|
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460
04 Jul 2009 18:36
Jag förstår inte
Jag hittar C:\Program\SimBin
och i öppnar jag den så finns bara en mapp som heter STCC - The official Game offline som i sin tur bara innehåller en uninstall mapp. Kan inte vara rätt.
Vart ska jag lägga "GotlandRing" mappen?
MVH
_________________ Nicklas Jäderlund
|
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305
04 Jul 2009 20:12
Krullert skrev: | Jag förstår inte
Jag hittar C:\Program\SimBin
och i öppnar jag den så finns bara en mapp som heter STCC - The official Game offline som i sin tur bara innehåller en uninstall mapp. Kan inte vara rätt.
Vart ska jag lägga "GotlandRing" mappen?
MVH |
Allt finns jättebra beskrivet bara man tar sig tid att läsa. På föregående sida skriver Niklas detta:
Niklas Maravic skrev: | 1) Ladda ner Winrar här: http://www.rarlab.com/rar/wrar39b3sw.exe
2) Inne i Winrar kan du välja vart du ska packa upp rar-filen. Välj nån slask-mapp som du skapat.
3) I spelet under RACE07-mappen skapar du en GameData-mapp och under denna skapar du en mapp som du kallar Locations. Det är i denna Locations-mapp som du lägger mappen Gotland Ring (som du har i slask-mappen).
4) Sen inne i spelet hittar du banan under STCC-banor har jag för mig. North Loop heter den inne i spelet. |
Ta för vana att också läsa "Read me"-mappen till allt du laddar ner, där står i 99% av fallen allt som behövs för att få saker att fungera.
_________________ Linus Pettersson
Svenska Wankelregistret
|
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460
04 Jul 2009 20:55
Jag läste men jag förstås inte vart RACE07 mappen ligger
_________________ Nicklas Jäderlund
|
Krullert
Västerås omnejd
Här sen Dec 2004
Inlägg: 460
04 Jul 2009 20:58
dubbelpost
_________________ Nicklas Jäderlund
|
Robin johansson
Enköping
Här sen Nov 2008
Inlägg: 297
04 Jul 2009 23:02
Krullert skrev: | Jag läste men jag förstås inte vart RACE07 mappen ligger |
den ligger här C:\Program\Steam\steamapps\steam profilen\race 07
_________________ Robin Johansson
|
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659
07 Jul 2009 13:05
Tog och damma av ratten och testade banan ni när den svenska sommaren visade sin blöta sida.
Riktigt skoj bana och ska nog se till att prova den på riktigt någon gång i framtiden. Fint flyt i banan med endel roliga kurvkombinationer.
_________________ Thomas Tegbäck
|
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003
Inlägg: 2127
07 Jul 2009 17:05
Krullert skrev: | Jag förstår inte
Jag hittar C:\Program\SimBin
och i öppnar jag den så finns bara en mapp som heter STCC - The official Game offline som i sin tur bara innehåller en uninstall mapp. Kan inte vara rätt.
Vart ska jag lägga "GotlandRing" mappen?
MVH |
C:\Program/ Steam ska du in i
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson
Stockholm(Skogås)
|
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89
08 Jul 2009 16:53
oj, jag har missat helt att banan finns till Race07, ska kanske dit å testa i sommar så det är ju perfekt
Gjordes ju en version för rFactor för ett tag sen.
_________________ Mattias Stahre
|
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89
08 Jul 2009 18:23
Niklas Maravic skrev: | ThomasT skrev: | Niklas Maravic skrev: | Tycker du att den är ojämn? Har jag inte märkt. Vart tycker du att den är det? Nåt speciellt parti? |
Har du inte märkt något...?!??
I kurva G,K och o så studsar min bil i sidled av banan om jag inte tar det lungt.
. |
Nä, det enda stället där det kan bli lite stökigt är G. Genar jag över kurbsen där kan bilen studsa till lite. Men släpper jag av där liiite så går det perfekt.
De andra ställena har jag inte märkt nåt sånt nej. Ingen har sagt nåt tidigare heller...hmm
hehe Kanske beror på att jag kör så sakta jämfört med er andra
Någon annan som märkt nåt dylikt? |
Jag tror jag nämde det på något forum förut, att det var så i rFactor varianten.
Hur ändrar man sånna saker? Jag skulle gärna hjälpa till att få till banan mer som den faktiskt är. T ex inte så skuttigt i kurva T8 som sedan leder upp till krönet
// Mattias
_________________ Mattias Stahre
|
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105
08 Jul 2009 19:48
Den är inte skuttig eller på någe vis konstig.
Har kört ett antal var nu och kan konstatera att den är MYCKET lik verkligheten. Tycker den är mycket bra!
Men träffar du kurbs med "felbalans", ack så lite kanske, så märks det rejält.
Samtidigt: går du med rätt "balans" över kurbsen så funkar det.
_________________ Biörn Bladh
|
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89
08 Jul 2009 19:49
BaerB skrev: | Den är inte skuttig eller på någe vis konstig.
Har kört ett antal var nu och kan konstatera att den är MYCKET lik verkligheten. Tycker den är mycket bra!
Men träffar du kurbs med "felbalans", ack så lite kanske, så märks det rejält.
Samtidigt: går du med rätt "balans" över kurbsen så funkar det. |
Vad kör ni som inte tycker det är för mkt ojämnheter på för tider med Stccbilarna?
Kör på 1:26
_________________ Mattias Stahre
|
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105
08 Jul 2009 20:27
Mattias Stahre skrev: | BaerB skrev: | Den är inte skuttig eller på någe vis konstig.
Har kört ett antal var nu och kan konstatera att den är MYCKET lik verkligheten. Tycker den är mycket bra!
Men träffar du kurbs med "felbalans", ack så lite kanske, så märks det rejält.
Samtidigt: går du med rätt "balans" över kurbsen så funkar det. |
Vad kör ni som inte tycker det är för mkt ojämnheter på för tider med Stccbilarna?
Kör på 1:26 |
1:25,8 som bäst med Alfan...
Men tilläggas kan att där ni tycker det är "skuttigt" är ju i verkligheten det svåraste partierna pga "viktförflyttningen" som lätt kan bli hastig och därmed kanske kan upplevas som innstabil.
Det gäller att komma absolut rätt och vara mjuk där.
Har snurrat där en gång och viss obalans känns nästan alltid då man "brantar" in och gasar för hårt där så även i STCC förstås.
Kör hårt!
_________________ Biörn Bladh
|
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89
08 Jul 2009 23:09
BaerB skrev: | Mattias Stahre skrev: | BaerB skrev: | Den är inte skuttig eller på någe vis konstig.
Har kört ett antal var nu och kan konstatera att den är MYCKET lik verkligheten. Tycker den är mycket bra!
Men träffar du kurbs med "felbalans", ack så lite kanske, så märks det rejält.
Samtidigt: går du med rätt "balans" över kurbsen så funkar det. |
Vad kör ni som inte tycker det är för mkt ojämnheter på för tider med Stccbilarna?
Kör på 1:25,1 |
1:25,8 som bäst med Alfan...
Men tilläggas kan att där ni tycker det är "skuttigt" är ju i verkligheten det svåraste partierna pga "viktförflyttningen" som lätt kan bli hastig och därmed kanske kan upplevas som innstabil.
Det gäller att komma absolut rätt och vara mjuk där.
Har snurrat där en gång och viss obalans känns nästan alltid då man "brantar" in och gasar för hårt där så även i STCC förstås.
Kör hårt! |
Prova BMWn där det hoppar otroligt mkt menmen
Med Seaten körde jag 1.24.5 för att den understyr så tryckt över guppen.
Jag menar inte att guppen är för mkt eller så men att dom är fel, alltså för långt mellan dem vilket gör att bilen gungar i långa stora rörelser istället för kortare som skulle göra bilen mer instabil :/
_________________ Mattias Stahre
|
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105
09 Jul 2009 08:06
He he!!
Kör du så innih-e fort så tycker jag inte du ska klaga på "gupp".
Borde faktiskt inte gå att köra så mycket fortare.
Med Alfa 75:an har jag kört på 1,26,2. Har en "sån" på riktigt som jag kört där (tyngre och 100hk mindre dock) men dom är ändå ruggigt lika. Endast tiden som skiljer rejält.. Förstås!
Vad kör du med BMW:n då?
Hmm.. Sen blir det nog "vingligare" ju fortare man kör.
_________________ Biörn Bladh
|
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89
09 Jul 2009 12:12
BaerB skrev: | He he!!
Kör du så innih-e fort så tycker jag inte du ska klaga på "gupp".
Borde faktiskt inte gå att köra så mycket fortare.
Med Alfa 75:an har jag kört på 1,26,2. Har en "sån" på riktigt som jag kört där (tyngre och 100hk mindre dock) men dom är ändå ruggigt lika. Endast tiden som skiljer rejält.. Förstås!
Vad kör du med BMW:n då?
Hmm.. Sen blir det nog "vingligare" ju fortare man kör. |
1,25.1 med BMWn en blir det så hoppigt över allt
Sen att det blir vingligare ju fortare man kör stämmer nog bra.
Vore iaf kul å prova att göra den lite annorlunda och se vad folk tycker då
_________________ Mattias Stahre
|
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105
09 Jul 2009 14:40
Ha ha Prova just "gunghästen" (BMW:n) Den var tuff! Kom ner på låg 1,28 Hmmm?
Svårkörd var förnamnet. 75:an är ju klart lättare, mjukare och mer följsam. Men de e klart har nästan inte kört BMW nåt alls tidigare. Tar väl tid att vänja sig vid en "ny" bil.
Sen är frågan om man skall ändra nåt. Undrar just hur fort STCC bilarna kör på riktigt, tror knappast dom går under 1,25 iaf. Såna tider är riktigt ruskiga i verkligheten. Ändrar man blir väl banan snällare och det går att köra ännu fortare vilket troligen inte stämmer med verkligheten... Eller?
_________________ Biörn Bladh
|
Mattias Stahre
Sthlm
Här sen Jul 2006
Inlägg: 89
09 Jul 2009 14:45
BaerB skrev: | Ha ha Prova just "gunghästen" (BMW:n) Den var tuff! Kom ner på låg 1,28 Hmmm?
Svårkörd var förnamnet. 75:an är ju klart lättare, mjukare och mer följsam. Men de e klart har nästan inte kört BMW nåt alls tidigare. Tar väl tid att vänja sig vid en "ny" bil.
Sen är frågan om man skall ändra nåt. Undrar just hur fort STCC bilarna kör på riktigt, tror knappast dom går under 1,25 iaf. Såna tider är riktigt ruskiga i verkligheten. Ändrar man blir väl banan snällare och det går att köra ännu fortare vilket troligen inte stämmer med verkligheten... Eller? |
Jo det stämmer nog men samtidigt skulle man ju kunna minska greppet i banan för att få ner tiderna.
_________________ Mattias Stahre
|
Scarface75
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 118
11 Jul 2009 20:18
BaerB skrev: | Ha ha Prova just "gunghästen" (BMW:n) Den var tuff! Kom ner på låg 1,28 Hmmm?
Svårkörd var förnamnet. 75:an är ju klart lättare, mjukare och mer följsam. Men de e klart har nästan inte kört BMW nåt alls tidigare. Tar väl tid att vänja sig vid en "ny" bil.
Sen är frågan om man skall ändra nåt. Undrar just hur fort STCC bilarna kör på riktigt, tror knappast dom går under 1,25 iaf. Såna tider är riktigt ruskiga i verkligheten. Ändrar man blir väl banan snällare och det går att köra ännu fortare vilket troligen inte stämmer med verkligheten... Eller? |
jag tror 1.25 är det stcc åtminstånne borde ligga på, en Ariel Atom 2 300hk har klockats på ca 1.26, och Stcc ligger ett par sekunder snabbare generellt på svenska banor än AA 300hk. jag har en AA2 245hk och ligger mellan 4-6sek efter stcc på gelleråsen.
|
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105
11 Jul 2009 20:32
Va!!! Arielen väger väl en "bråkdel" av en STCC bil. Hur kan dom vara så mycke långsammare?
_________________ Biörn Bladh
|
Scarface75
Stockholm
Här sen Sep 2008
Inlägg: 118
11 Jul 2009 21:50
BaerB skrev: | Va!!! Arielen väger väl en "bråkdel" av en STCC bil. Hur kan dom vara så mycke långsammare? |
För det första väger den inte en bråkdel mindre, för det andra så kör stcc på slicks vilket skulle göra en himmla skillnad arielen pga att arielen är en däckbil till 100% (vikten) och sen är stcc bilarna mycket väl balancerade vilket är det sämsta med arielen. min ariel har gatinställ.. hjulvinklar skulle jag jobba lite på dom skulle jag bara av den anledningen komma ner 2sec på geller.. Och med slicks 2 till åtminstånne då är jag troligtvis nere på stcc tider (jag är inte säkert men stcc kör väl 1.10 - 1.08 på gäller) är det dessutom långa rakor tappar jag en heldel där iom att jag bara toppar 200-210 Vmax.
|
BaerB
Ösmo
Här sen Mar 2008
Inlägg: 105
11 Jul 2009 21:59
Men en STCC bil väger väl rejält över 1100kg. En ariel borde ju väga mycket mindre, eller är jag ute på värsta cyckelturen nu..?
_________________ Biörn Bladh
|
|