Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 16 besök senaste veckan (27849 totalt) |
det är kanske dags att köpa en cab med bur? ![]() _________________ Simon Håkansson |
||||
Min plan är att lätta bilen, inte åka runt med en ännu tyngre bil utan tak ![]() ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Jag har ännu så länge taklucka på min också. Det är verkligen pressfit att få buren på plats, men det funkar.
|
||||
Bilen gick helt ok på KGA i helgen, trots avsaknad av r-däck bak, inte så bra driv ut ur svängarna, och det var dock väldigt lätt i bakändan i högfartssvängarna, bottnade dämparen vänster fram i ingången till esset.
ABS'en fick väl gå lite hårt bak och det tog en stund att vänja sig vid. Men gissar att det mesta kommer bli bättre med fräscha r-däck runt om, blir förmodligen att jag kommer köra på 19" mpsc runt om, om jag inte springer på ruskigt billiga 18"-fälgar i vinter. Burfråga igen. Vad har Weicher för url? Googlar järnet utan att hitta den? Ska man köra alu eller stål? Jagar ju vikt, men vill inte att rören blir för grova heller.. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
_________________ Robin Ansin RMS Racing Bmw Z4M -07 |
||||
Har egentligen inte hänt så mycket, bilen är avställd, jag har köpt nya bromsskivor bak till bilen. Blev orginal-skivor då bmw-klubben hade 20%-rabatt häromkvällen.
Fortfarande inte bestämt vilka stolar som ska in, men ska nog fixas innan årsskiftet iaf. Ska nog ändra höjd på bilen fram, camberplattorna från Millway sänkte ju bilen lite mer, vilket vi inte tänkte på när det skruvades ihop, så nu är förspänning på min för att få upp bilen på höjden, men det är fortfarande lite väl lågt. Liten fråga om spårvidd, är det något man ska öka med spacers, eller ska man låta det vara? ![]() Liten bild från stötdämparmeckandet ![]() En bild från KGA med BMWSC i oktober, abstinensen börjar bli rätt stor redan, särskilt eftersom man harvar runt i en 740 som vinterbil.. Drömmer mig bort i en impreza gt över vintern.. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Lutar åt att jag byter bort 19"'arna, verkar vara jäkligt jobbigt att hitta MPSC till vettiga priser.
Med 18" sparar man både vikt samt det finns betydligt fler däck att välja på. Blingfaktorn sjunker ju iofs, men det är ju snabbare man ska bli.. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Ju bredare desto bättre. Jag kan inte riktigt komma på någon annan anledning än att det blir mindre hävstång för tyngdpunkten men det känns som att det finns bättre förklaringar till varför bilen kommer att klara mer sidokrafter, inte bara att den rollar mindre. Göran eller någon annan kanske har klart för sig? För jag är lite sugen på att sätta på spacers bak också, även om jag inte behöver. Bara för att få det bredare. Peo. _________________ PeO Rydgren Corvette C6 Z51 -05 Pfadt, ST40, Kooks 1 7/8, Vararam - såld BMW M3 -96 Coupé - lättad 172 kg - såld Yamaha R1 2002 - banhoj |
||||
Får man fråga var du hittade Superleggera till bra pris ?? Henrik _________________ Henrik Hellman BMW 1M -12 BMW M3 E36 Limo-98 BMW 530D Touring M-sport LCI-07 |
||||
Frågan är väl bara hur mycket bättre det blir om man bara ändrar litegrann samt vilka effekter det får på bumpsteer mm vid spårvidsökning? _________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 -såld Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||||
Inte så mycket nytt under vintern, fått hem 20mm spacers till bakvagnen och de nya fälgarna, samt en riktigt snabb Driftbox
![]() Funderar på att lacka OZ-fälgarna svarta innan man kränger på de r888 som beställts till dem. Nu längtar man in våren, känns inte som det är så långt kvar nu ![]() _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Fälgarna lackade och klara, svålarna kommer till tws om några dagar
![]() Blev mörkt antracitgrå pulverlackat, får se hur bra det sitter, redan ett släpp vid en pyttestöt vid urlastningen. Så blir nog lite reklamation på det jobbet, använt en firma som många rekommenderat. Det ser dock bra ut. ![]() För övrigt kan jag rekommendera freezit i kallhäll för blästring, ruggigt bra jobb, de kör med kolsyreis, plast och sandblästring. Väldigt fina ytor, rent och inte sönderblästrat, ok pris och bra/snabb service. I övrigt inte så mycket planerat nu, byta förarstol och in med fyrpunktsbälte och sen en översyn och justering på stötdämparna (höjd och hårdhet). _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
Inte riktigt bestämt mig än, lutar åt sparco evo2+, sen gillar jag iofs gt3-stolarna, riktiga är lite för dyra, och vilka replikor man kan köpa har jag lite dålig koll på. Sen velar jag om man byter bägge fram eller inte, är ju fortfarande familjebil på sommaren, så halvsmidig tillgång till baksätet är ju inte fel heller.. Men jag behöver klart mer stöd än orginalstolarna ger iaf, kanske går att fixa med enbart fyrpunktsbälte också. _________________ Filip Åhrberg ----------------- Porsche 944 Turbo Cup 3.0l 16v |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 16 besök senaste veckan (27849 totalt) |