ), lite mera Camber ?

Kul att köra mot BMW M3:or på baksidan kunde man hänga på men rakorna är det som ett möte när ni kommer Fina bilar thumbs up


Kullen sliter otroligt mycket vänster fram! Mina dagsfärska Toyo:s var nere på klackarna när dagen var slut. Hur jag ska få dom att hålla hela året är ett mysterium.

Jag tappade bakändan över krönet med Tommys vita M3:a upp i häcken! Det var några spännande sekunder innan man visste var jag hade bilen.

De verkade gå fint på banan bägge två och ljudet var det heller inget fel på!

_________________
H e n r i k P i h l
#52 Modsport II
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Josen skrev:
Citat:
Själv var jag mycket nöjd med bilen och det var skönt att äntligen få prova den för det ändamålet jag köpt den för! Det enda som kändes lite surt var att framdäcket som var nytt på morgon såg ut så här kl 16.30

Kanske för mycket luft i däcken ( varma ), lite mera Camber ?


Tror inte att det är mera camber som behövs. Det ser ju jämnslitet ut. Däremot så äter ju Kullen vänsterdäck. Kvarnkurvan nöter mycket. Där kommer man ju att ligga med feed-gas på som ger lätt drift. Vänster bak brukar kunna bli snor på en halvdag om man har för mjuk blandning eller t o m fel tryck i däcken.

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
AL
Göteborg
Här sen Mar 2006
Inlägg: 1966



Josen skrev:
Citat:
Själv var jag mycket nöjd med bilen och det var skönt att äntligen få prova den för det ändamålet jag köpt den för! Det enda som kändes lite surt var att framdäcket som var nytt på morgon såg ut så här kl 16.30

Kanske för mycket luft i däcken ( varma ), lite mera Camber ?

Kul att köra mot BMW M3:or på baksidan kunde man hänga på men rakorna är det som ett möte när ni kommer Fina bilar thumbs up


Kör med 3.75 grader i camber fram. Trycket jag körde på (varma) var 1.9 runt om, utom vä fram där jag hade 2.1. Hö fram däck hade ca 80 % kvar...

_________________
A1exander Wi1borg

M2F87 Competition +
V70II
Sodi DD2
Citera
Tommy.S
Göteborg
Här sen Apr 2006
Inlägg: 121



Citat:


Jag tappade bakändan över krönet med Tommys vita M3:a upp i häcken! Det var några spännande sekunder innan man visste var jag hade bilen.

De verkade gå fint på banan bägge två och ljudet var det heller inget fel på!


Det kändes onödigt spännande för mig också.
Det är egentligen ganska dumt att ligga så tätt bakom för det är inte mycket som krävs för att man skall åka ihop när något går lite fel. Gick ju bra denna gången .

Mitt vänster framdäck tog också mycket stryk även om de hänger med en körning till (som bakdäck).

_________________
Tommy Schmidt

M3 -87 2,4L Köhler
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043


Trådstartare
Citat:
Kullen sliter otroligt mycket vänster fram! Mina dagsfärska Toyo:s var nere på klackarna när dagen var slut. Hur jag ska få dom att hålla hela året är ett mysterium


Skumt jag kanske kör för mesigt/mjukt men mitt vänster fram är i gott skick ?
Rotera däcken ofta burkar kunna hjälpa att få det att hålla.

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
TPR
Göteborg/Nödinge
Här sen Feb 2005
Inlägg: 2481



Josen skrev:
Skumt jag kanske kör för mesigt





_________________
T h o m a s P i h l

Mazda MX-5 Miata -99
#78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C
Fd ERCup #98 - Caran Racing
Citera
Peter S
Täby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2574



Josen skrev:

Skumt jag kanske kör för mesigt/mjukt men mitt vänster fram är i gott skick ?
Rotera däcken ofta burkar kunna hjälpa att få det att hålla.


Nä. Det beror ju snarare på hur du kör. Och hur bilen är inställd. Kvarn som är ful på däck så tycker jag annars att man nästn känner hur den äter däcken. Först fran då du går in. Sedan VB mitt i och mot slutet av kurvan...

Tyckte att det verkade som att du fått upp farten.

(Nä till köra mesigt. Ja till rotera däck.)

_________________
Peter Simons
Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med:
Citera
Eftersnack
2008-04-20 SVKG Kinnekulle - Bankalaset
<<   1, 2, 3   >>
11148 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande