Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 Mk1 -00 aka BettanV
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
4 besök senaste veckan (41320 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19610



RS Patrik skrev:
Grattis!!

Men varför inte en Porsche Motorsport brytare??
Annie Get Your Gun: skrev:
Anything you can do,
I can do better.
I can do anything
Better than you.

No, you can't.
Yes, I can. No, you can't.
Yes, I can. No, you can't.
Yes, I can,
Yes, I can!


Men jag antar att det var märkespurism/andrahandsvärde du tänkte på (rätt sak på rätt plats)?

En GT3 är ju en rätt potent standardbil som inte behöver pysslas med så mycket, det är ju bara att ställa in, och tuta och köra. Skillnaden mot en del andra liknande exempel är väl att det tar ett tag (om någonsin) innan man "växer ur" GT3an.
Men om den är alltför lättkörd så finns det ju andra bilar från samma tillverkare som ger större förarutmaningar.

Det finns inga tävlingsplaner i bagaget (BettanII kan ju bli lite putt iofs)?

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
RS Patrik skrev:
Grattis!!

Men varför inte en Porsche Motorsport brytare??


Enl PorscheCenter Syd får de ej sätta i en sådan på en icke CS. Det var detta som var planen från början. Dessutom måste, enl dem, programvaran modifieras.

Det blev bra ändå tycker jag.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
RS Patrik skrev:
Grattis!!

Men varför inte en Porsche Motorsport brytare??
Annie Get Your Gun: skrev:
Anything you can do,
I can do better.
I can do anything
Better than you.

No, you can't.
Yes, I can. No, you can't.
Yes, I can. No, you can't.
Yes, I can,
Yes, I can!


Men jag antar att det var märkespurism/andrahandsvärde du tänkte på (rätt sak på rätt plats)?

En GT3 är ju en rätt potent standardbil som inte behöver pysslas med så mycket, det är ju bara att ställa in, och tuta och köra. Skillnaden mot en del andra liknande exempel är väl att det tar ett tag (om någonsin) innan man "växer ur" GT3an.
Men om den är alltför lättkörd så finns det ju andra bilar från samma tillverkare som ger större förarutmaningar.

Det finns inga tävlingsplaner i bagaget (BettanII kan ju bli lite putt iofs)?


Det skall tävlas med denna, man köper inte en GT3:a och kör till korvaluan. Förövrigt kommer jag inte till någon korvkiosk eller förövrigt glasskiosken i Bjärred. Bilen är låg!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
flopp
Anderslöv
Här sen Aug 2005
Inlägg: 89



easec skrev:
Förövrigt kommer jag inte till någon korvkiosk eller förövrigt glasskiosken i Bjärred. Bilen är låg!


Meh... vad ska vi då göra?



Grattis till en supernajs bil!

_________________
Mikael Sköldeborn
Porsche 951
Porsche 996 C2 X51
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
flopp skrev:
easec skrev:
Förövrigt kommer jag inte till någon korvkiosk eller förövrigt glasskiosken i Bjärred. Bilen är låg!


Meh... vad ska vi då göra?



Grattis till en supernajs bil!


Får traila den till bjärred, lasta av den framför kiosken

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
qvisfr
Lidköping
Här sen Aug 2005
Inlägg: 4017



easec skrev:

Det skall tävlas med denna, man köper inte en GT3:a och kör till korvaluan. Förövrigt kommer jag inte till någon korvkiosk eller förövrigt glasskiosken i Bjärred. Bilen är låg!


PCSR?

Är den sänkt?
Annars funkar den ju ypperligt till vardags också. thumbs up

_________________
Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447
PCS 9581 / BMWSC 650
BMW M3 E46 SMG 2002
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Qvisfr skrev:
easec skrev:

Det skall tävlas med denna, man köper inte en GT3:a och kör till korvaluan. Förövrigt kommer jag inte till någon korvkiosk eller förövrigt glasskiosken i Bjärred. Bilen är låg!


PCSR?

Är den sänkt?
Annars funkar den ju ypperligt till vardags också. thumbs up


Japp

Ärlighetens namn vet jag inte, men den är låg.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3679



Nej den är inte sänkt, GT3or är förvisso låga fram men glasskiosken i Bjärred skal du nog klara Mats

Hälsningar
Anders

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Stefan B
Malmö
Här sen Aug 2008
Inlägg: 1

Ny på att skriva
inlägg i forumet


Grattulerar tll nya bilen!

Jag hade bilen innan dig och jag tror att du blir jättenöjd.
Hjulinställningen gjorde jag efter Roland Kussmauls (Porsches tävlingschef) "track day-inställningar" för GT3:an. PS Syd borde ha lappen kvar då jag lämnade den med instruktionsboken.

Bilen är som du säger ganska låg så därför bytte jag den mot en något högre GT2:a. Numera har jag börjat köra till korvmojjen och glasskiosken igen men det är en annan historia...

Stefan

_________________
Stefan Bülow
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Var med Bettan och BettanV på tisdagsträffen i Lödde.

Förvisning av den nya Bettan.



Både ung och gammal visade sitt intresse.



Snyggaste bilen efter P1800 som jag har ägt.



Power


_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
max
Kristianstad
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1162



A du, jämför inte den med en P1800!

Synd att vi inte var där, vi skulle dit egentligen. Det hade varit kul att se ditt nyförvärv. Den ser grymt fin ut och jag ställer mig tillsammans med resten av gänget som drömmer om att äga en sådan i framtiden. thumbs up

_________________
Max Carlsson

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399



Det skall tävlas med denna, man köper inte en GT3:a och kör till korvaluan. Förövrigt kommer jag inte till någon korvkiosk eller förövrigt glasskiosken i Bjärred. Bilen är låg![/quote]

Jag vet något måste göras med det fartguppet, kom där i början av sommaren...SKRAAAAAP ...blev ingen glass där

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Körde lite gubbakörning med PCSR på Anderstorp. Målet för dagen var att inte sätta bilen i något räcke och eventuellt köra snabbare än Bettan II.

http://www.youtube.com/watch?v=5RQHk3IuhIY

Räcket klarades med råge och bästa tiden blir låga 1.58 , vilket man får vara nöjd med. Har bara kört 40 mil med bilen, men den är fantastiskt lättkörd, inte riktigt som Bettan III eler IV, mer som 944:an och framförallt som Fredrik Å:s old School. Den hoppar och fräser och minsta lilla man mister koncentrationen är hon på väg mot andra jaktmarker. Så det gäller att hålla henne i strama tyglar.

Märkte att den digitalahastighetsmätaren är inte riktigt bra, fick panik när man går över 235 på rakan och kurvan kommer som en katapult. Men användbart på andra ställen.

Inte riktigt nöjd med dagen, bilen känns bra men var inte riktigt koncentrerad.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Lite bilder från Anderstop och Bettan V.

Jag vet inte hur det är med er andra, men i Porsche har man en riktigt kunglig depå!



Efter en trevlig dag!



Som alltid så var organisationen helt fantastisk!

/ från Lomma

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399



Ja det är så vackert sååå! Har du kört den på din hemmabana än "Knutstorp"?...för där har du väl lite tider att bättra på nu med GT3

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
Faktiskt så gillar jag Sturup Raceway bättre än Knutstorp. Knutan är inte så utmanande som Sturup

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399



Då tycker vi olika, Sturup är en knixig däckslitarbana, kul ändå.....men Knutstorp är min favorit :woot:

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
lugnt Hans!

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
förresten, hur har du ställt din bil chassimässigt för Knutan? Kan tänka mig ha min betydligt hårdare.

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
bertil1
Lund
Här sen Aug 2006
Inlägg: 399



Ja den är inte till belåtenhet, -1,5 fram och -2 bak...den sliter utsidorna på däcken, så det blir till att ändra på det. Jag var lite nyfiken på dina inställningar..hur känns den? Ahhh, du undrar ju om hårdheten ..den verkar lite mjukt ställd, den har varit avsedd för ringen i sin tidigare karriär

_________________
Hans Mogren
Porsche GT3 CS
Citera
easec
Skåne
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1383


Trådstartare
bertil1 skrev:
Ja den är inte till belåtenhet, -1,5 fram och -2 bak...den sliter utsidorna på däcken, så det blir till att ändra på det. Jag var lite nyfiken på dina inställningar..hur känns den? Ahhh, du undrar ju om hårdheten ..den verkar lite mjukt ställd, den har varit avsedd för ringen i sin tidigare karriär


Det blir ändringar på det. Kan tänka mig den hårdare som sagt. Vad det gäller Knutan så kan man nog köra rätt snabbt med den, allt hänger på hur hårt man vill köra i NGK eller Micro krönet. Har ju haft en hårig resa där med min Bettan II, men med Bettan IV kunde jag hålla runt 140 där. Satsade ju inte fullt och ändå hade vi en tid på 1.13. Nyckeln, tror jag, för en snabb tid på Knutan är efter hårnålen fram till Bäckenpartiet. Där är jag urusel för tillfället, men jag vet (naturligtvis ) hur jag skall köra, problemet är att jag inte gör det. Var som jag sprang aktivt, varje gång när det var tävling så tog jag täten, kroknade alltid, men ett par gånger så höllt det hela vägen

_________________
Mats Johannesson

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt.
http://easec.blogspot.com/
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 GT3 Mk1 -00 aka BettanV
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10   >>
4 besök senaste veckan (41320 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande