Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro Z28 -1996
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (10746 totalt)
PerKr
Mariestad
Här sen Feb 2007
Inlägg: 470



ButterflyRacing skrev:
Det är en grov missuppfattning att bilar är dåliga, bara för att dom är tillverkade i USA.

Både den modell som du har...och modellen innan är mycket bar och välbalanserade bilar.


även solen har ju sina fläckar och även en blind höna kan hitta en mask, så det är klart att amerikanarna ska kunna få ihop ett par bilar som går bra

ska bli kul att se vad det blir av den här. Har för mig att wheels hade en serie reportage om ett långloppsbygge baserat på en 4:e generationens camaro?

_________________
Per Kristoffersson

Kristoffersson Engineering
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Ninjaneltan skrev:
Hade en likadan camaro som jag monterade coilovers, bussningar och lite så på. Hade oxå problem med wheelhop efter sänkningen men på min räckte det inte med relocation brackets. . Bytte bil i den vevan så jag hann aldrig sortera ut problemet riktigt. . En chansning kan vara att man får modifiera staget som går från bakaxeln till växellådan men jag hann som sagt inte prova. .

MVH Neltan


JApp det är ju en chansning som jag hoppas går hem, annars får jag leta vidae...
Dock är de inga hjulhopp med orig 255/50/16 hjulen men med 18" och lägre profil så studsar och smäller det friskt :-)

_________________
Pär Moberg
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
Inga hjulhopp trots att jag har försökt "framkalla" dem...

Rikigt skönt, nu vågar man gasa igen :-) thumbs up

_________________
Pär Moberg
Citera
fuling
Stockholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 8358

Hjälpmoderator

Vad gjorde du för att bli av med hjulhoppen?

_________________
Johan Sjölinder
Citera
Pär Moberg
Vetlanda
Här sen Mar 2004
Inlägg: 142


Trådstartare
fuling skrev:
Vad gjorde du för att bli av med hjulhoppen?


Hej

Nya stötdämpare (inga dyra) plus att jag byggde Rear location brackets för att få nedre bärarmarna i mer vinkel neråt på bakaxeln, innan jag byggde om dem var de nästan helt vågräta när bilen stod på backen...
Se bild tidigare i inlägget
Mvh

_________________
Pär Moberg
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Chevrolet Camaro Z28 -1996
<<   1, 2
2 besök senaste veckan (10746 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande