Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda CRX VT-91 TURBO bygge ( hjälp med kylningsproblem) | << 1, 2 9884 besök totalt |
Så här gjorde Jackson Racing med sin CRX. Slangen är dragen till baksidan av blocket och verkar peka ner på den lilla olje-värmeväxlaren som sitter mellan blocket och oljefiltret. Jag har tänk göra likadant på min. Enkelt, billigt och effektivt! _________________ Mvh Benci_Hovanyi Gotland Ring 1:33,33s |
||
Man kan ju som sagt byta till en större också. http://www.thinkauto.com/laminova.ht
Men just laminova är kanske lite "over the top" iaf billigaste single core modellen kostar nästan 5000kr. Kanske känns bättre med dessa då Mocal OC5253-8 CoOLER 25ROW 230MM 1/2BSP MALE £126.93 (Excluding VAT at 15%) eller hardcore modellen upp till 12PSI OC5253-8HD Heavy duty cooler 25 row 235mm 1/2BSP £147.94 (Excluding VAT at 15%) |
||
Har inte läst igenom alla inlägg men ang kylproblemet så byt kylare till en vt del sol kylare istället. Eller om det var civic vt dom sitter på. Hälften av storleken som crxen har och funkar lika bra. Samt att du får massor med plats över:)
Alt montera oljekylen under ena framlyset. Finns massor med plats där även för ett lagom stort "mc" batteri om du inte vill ha det i skuffen. _________________ Christofer Heurlin |
||
Våra race- och banåkarbilar Honda CRX VT-91 TURBO bygge ( hjälp med kylningsproblem) | << 1, 2 9884 besök totalt |