Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 28586 besök totalt |
Hos den "lokale" chipmånglaren utlovas 156 HK / 200 Nm, dock på 98 oktan samt valfritt varvstopp.
ordpris är 3499kr, fick ner det till 3000kr/st på två bilar bara genom att maila och fråga. www.proscott.org Mvh Christer _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||||
En vild gissning är att min är för orkeslös för att det ska var värt besväret? |
||||
|
||||
Rykten i luften gör gällande att krängarna är monterade på den vite springaren.
Kommentarer på det? _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||||
Hell yeah! ![]() Satan vilken skillnad det blev! Sänkte bilen fram med, nu ser det bättre ut. Såg ut som en nybajsad tax innan ![]() Vill någon på rejsa (ja bland de som läser i tråden då) kännas vid ett par org. krängare. fram och bak från en Ti så är det bara att hojta till. gratis som fan ![]() Ja bilder kommer en annan dag. hade inte kameran med mig idag då det inte var planerat att smäcka dit krängare ![]() Passade även på att montera brickor på nedre stötdämparfästet. Dom var ~2,5mm tjocka. Blev finfint ihop med fällda ben. Vet inte hur många grader camber jag har, men det syns ju väldigt tydligt iaf ![]() _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
||||
Trevligt, jäklar vad det händer grejer här!
![]() Nu börjar jag få lite panik och måste sätta igång med min bil ordentligt. Vänta på saker är inte kul! |
||||
Hehe, njaa vissa har ju sån fart på sina byggen så man undrar hur många timmar de har på sina dygn ![]() Näe usch, jag väntar fortfarande på byglarna till framoken. De glömde skicka med dom till oken. Men det är ju bra att ha eftersom skivan är lite bredare.. Vad är kvar på din då? _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
||||
Det mesta är kvar, ska besiktiga bilen i slutet av denna veckan eller början av nästa. Sen väntar jag på chassi & r däck som är beställt... däcken tar 3 månader så jag jagar beggade r däck som håller ett par pass under tiden. Under tiden kommer jag att roa mig med lättningsjobb efter besiktning ![]() |
||||
Lättning är att betrakta som fusk
![]() Lillebrors bil har sådana hjulvinklar att den nästan ser trasig ut= ![]() Mvh bror _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||||
Haha, i så fall är fusk bra! ![]() Bilder... vi vill se bilder! ![]() |
||||
OBS! Bling-varning för känsliga läsare!
Det är dock ofrivilligt! Ikväll skulle jag skruva bromsar. Det gick sådär.. Fram är helt klart iaf. Jag har väntat på byglar till bromsoken i två veckor. Visade sig att skroten aldrig hört talas om någon som säljer ok med byglar ![]() Fick beställt ok från alingsås och de kom idag. Packade upp dom och till min fasa var dom lackade blåa! ![]() ![]() Aja det får vara tills senare då jag måste få bilen besiktigad. oket v.fram hängde sig i fredags vid lite inspirerad körning, gick inte att ta på fälgen efter en stund. Vilket fall så började jag pilla isär bromsarna, skulle bytas ut från org solida till brembo max, EBC yellowstuff och stålomspunna slangar (ja precis som jag hjälpte bror med, han vart då nöjd ![]() När jag fick bort skivorna så såg jag första problemet. Bromsskölden var så dålig att den nästan ramlade bort! Alternativen var att försöka svetsa ihop den hjälpligt eller att bygga nytt. Det blev naturligtvis till att bygga nytt, och inte kan man väl bygga en ny bromssköld? Näe just det - man bygger bromskylning såklart ![]() ![]() Med rejsatrådar i minnet, papp, sax och tuschpenna skred jag till verket. ![]() Tog en stund då man inte är jättehemma med plåtsnickeriet. Men resultat blev det iaf. Sen om det är snyggt vettifan. Men det borde fungera ![]() ![]() Röret pekar rakt in mot centrum av skivan och det tar inte i någonstans heller. fantastiskt för att vara mig ![]() ![]() Sen hur snyggt det blev med blå bromsok och gula belägg på en vit bil tål väl att diskuteras. Lita på att de kommer målas svarta eller silver i sommar när tid finnes ![]() ![]() Men sen när jag skulle greja med bakbromsarna så fick jag en chock när jag plockade bort skivan. det var bara skit kvar av handbromsen! ![]() den har ju tagit, eller näe det kan den inte ha gjort med tanke på hur det såg ut.. Jaja, får beställa delar i morgon. Försöka mig på bromsrören och slangar då med. Nu blir det sängen ![]() Just det, en bild på franzéns finfina lösning på bakre länkarmsbussning fram. ![]() Funkar kalas! ![]() Ha de fint allihopa! ![]() _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
||||
Inte för att var elak men man ska inte förvänta sig för mycket ![]() Här är bromsningarna jag gjorde på min E30 318is med M42B18 detta gjordes sommaren 2008 i samma bänk vid samma tillfälle. Den röda kurvan på effekt & vridmomentsdiagramen visar chipboxen Den blåa kurvan på effekt & vridmomentsdiagramen visar orginalboxen Den först här visar hjulvridmoment & hjuleffekt ![]() Denna visar vridmoment i motor samt motoreffekt ![]() Över 4000rpm gick funkade trimboxen bra men under 4000 var den en katastrof där var orginalboxen mycket bättre. Den var som rena turbockiken vid 4000rpm effekten ökade 60hk på bara 500rpm _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Ser ju kanon ut lillebror!
![]() ![]() ![]() ![]() Michael. Bra med fakta om chip! ![]() ![]() |
||||
Det var från proracing optimerat för 98oktan varvstopp 7500rpm _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||
Instämmer, det här blev ju kanon! ![]() Ska bli kul att se slanglösningen sen med originalfront. Risk för kopiering även här! ![]() |
||||
Tack tack! ![]() Kopiera på bara. jag vet inte hur jag ska lösa det med orginalfront. Men det kanske löser sig då jag har hittat en stylingfront från racing dynamics. Den kommer väl på ungefär samtidigt som vingen då bägge måste lackas. Detta får bli en lösning tills jag springer på en supertouringfront. Min kofångare fram är sprucken nämligen. Men mer om det senare ![]() Mina bromsar bak blir nya prylar med EBC yellowstuff. Stålomspunna bromsslangar såklart och nya bromsrör. Thats it, tror det ska räcka iaf. ![]() _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
||||
Inga uppdateringar hitintills. Har mest kört in beläggen och idag besiktigades bettan - blankt papper!
![]() Enligt bror (som mycket, mycket vänligt hjälpte mig då det var mycket att stå i på jobbet) skall bes.mannen gillat väghållningen ![]() ![]() Skivorna, handbromsbackar och monteringssats kom idag med. Så efter påsk så blir det mer ![]() Åver änd out ![]() _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
||||
|
||||
_________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||||
Hej!
Just nu händer inget speciellt faktiskt.. Har skaffat en skön stol och letar nu efter ett modellanpassat underede. Jag vill ha möjlighet att byta tillbaka om tex bes påpekar något om stolen så jag vill inte skära sönder org. Även om det verkar funkar bra! ![]() Sen har jag "tappat" katalysatorn.. (det var det bror syftade på ![]() Mest för att se om det gjorde lika stor skillnad som att byta ut luftburken mot ett öppet. Kanske inte ett halleluja moment, men den känns "lättare" på varv. Ska smäcka dit en racekatt vid ett senare tillfälle. Den låter skönt, men antingen så har jag sjukt mycket resonansljud i avgaset eller så låter dom underligt ![]() Sen har jag svårt att bestämma mig, ska jag ha kvar inredning eller ska jag riva ut?[/b] _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 >> 28586 besök totalt |