Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Ascona-80 Buford T. Justice Racing | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (41598 totalt) |
Lite smalt (vi är ute efter 7x15) men tack för tipset Steffe.
För undrande fans och bävande konkurenter kommer här en lite djupare insikt i hur Team Bufords nobla tävlingsredskap är utformat. Jag antar att ni är undrande, för det är vi också ibland... Hjärtat. Vi ber er särskillt lägga märke till den intrikata dragningen av elsystemet som är gjort och den revolusionerande upptäckten att man kan jorda i en gummislang. Vi funderar starkt på att patentera denna ide och på så sätt finansiera årets säsong. Eller, om det slår väl ut satsa på en Le mans-start nästa år. Även tankegångarna över lättviktstänket på fastsättningen av batteriet (läs gravitation) har funnit vårt gillande. Det måste finnas en tidigare tävlingshistoria, någon annan förklaring än att lacken följt med när en tävlingssiffra tagits bort kan vi inte komma på... Four finger club? Du, jag tror inte att http://www.youtube.com/watch?v=a5f4r F1-teamen är ju begränsade av att man inte får ha aerodynamik som ändras med fart, men den begränsningen slipper ju vi, och därför kommer våra framskärmar lekande lätt ändra form vartefter den minsta lilla fartvind trycker på dem. Fundera över följande: Vad för sorts bränslesystem har vi? Hur ser filtret ut? och hur många skarvar skall egentligen begövas här? Såsom i så många andra sportiga oplar före och efter: Recaros. Och en i övrigt härligt patinerad inredning. Vårt hemliga vapen! (och vad det där halvtuggade till höger är vill jag inte veta...) Riktigt vad som menas vet vi inte ännu. Fritidssysselsättning för att överleva ägandebiten eller nåt kanske... Visst ser det funktionellt ut? Önskar bara att det var det också... Nån som vill köpa 5 jättelika Bosch extraljus? Funkar. Kanske... Med tanke på doften av död och förintelse i bilen lade vi ingen större tid på att ta reda på vad för rester det var som låg och skräpade i bilen. Vi satte bara Dogge på att ta bort det Mysigt och ombonat. En nog så viktig tankegång när man skall köra långa stint. Vi räknar kallt med att utrusta bilen med en full multimedia-anläggning för att kunna underhålla förarna loppen igenom (nåt måste de ju ha att göra under all depåtid vi kommer att ha. eller...). En del kör med kolfiberdörrar. Vi är män däremot, så vi gillar inte fibrer. Vår variant är plåtpåvägmotkol-dörrar. Ett nog så lätt alternativ! När vi ändå är inne på matbiten, vår kylare kan väl bäst beskrivas som frasig Nästa nytänk är antifriktionsdäcken. Då dubbarna verkar sitta kvar med en oanad envishet räknar vi med ett evigt liv för dessa däck, och det kommer spara både tid och pengar för oss. A win-win situation. och om det mot förmodan inte skulle räcka till så har vi en reservdelsbil stående i garaget. Vi vill VERKLIGEN inte förnedra oss med att blanda in en massa utom-russelheimska delar i bygget, men vi gör å andra sidan också allt för att vinna. Det är väl det här inlägget, om något, ett bevis för. Bensinpumpen, tidigare föredömligt lågt placerad under bilen. Även kabeldragningen var av avancerad lättviktsmodell med en klistrig, svart plastprodukt ersättandes de vanliga metallkopplingarna. Ja, även denna ide kommer att hamna hos patentverket imorgon och jag ser nu en hel säsong i FIA GT så gott som bokad. Skall jag ringa Pro Drive och beställa en ny Aston imorgon pojkar, eller utvecklar vi Asconan vidare? Bränslefiltret i närbild. Märk väl, bränslefiltret till vår direktinsprutade bil. Men även här ser vi ett bevis på ett klart avancerat tänkande: om filtret nu är en klar begränsare i flödet måste ju soppaförbrukningen bli positivt påverkad, och då måste vi ju tjäna in ännu mer tid på färre depåbesök. Vi får nog be Fredrik om dispans om att få köra ännu längre stint (jag har haft funderingar om en 20-liters vattentank i bagagen och en spolarpump för att kunna ge föraren vatten under loppet, men det kanske skall gå åt andra hållet istället ). Och filtret? ja, det funkar ju bevisligen utmärkt, så det återanvänder vi nog. om inte turbovägen är den rätta nnehåller garaget även ett gäng kompressorer som kanske kan användas till något kul. Här har Dogge och Jerre (i stilriktig föraroverall) precis kommit tillbaka ifrån en provkörning, och om bilden varit aningen bättre hade ni sett skräcken i Dogges ögon. Känslan när aga-diffen river loss antifriktionsdäcken är inte att leka med... Jag kan ju nämna något om det som gjorts för att förbättra läget. Steg ett var ju att faktiskt med viss kontinuitet få igång eländet. Och för att det skulle kunna ske var startmotorn tvungen att samarbeta, och det gjorde den inte. Så jag fick order om att plocka ur den. lätt gjort, om det inte vore för att det nu är så trångt i garaget att man inte kan gå runt bilarna, man får klättra... Så jag klättrade, kom över, insåg att det var lite trångt mellan bil och vägg, satsade på att ta stöd mot väggen med högernäven och hoppa... Problemet var bara att där var ingen vägg, där var (med betoning på var...) en fönsterruta. Viktor, som känner mig sedan gammalt lyfte inte ens på blicken när det började låta underligt ifrån rummet bredvid. hans pappa och min polare Stefan som var på besök såg lite mer chockade ut. Men, jag ser mig som vinnare i striden. Fyra små skärsår mot en totaldemolerad ruta kan inte tolkas på annat sätt. Och startmotorn var ute 15 min senare. Mitt nästa trick blir att gå igenom garagedörren utan att öppna först _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Haha Detta kommer inte att sluta bra Den andra rostiga prylen vid bränslepumpen vad fyller den för funktion? Behövs den. Är det någon som vet var man hittar en verkstadmanual till Opel rekord 2,2i och ascona från 77 så vore det underbart! Vissa lösningar undrar man ju lite över ibland på denna "underbara" Bil Skulle vi lyckas hålla liv i denna skapelse i 24h så är det en större bedrift av detta team än vad någon har gjort på ett 24h le mans
_________________ Jeremia Gadd Honda civic VT |
||
Härlig rapport, Patrik!
