Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT3 Mk1 -00 aka BettanV | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 4 besök senaste veckan (41320 totalt) |
Men jag antar att det var märkespurism/andrahandsvärde du tänkte på (rätt sak på rätt plats)? En GT3 är ju en rätt potent standardbil som inte behöver pysslas med så mycket, det är ju bara att ställa in, och tuta och köra. Skillnaden mot en del andra liknande exempel är väl att det tar ett tag (om någonsin) innan man "växer ur" GT3an. Men om den är alltför lättkörd så finns det ju andra bilar från samma tillverkare som ger större förarutmaningar. Det finns inga tävlingsplaner i bagaget (BettanII kan ju bli lite putt iofs)? |
||||||
Enl PorscheCenter Syd får de ej sätta i en sådan på en icke CS. Det var detta som var planen från början. Dessutom måste, enl dem, programvaran modifieras. Det blev bra ändå tycker jag. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Det skall tävlas med denna, man köper inte en GT3:a och kör till korvaluan. Förövrigt kommer jag inte till någon korvkiosk eller förövrigt glasskiosken i Bjärred. Bilen är låg! _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Får traila den till bjärred, lasta av den framför kiosken _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
PCSR? Är den sänkt? Annars funkar den ju ypperligt till vardags också. _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||
Japp Ärlighetens namn vet jag inte, men den är låg. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Nej den är inte sänkt, GT3or är förvisso låga fram men glasskiosken i Bjärred skal du nog klara Mats
Hälsningar Anders _________________ Anders F@lk 993 C2 944 KULRÄSERN 997.2 GT3 3.8 GT4 2016 Ex. 964RS HÄRLIGT RÖD Ex. BMW M3 e46 Ex. Be yourself, everyone else is allready taken |
||||||
Grattulerar tll nya bilen!
Jag hade bilen innan dig och jag tror att du blir jättenöjd. Hjulinställningen gjorde jag efter Roland Kussmauls (Porsches tävlingschef) "track day-inställningar" för GT3:an. PS Syd borde ha lappen kvar då jag lämnade den med instruktionsboken. Bilen är som du säger ganska låg så därför bytte jag den mot en något högre GT2:a. Numera har jag börjat köra till korvmojjen och glasskiosken igen men det är en annan historia... Stefan _________________ Stefan Bülow |
||||||
Var med Bettan och BettanV på tisdagsträffen i Lödde.
Förvisning av den nya Bettan. Både ung och gammal visade sitt intresse. Snyggaste bilen efter P1800 som jag har ägt. Power _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
A du, jämför inte den med en P1800!
Synd att vi inte var där, vi skulle dit egentligen. Det hade varit kul att se ditt nyförvärv. Den ser grymt fin ut och jag ställer mig tillsammans med resten av gänget som drömmer om att äga en sådan i framtiden. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||||
Det skall tävlas med denna, man köper inte en GT3:a och kör till korvaluan. Förövrigt kommer jag inte till någon korvkiosk eller förövrigt glasskiosken i Bjärred. Bilen är låg![/quote]
Jag vet något måste göras med det fartguppet, kom där i början av sommaren...SKRAAAAAP ...blev ingen glass där _________________ Hans Mogren Porsche GT3 CS |
||||||
Körde lite gubbakörning med PCSR på Anderstorp. Målet för dagen var att inte sätta bilen i något räcke och eventuellt köra snabbare än Bettan II.
http://www.youtube.com/watch?v=5RQHk Räcket klarades med råge och bästa tiden blir låga 1.58 , vilket man får vara nöjd med. Har bara kört 40 mil med bilen, men den är fantastiskt lättkörd, inte riktigt som Bettan III eler IV, mer som 944:an och framförallt som Fredrik Å:s old School. Den hoppar och fräser och minsta lilla man mister koncentrationen är hon på väg mot andra jaktmarker. Så det gäller att hålla henne i strama tyglar. Märkte att den digitalahastighetsmätaren är inte riktigt bra, fick panik när man går över 235 på rakan och kurvan kommer som en katapult. Men användbart på andra ställen. Inte riktigt nöjd med dagen, bilen känns bra men var inte riktigt koncentrerad. _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Lite bilder från Anderstop och Bettan V.
Jag vet inte hur det är med er andra, men i Porsche har man en riktigt kunglig depå! Efter en trevlig dag! Som alltid så var organisationen helt fantastisk! / från Lomma _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Faktiskt så gillar jag Sturup Raceway bättre än Knutstorp. Knutan är inte så utmanande som Sturup
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
förresten, hur har du ställt din bil chassimässigt för Knutan? Kan tänka mig ha min betydligt hårdare.
_________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Ja den är inte till belåtenhet, -1,5 fram och -2 bak...den sliter utsidorna på däcken, så det blir till att ändra på det. Jag var lite nyfiken på dina inställningar..hur känns den? Ahhh, du undrar ju om hårdheten ..den verkar lite mjukt ställd, den har varit avsedd för ringen i sin tidigare karriär
_________________ Hans Mogren Porsche GT3 CS |
||||||
Det blir ändringar på det. Kan tänka mig den hårdare som sagt. Vad det gäller Knutan så kan man nog köra rätt snabbt med den, allt hänger på hur hårt man vill köra i NGK eller Micro krönet. Har ju haft en hårig resa där med min Bettan II, men med Bettan IV kunde jag hålla runt 140 där. Satsade ju inte fullt och ändå hade vi en tid på 1.13. Nyckeln, tror jag, för en snabb tid på Knutan är efter hårnålen fram till Bäckenpartiet. Där är jag urusel för tillfället, men jag vet (naturligtvis ) hur jag skall köra, problemet är att jag inte gör det. Var som jag sprang aktivt, varje gång när det var tävling så tog jag täten, kroknade alltid, men ett par gånger så höllt det hela vägen _________________ Mats Johannesson Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag har rätt. http://easec.blogspot.com/ |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 996 GT3 Mk1 -00 aka BettanV | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 4 besök senaste veckan (41320 totalt) |