Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mini John Cooper Works -09 "Johnny"
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (9185 totalt)
Robbie
Höllviken
Här sen Nov 2005
Inlägg: 131



Tråkigt med Lambon!
Tur att du klarade dig dock.....

_________________
Robbie Kerr
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



FEED ME skrev:
[

Att byta motor på Lambon förra året tog också tre månader. Så jag trodde att det var en ganska normal tid...


Kan säga att det går betydligt fortare och smidigare att byta motor i minin än att byta kränghämmare och diff.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732


Trådstartare
Samuel Lindkvist skrev:

Kan säga att det går betydligt fortare och smidigare att byta motor i minin än att byta kränghämmare och diff.


Försöker du säga att jag inte kommer få tillbaka bilen på tre månader?!?

_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
vrod
Mölndal
Här sen Feb 2007
Inlägg: 172



OJ!!!

Det hade jag ingen aning om att den underbara Lambolina inte fanns längre. beklagar djupt sorgen.

Det har varit en fröjd att se den "in action", detta underbara ljud som kommer mellan träden på Emmabodas Superstage och den gule kommer farande med underbara svepande linjer genom portarna. Bromsandes in i 180 gradaren, för att sedan gå ut på ett kontrollerat mjuk fyrhjulsställ vrålandes tillbaka. Det är kärlek det!!

R.I.P.

_________________
Joakim Ragnarsson

-Jag är ALLTID snabbast, för jag står fortfarande på pallbockarna......
Citera
FEED ME
Ekerö
Här sen Apr 2004
Inlägg: 732


Trådstartare
Johnnys blogg är nu uppdaterad med en liten summering av säsongen, samt en liten film från Gotland Ring när jag fightades med en Ferrari 430 Scuderia... Hur det gick? Kolla själv!

Kan i alla fall säga att jag känner mig mycket nöjd. Samuel har gjort ett fantastiskt jobb med chassit. Jag kan inte riktigt föreställa mig hur det skulle kunna bli bättre än vad det är nu...

Så nu är bara frågan om man ska ge sig på motorn igen... Efter motorbytet har jag nämligen kört med originalmappning av motorn. Vet inte riktigt hur mycket man vågar klämma ut...? Redan nu går den ju faktiskt riktigt bra - även rakt fram. Körde bl.a. helt jämnt med en Impreza STi (som även såg lite trimmad ut...) upp till 200+ på landsvägen.

Det blir kanske ett besök till på Gotland Ring i år. Sedan ska jag stoppa om Johnny och låta honom sova till våren...


_________________
Erik Jirhall
Gentlemen Racing Club
AutoLife
ES Kassasystem
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538



Det var ju på tiden att biltråden fick en uppdatering även här

Du kan ju börja att trimma lite försiktigt denna gång.
Inte bara för motorns skull - vi andra ska ju försöka hänga på också

Vi ses på banorna 2010

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mini John Cooper Works -09 "Johnny"
<<   1, 2
1 besök senaste veckan (9185 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande