Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2008-04-20 SVKG Kinnekulle - Bankalaset | << 1, 2, 3 >> 11148 besök totalt |
Förarmöte på morgonen
Kraniel (och Co), representerade öst och konsumenttestade Audi S5 Inte ens det lila alfamonstret hade en chans mot den lilla röda... Välkänt rejsaprojekt Den lät inte helt original... Riktigt snabb var denna lotus, ändå fanns det åsikter bland M3-ligan om att få bli omsläppta snabbare. Anders i sin Polo Per (1275GT) i sin blacked-out-m3 killer-turbomiata. Skoterjocke Tiger super seven EVo III ? snabb trotts lågt laddtryck, (ej färdigmappad) Mattias får plocka ut träpanelerna nu om han skall hänga på resten av M3-ligan Renault Alpinan. Då man åker seven får man ganska ofta höra att bilen är byggd av silvertape, därför är detta en mycket viktig bild, som det nog kommer bli tillfälle att återkomma till. S5:an "orrade" härligt, men hur var den att köra på bana? Johan bjöd på en underbar italiensk ljudkuliss. ...och Christian kontrade med tyska urkraftsvrål, Under 60 (45) minutes hände följande: (det laddades ganska friskt...) Alex var inte direkt missnöjd med hur bilen känndes på banan, trotts att väster framdäck var nytt på morgonen och SLUT på eftermiddagen. Tommy var positivt överaskad över hur snabbt man kunde köra med så lite effekt men tyckte samtidigt att det var sjukt segt att inte kunna dra alla på rakan. M Coupén behålls nog tills det blir liknande effekt i S14 spisen... eller? Här förklarar Alex för Tommy och Mattias hur man gör när man håller fullt under bron, eller kanske hur man kör om på utsidan i kvarnen med ställ. Stora delar av dagen såg det ut såhär på banan: Tommy jagar Alex, kommer ikapp i böjarna men blir frånåkt på rakan. I slutet av dagen började Alex köra lika fort i kurvorna som Tommy, och förnedringen är ett faktum. Tommy hade dock många fina ursäker på lager, började med dessa redan på morgonen faktiskt... En av dessa ursäker var att alex har ca 50hk mer och 1000% mer respons på låga varv, vilket kanske förklarar endel. Har mer bilder, av varierande skärpa om någon är intresserad... _________________ Martin Viding Alfa 75 3,0 12v EVO Semirace Alfa 75 3.0 24v Racebil (under konstruktion) Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00 BMW 116d -11 |
||||
Fler bilder från söndagen finns hos http://www.nikhe.se/
_________________ Johan Westerberg |
||||
och vilka bilder! Imponerande att du orkat maskera bort alla nummerplåtar dessutom. Den här var sjukt lågt byggd. Inte mycket luft som hittar in under den spoilern. _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Har lagt upp en liten film där det mesta är från Bankalaset. (Först en liten snutt från Mantorp).
http://www.youtube.com/watch?v=EOC6T _________________ Staffan Svenstig |
||||
Skitkul att se filmen!! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA |
||||
Mycket fina bilder, undrar dock om det är någon som lyckats få med min silvriga golf gti, hittar bara bilder på den ifrån depån
_________________ Roger Arntsberg Vw Golf GTi 16V -88 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293 |
||||
vill också passa på å tacka SVKG för en toppen helg!
kunde tyvär inte köra så många varv på söndagen:( lördagens licens kurs satte sina spår i turbo miatan;) sprucket grenrör, inte så mycke bromsar kvar, en del olje läckage i framkant motor samt en motor som gärna ville gå lite varm. så nu vet man vart man ska göra av med lite tid å pengar iaf;) _________________ per nilsson BMW M3 97 mazda mx5 93le (TURBO) |
||||
Kanon dag . Passade även på att bli medlem i SVKG.
Fick prova nya bilen för första gången på bana . Allt flöt på bra och jag blev glatt överaskad av att det gick att åka fortare än väntat med nya bilen. Tyvärr fungerade inte driftboxen hela dagen. 12V utaget i bilen började spöka så drifboxen blev strömlös. Loggade bara de 27 första varven och varv 23 var det snabbaste loggade varvet på 1'02.3". Svårt att få helt fria varv i början på dagen men på sista passet efter 16:00, hade jag och AL många helt fria varv själva på banan. Nackdelen med detta var att jag blev i från åkt . Måste skaffa lite mer mos så jag hänger med på rakan . micke r1: Här får du mina 27 första varvtider. Time 08:34 Date 20/04/2008 Lap Lap Time Split Split Time 02 1'13.9" 03 1'06.9" 04 1'03.8" 05 1'03.2" 06 1'02.7" 07 1'05.3" 08 42'27.8" 09 1'16.5" 10 1'04.2" 11 1'04.2" 12 1'03.9" 13 1'04.8" 14 46'27.5" 15 1'16.0" 16 1'03.8" 17 1'03.7" 18 1'03.3" 19 1'03.2" 20 1'03.6" 21 1'03.1" 22 1'03.1" 23 1'02.3" 24 1'03.6" 25 1'02.5" 26 1'03.3" 27 1'02.6" _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||
Får passa på att tacka SVKG för en trevlig bankörning utan större incidenter! Var bra med 15 minuters pass så inte väntan blir alltför lång.
Tiderna ser fina ut! Tror dock att du putsade 1.02.3 en del, de varv som DTM-ligan (var någon som valde att kalla oss så ) fick helt själv och fria i slutet av dagen. Själv var jag mycket nöjd med bilen och det var skönt att äntligen få prova den för det ändamålet jag köpt den för! Det enda som kändes lite surt var att framdäcket som var nytt på morgon såg ut så här kl 16.30 _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + V70II Sodi DD2 |
||||
Kanske för mycket luft i däcken ( varma ), lite mera Camber ? Kul att köra mot BMW M3:or på baksidan kunde man hänga på men rakorna är det som ett möte när ni kommer Fina bilar _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Kullen sliter otroligt mycket vänster fram! Mina dagsfärska Toyo:s var nere på klackarna när dagen var slut. Hur jag ska få dom att hålla hela året är ett mysterium. Jag tappade bakändan över krönet med Tommys vita M3:a upp i häcken! Det var några spännande sekunder innan man visste var jag hade bilen. De verkade gå fint på banan bägge två och ljudet var det heller inget fel på! _________________ H e n r i k P i h l #52 Modsport II |
||||
Tror inte att det är mera camber som behövs. Det ser ju jämnslitet ut. Däremot så äter ju Kullen vänsterdäck. Kvarnkurvan nöter mycket. Där kommer man ju att ligga med feed-gas på som ger lätt drift. Vänster bak brukar kunna bli snor på en halvdag om man har för mjuk blandning eller t o m fel tryck i däcken. _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||
Kör med 3.75 grader i camber fram. Trycket jag körde på (varma) var 1.9 runt om, utom vä fram där jag hade 2.1. Hö fram däck hade ca 80 % kvar... _________________ A1exander Wi1borg M2F87 Competition + V70II Sodi DD2 |
||||
Det kändes onödigt spännande för mig också. Det är egentligen ganska dumt att ligga så tätt bakom för det är inte mycket som krävs för att man skall åka ihop när något går lite fel. Gick ju bra denna gången . Mitt vänster framdäck tog också mycket stryk även om de hänger med en körning till (som bakdäck). _________________ Tommy Schmidt M3 -87 2,4L Köhler |
||||
Skumt jag kanske kör för mesigt/mjukt men mitt vänster fram är i gott skick ? Rotera däcken ofta burkar kunna hjälpa att få det att hålla. _________________ Joachim Osbeck Lotus Elise S2 111 |
||||
Nä. Det beror ju snarare på hur du kör. Och hur bilen är inställd. Kvarn som är ful på däck så tycker jag annars att man nästn känner hur den äter däcken. Först fran då du går in. Sedan VB mitt i och mot slutet av kurvan... Tyckte att det verkade som att du fått upp farten. (Nä till köra mesigt. Ja till rotera däck.) _________________ Peter Simons Kör tre Ginetta G20 i olika utförande med: |
||||
Eftersnack 2008-04-20 SVKG Kinnekulle - Bankalaset | << 1, 2, 3 >> 11148 besök totalt |