och bilen: Jäklar vilket bojsänke! Det var bland det värsta jag har sett.. Tar ni målflagg på ett 24h-lopp, inom femton - nej förresten - femti varv från segraren, så utlovar jag fem backar kvalitetsöl till teamet. Är ni inom tio varv från segraren får ni banne mig tio backar. Go for it! _________________ -- |
||
Gör om och gör "rätt" På Opelsportclub finns alll information ni behöver! Jag ska ta och skicka förstärkningarna till p.p bara jag hinner mellanlanda hemma en stund.. _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||
Äntligen kan vi få kvalificerat motstånd i depån, en tävling i tävlingen liksom
Små skitfel värderas högre än armcoincidenter etc. Total depåtid utan att bryta tävlingen. Finns säkert fler grenar inom den ädla sporten. Reservdelssökande. Fyll på med mer kreativa ideer. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Det skall vara någon form av tryckutjämnare om jag minns rätt, på en av mina gamla oplar så fick den respass när jag bytte sopparör/alangar utan något som helst problem. Precis som Lindgren skriver så finns alla svar på OSC, denna prylen dyker upp lite då och då... _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||
Härlig tråd!
Jag tolkar det som att bilen faktiskt är körbar, men det ser ut som om den skulle må bra av lite elsanering. 2,2ans insprut är busenkelt att koppla in, sök lite på OpelSportClubs forum. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖLLLLLL!
Nu jävlar, P.P. jag kommer ut imorgon och ser till så att oskar får ordning på det där jävla el-systemet! Vi ska fan vinna det här _________________ Douglas Richardson Mazda Rx-7 FD3S (såld) Nyinköpt Rx-7 Re amemiya Suzuki Swift GTI (brukis) |
||
Ja jävlar komposit-Opel där har man varit......
Vauhall Carlton har väl shyssta bromsar.... eller struntade de i sånt ..... Den rostiga grunkan vid b.pumpen skulle jag sätta en öl på att det är en tryckbegränsare. _________________ Bo Hugsén Bmw 325iA T, 2009 Mazda Rx-7 (N/A), 1986 |
||
Skit i vad bromsarna kommer ifrån...
Måste ju för tusan inte vara från en Opel för att sitta på en Opel...... eller tror ni dom får klåda...... Bara hugg största bästa från skrot eller dylikt ju oket får man alltid dit ju... Ni är välkomna för övrigt att hämta det som hämtas vilja på gården..... Har en saab 9000 som står som ni kan slakta på om det är nåt kylare kanske bromsarna är bara 280mm jag skulle satsa på större iofs är det väl inte så mycket fart att bromsa.... hmmm nu var jag taskig... Good luck boys Mvh _________________ Mikael"Diket" Borggren Kör:Saabsther ss7 Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l |
||
om ni, våra fans, vill beskåda underverket själva kommer oscar och jag att befinna oss på plats i huvudkvarteret ifrån 10 imorgon och ni är välkomna att besöka oss. Slå en signal på 070-33 22 272 först bara så att vi inte är iväg och provianterar.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Hehe, detta projekt är "spännande", i brist på vilja att välja ett elakare ord.. Bakvagnen som står i vårt garage har redan gett våra ädla riskokare spontanklåda överallt o stackars jerre får ju ingen nattsömn längre. Men viljan är stor har jag förstått, räkna med att jag tar med mig brassestol o folkpilsner till första tävlingen och agerar "Appelgren" i depån!
_________________ /Erik Petersson Seat Leon Cupra ST 4drive -19 -såld Honda Civic 1992, Superstage: 1.21.97 -såld Nissan 200SX S13 1989 - såld |
||
After race e helt ok annars är det lättisar som gäller, tyvärr > (undrar varför jag vet det ) Ser fram emot att ni får skrotet på hjul och rull tills Barkarbyracet _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
Våra race- och banåkarbilar Opel Ascona-80 Buford T. Justice Racing | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (41598 totalt) |