Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 smgII -03 Såld
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
16 besök senaste veckan (27849 totalt)
simonhakansson
Kalmar
Här sen Jan 2007
Inlägg: 83



OFFkeFF skrev:
Till rätt pris är allt intressant. Min bil är tyvärr med taklucka, så jag vet inte om alla burar passar?
Är jävligt sugen på att byta tak och kasta bort luckan, ingen som vill byta? Jag är lite för lång, hoppas dock att skalstolarna ska sänka arslet en aning så jag slipper sitta med huvudet i taket när jag har hjälm på.


det är kanske dags att köpa en cab med bur?

_________________
Simon Håkansson
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
kakiiis skrev:
OFFkeFF skrev:
Till rätt pris är allt intressant. Min bil är tyvärr med taklucka, så jag vet inte om alla burar passar?
Är jävligt sugen på att byta tak och kasta bort luckan, ingen som vill byta? Jag är lite för lång, hoppas dock att skalstolarna ska sänka arslet en aning så jag slipper sitta med huvudet i taket när jag har hjälm på.


det är kanske dags att köpa en cab med bur?


Min plan är att lätta bilen, inte åka runt med en ännu tyngre bil utan tak Kolfibertak finns ju att köpa det också

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
simonhakansson
Kalmar
Här sen Jan 2007
Inlägg: 83



hehe, jaa.. men det finns ju kolfiber dörrar, huv, baklucka, front med så varför inte

_________________
Simon Håkansson
Citera
StefanJ
Vallentuna/Sthlm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 190



Jag har ännu så länge taklucka på min också. Det är verkligen pressfit att få buren på plats, men det funkar.

_________________
Stefan Jonasson
Jonasson Motorsport
www.jmsport.se
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Bilen gick helt ok på KGA i helgen, trots avsaknad av r-däck bak, inte så bra driv ut ur svängarna, och det var dock väldigt lätt i bakändan i högfartssvängarna, bottnade dämparen vänster fram i ingången till esset.
ABS'en fick väl gå lite hårt bak och det tog en stund att vänja sig vid.
Men gissar att det mesta kommer bli bättre med fräscha r-däck runt om, blir förmodligen att jag kommer köra på 19" mpsc runt om, om jag inte springer på ruskigt billiga 18"-fälgar i vinter.

Burfråga igen. Vad har Weicher för url? Googlar järnet utan att hitta den?
Ska man köra alu eller stål? Jagar ju vikt, men vill inte att rören blir för grova heller..

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
triss
Visby, Stockholm
Här sen Jun 2005
Inlägg: 862




_________________
Robin Ansin
RMS Racing
Bmw Z4M -07
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Har egentligen inte hänt så mycket, bilen är avställd, jag har köpt nya bromsskivor bak till bilen. Blev orginal-skivor då bmw-klubben hade 20%-rabatt häromkvällen.
Fortfarande inte bestämt vilka stolar som ska in, men ska nog fixas innan årsskiftet iaf.

Ska nog ändra höjd på bilen fram, camberplattorna från Millway sänkte ju bilen lite mer, vilket vi inte tänkte på när det skruvades ihop, så nu är förspänning på min för att få upp bilen på höjden, men det är fortfarande lite väl lågt.
Liten fråga om spårvidd, är det något man ska öka med spacers, eller ska man låta det vara?




Liten bild från stötdämparmeckandet



En bild från KGA med BMWSC i oktober, abstinensen börjar bli rätt stor redan, särskilt eftersom man harvar runt i en 740 som vinterbil.. Drömmer mig bort i en impreza gt över vintern..

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Lutar åt att jag byter bort 19"'arna, verkar vara jäkligt jobbigt att hitta MPSC till vettiga priser.
Med 18" sparar man både vikt samt det finns betydligt fler däck att välja på. Blingfaktorn sjunker ju iofs, men det är ju snabbare man ska bli..

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
PeOR
Sverige
Här sen Sep 2003
Inlägg: 867



Citat:
Liten fråga om spårvidd, är det något man ska öka med spacers, eller ska man låta det vara?


Ju bredare desto bättre. Jag kan inte riktigt komma på någon annan anledning än att det blir mindre hävstång för tyngdpunkten men det känns som att det finns bättre förklaringar till varför bilen kommer att klara mer sidokrafter, inte bara att den rollar mindre.

Göran eller någon annan kanske har klart för sig? För jag är lite sugen på att sätta på spacers bak också, även om jag inte behöver. Bara för att få det bredare.

Peo.

_________________
PeO Rydgren
Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld
BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld
Yamaha R1 2002 - banhoj
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Blev att man beställde fyra st sådana här istället, 9x18, lätta och billiga och så finns det lite fler r-däck att välja mellan


_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 717



OFFkeFF skrev:
Blev att man beställde fyra st sådana här istället, 9x18, lätta och billiga och så finns det lite fler r-däck att välja mellan



Får man fråga var du hittade Superleggera till bra pris ??

Henrik

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
ebay.de

Vet inte om säljaren har fler dock.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Istvan
Borås
Här sen Apr 2005
Inlägg: 263



Vad blev det för offset?

MVH

_________________
István Csiszár
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
40mm runt om, så det blir spacers bak och förmodligen fram också.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
Erik Petersson
Kalmar
Här sen Jun 2003
Inlägg: 909



PeOR skrev:
Citat:
Liten fråga om spårvidd, är det något man ska öka med spacers, eller ska man låta det vara?


Ju bredare desto bättre. Jag kan inte riktigt komma på någon annan anledning än att det blir mindre hävstång för tyngdpunkten men det känns som att det finns bättre förklaringar till varför bilen kommer att klara mer sidokrafter, inte bara att den rollar mindre.

Göran eller någon annan kanske har klart för sig? För jag är lite sugen på att sätta på spacers bak också, även om jag inte behöver. Bara för att få det bredare.

Peo.


Frågan är väl bara hur mycket bättre det blir om man bara ändrar litegrann samt vilka effekter det får på bumpsteer mm vid spårvidsökning?

_________________
/Erik Petersson

Seat Leon Cupra ST 4drive -19 -såld
Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld
Nissan 200SX S13 1989 - såld
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Inte så mycket nytt under vintern, fått hem 20mm spacers till bakvagnen och de nya fälgarna, samt en riktigt snabb Driftbox
Funderar på att lacka OZ-fälgarna svarta innan man kränger på de r888 som beställts till dem.
Nu längtar man in våren, känns inte som det är så långt kvar nu

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
Fälgarna lackade och klara, svålarna kommer till tws om några dagar
Blev mörkt antracitgrå pulverlackat, får se hur bra det sitter, redan ett släpp vid en pyttestöt vid urlastningen.
Så blir nog lite reklamation på det jobbet, använt en firma som många rekommenderat.
Det ser dock bra ut.



För övrigt kan jag rekommendera freezit i kallhäll för blästring, ruggigt bra jobb, de kör med kolsyreis, plast och sandblästring. Väldigt fina ytor, rent och inte sönderblästrat, ok pris och bra/snabb service.
I övrigt inte så mycket planerat nu, byta förarstol och in med fyrpunktsbälte och sen en översyn och justering på stötdämparna (höjd och hårdhet).

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

Vilka stolar ska du sätta i? Bara byta förarstolen?
Citera
OFFkeFF
Ekerö
Här sen Jul 2006
Inlägg: 1497


Trådstartare
PeterF skrev:
Vilka stolar ska du sätta i? Bara byta förarstolen?


Inte riktigt bestämt mig än, lutar åt sparco evo2+, sen gillar jag iofs gt3-stolarna, riktiga är lite för dyra, och vilka replikor man kan köpa har jag lite dålig koll på.
Sen velar jag om man byter bägge fram eller inte, är ju fortfarande familjebil på sommaren, så halvsmidig tillgång till baksätet är ju inte fel heller.. Men jag behöver klart mer stöd än orginalstolarna ger iaf, kanske går att fixa med enbart fyrpunktsbälte också.

_________________
Filip Åhrberg
-----------------
Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v
Citera
houke
Utanför Trelleborg/Skaune :)
Här sen Jul 2006
Inlägg: 717



Ser MYCKET bra ut thumbs up thumbs up

Som gjuten för att bli ringenbiten till våren

Mvh Henrik

_________________
Henrik Hellman
BMW 1M -12
BMW M3 E36 Limo-98
BMW 530D Touring M-sport LCI-07
Citera
PeterF
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1531

Namndispens
Namndispens

EVo2 Plus är ju fina, annars Recaro Pole Positon. Satsa på FIA-godkända stolar.

Både Rallyshop och Rallyimport har bra priser.
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 smgII -03 Såld
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
16 besök senaste veckan (27849 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande