Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Honda CRX VT-91 TURBO bygge ( hjälp med kylningsproblem)
<<   1, 2
9884 besök totalt
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Rolle Scirocco skrev:
Sedan kan man mata vatten/oljevärmeväxlaren med den 'kalla' sidan från kylaren så har man vips ganska stor temperaturskillnad om så är behovet

Så här gjorde Jackson Racing med sin CRX.
Slangen är dragen till baksidan av blocket och verkar peka ner på den lilla olje-värmeväxlaren som sitter mellan blocket och oljefiltret.

Jag har tänk göra likadant på min.
Enkelt, billigt och effektivt!

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Man kan ju som sagt byta till en större också. http://www.thinkauto.com/laminova.htm säljer bland annat Laminova oil to water coolers + setrab + Mocal mm.

Men just laminova är kanske lite "over the top" iaf billigaste single core modellen kostar nästan 5000kr.

Kanske känns bättre med dessa då

Mocal

OC5253-8
CoOLER 25ROW 230MM 1/2BSP MALE
£126.93 (Excluding VAT at 15%)

eller hardcore modellen upp till 12PSI

OC5253-8HD
Heavy duty cooler 25 row 235mm 1/2BSP
£147.94 (Excluding VAT at 15%)

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
snaps
västerås
Här sen Apr 2007
Inlägg: 170



Har inte läst igenom alla inlägg men ang kylproblemet så byt kylare till en vt del sol kylare istället. Eller om det var civic vt dom sitter på. Hälften av storleken som crxen har och funkar lika bra. Samt att du får massor med plats över:)

Alt montera oljekylen under ena framlyset. Finns massor med plats där även för ett lagom stort "mc" batteri om du inte vill ha det i skuffen.

_________________
Christofer Heurlin
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Honda CRX VT-91 TURBO bygge ( hjälp med kylningsproblem)
<<   1, 2
9884 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande