Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -93 BMW cup 201x: Såld.
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (12091 totalt)
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612


Trådstartare
[quote="Rolfson]


Bäst du kollar reglementet när det gäller storlek på skivor . Med den storleken du
tänkt dig hammnar du nog i special klassen (om jag inte minns fel)[/quote]


Aj... ja just, det finns begränsning på skivstorleken (304 mm) i modified klassen Får nog satsa på lite mindre skivor till att börja med...

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612


Trådstartare
Hade tänkt att ansluta bakre strävorna till stötdämpartornen bak, har inte sett att någon annan gjort det... Är det några nackdelar med detta eller är det bara smidigare att slippa borra i väggen bakom baksätet?



och en bild framåt...


_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612


Trådstartare
Fick hem licensen från SBF i fredags, det känns skönt att allt sådant är på plats inför säsongen. Nu är det bara att koncentrera sig på att få ihop bilen...

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



absolut ingen nackdel att dra stävorna till dämpartornen bak snarare tvärt om
Försök att få buren så tajt utmed karossen det går. Glöm inte svetsa tvärstävan som går i
huvudbågen i kardantunneln.

Sen är det en fördel att svetsa fast buren i chassit där man kommer åt hela bilen blir styvare om
man sammanfogar den på så många ställen det går med karossen

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612


Trådstartare
Michael Bäck skrev:
absolut ingen nackdel att dra stävorna till dämpartornen bak snarare tvärt om
Försök att få buren så tajt utmed karossen det går. Glöm inte svetsa tvärstävan som går i
huvudbågen i kardantunneln.

Sen är det en fördel att svetsa fast buren i chassit där man kommer åt hela bilen blir styvare om
man sammanfogar den på så många ställen det går med karossen



Kommer att svetsa den mot "golvet" där normalt baksätets framkant ligger då jag kommer att ha huvudbågen lite för långt bak för att kunna svetsa den i kardantunneln. Jag kommer ävaen att svetsa buren i taket samt mot a-stolparna för att styva upp bilen lite extra.

Jag ska även passa på att lägga i 3-mm plåt i bakre stötdämparfästena så att det går att köra coilovers bak utan att behöva oroa sig för att det är för klent.

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Låter fint bara att jobba på då så du hinner klart till springbreak på mantorp

_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612


Trådstartare
Ser kansek inte så ljust ut för tillfället då jag även har en del andra projekt på G... Som att bygga hus t.ex. men det ska ju inte vara omöjligt iaf! Annars får jag väl komma och vara med och hjälpa till... Även om det inte är lika roligt som att köra själv. (Behöver ju även lite praktik innan jag får min funktionärslicens)

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



magnus428 skrev:
Ser kansek inte så ljust ut för tillfället då jag även har en del andra projekt på G... Som att bygga hus t.ex. men det ska ju inte vara omöjligt iaf! Annars får jag väl komma och vara med och hjälpa till... Även om det inte är lika roligt som att köra själv. (Behöver ju även lite praktik innan jag får min funktionärslicens)


Nu när buren nästan är på plats är det inte mycket kvar för att kunna skaffa vagnbok. Få bilen godkänd av SBF och gör inte för många uppgraderingar direkt. Och lägg mycket tid på banan istället för i garaget. Det är mycket bantid som gör de stora förbättringarna. . Du är välkommen till Mantorp med eller utan bil

_________________
olof Johansson
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612


Trådstartare
Ser tyvärr väldigt mörkt ut att ens få ihop någon bil i år... Aldeles för mycket att göra när man ska bygga nytt hus!

Jag hade iaf tid att åka ner till Mantorp i helgen och fick se och höra alla häftiga bilar! Var riktigt fränt när starten gick och 25-30 BMW kommer dundrande förbi. Då var det så man ville lägga husplanerna åt sidan för att ta tag i bilen igen.

Får väl tyvärr vänta med körandet till nästa säsong eller skaffa en bil för "öppet spår"... Kommer iaf att ha ett nytt och fint garage att meka i under vintern

Så skulle man ha varit med som flaggvakt i Göteborg men det lyckades ju också skita sig då husleverantören lyckades boka in leveransen av huset till den 5e Juni klockan 07.00

Hoppas på bättre flyt nästa år.

Jag ska iaf uppdatera med lite nya bilder på bilen nästa gång jag åker till garaget.

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612


Trådstartare
Skulle behöva en ny motor till bilen för att få lite bättre snurr. Så om någon har en M60B30 (3 liters BMW V8) ligger skräpandes så får ni gärna höra av er. Den bör vara komplett med kabbelhärva och box. Behöver även koppling och manuell låda till den.

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
Sannefjord
Eskilstuna
Här sen Aug 2010
Inlägg: 6



Läser och läser i alla trådar Väldigt intressant och inspirerande. Har fått upp ögonen för Bmw Cupen. Såå sugen på att köra standard, då det är det mest relevanta. Har en vän som också verkar ha fallit för det Han verkar vara inne på E30, men jag är mer sugen på en E36 sedan Får se vad som händer och sker
Men som sagt. Riktigt kul att läsa om alla och följa er. Tummen upp

/Niklas

_________________
Niklas Sannefjord
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612


Trådstartare
Bilen är nu till salu, hel eller i delar. Jag har kommit fram till att jag nog måste köpa en färdig bil om det ska bli något åka av.

Detta är ett påbörjat projekt med bur från finess, rensad relativt rostfri kaross (rost i ena skärmkanten), nerplockad fram & bakvagn som är blästrade och lackade, mycket glasfibergrejor, lexanrutor, KW chassie, etc...


Skicka PM vid intresse.

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
magnus428
Kumla
Här sen Jul 2008
Inlägg: 612


Trådstartare
Då var bilen säld till brorssan som förhoppningsvis kommer göra något roligt av den. Själv har jag lite andra planer på gång...

[/img]

_________________
Magnus Svedlund

BMW M3 SMG -02
BMW 318i -06
BMW 318is -93 Såld.
BMW 535d -04 Såld
BMW 320d -02
Citera
Vätterleden Racing
Jönköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 1019



Då hoppas vi du får tag på en Cupbil, det finns några till salu.

_________________
olof Johansson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW 318is -93 BMW cup 201x: Såld.
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (12091 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande