Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Bilder o videos Monaco Historic GP 2010 | << 1, 2 12300 besök totalt |
Ferdiand Gustavsson körde också Brabham, men av något äldre datum.
Den här bilen kördes när det begav sig av Ronnie Peterson och har ägts av Ferdinand sedan senare delen av 60-talet. Tänk om man sparat alla sina gamla racerbilar på samma föredömliga sätt. Ferdinand och sonen Per, som själv kör historisk Formel Ford, i väntan på start. Per drevar om Hewlandlådan för att få kraft ur den lilla tusenkubikaren överallt på den tämligen krokiga och kuperade stadsbanan. Någon som har en mer inspirerande utiskt från verkstaden hemma? En klassisk vy. En formelbil på väg uppför backen och Monacos skyline i bakgrunden. Bliden tagen ungefär från den berömda sidoutgången på Casinot, där mindre lyckade spelare fått göra hedersam, men disktret sorti... Söndagsracet innebar problem för Ferdinand, en alltför utdragen start och extra formationsvarv pga hetsiga och förvirrade italienska förare som krockade redan under startuppställning, gjorde att Motorn gick varm för Ferdinand. Blev till att starta från depån, efter att mekanikerna hjälpligt fått ner kylvattentempen till mer behagliga nivåer. Exklusivt för Rejsa.nu! Unika skisser och noteringar för hur man på snabbaste sätt tar sig runt Monacos berömda banslinga på snabbaste vis, med en 1000cc F3. I historisk racing (liksom all racing) är det lika viktigt att på ett snabbt sätt, kanske max 20 minuter lära sig banan och hitta maximal set up. En av anledningarna till att jag, föredrar racing "på riktigt" är just det faktum att man måste kunna prestera hela tiden och både analysera och lära sig banan snabbt. Men det är ju en högst personlig uppfattning så klart _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
|
||||
Denna helgen verka ju vara mer intressant att besöka än den riktiga F1 helgen. Racing på rätt nivå.
Hur enkelt är det att komma in i depån? _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Tycker helt klart att detta är betydligt mer givande än F1 av idag, av flera skäl. Nedre depån i hamnen, med F3 och ädlre F1 upp till -74, var öppen för all publik udner träningen, men inte under racedagen. Övre depån (den moderna F1 depån med bialrna upp till -78.) krävde pit wall access om du skulle gå in i boxarna. I annat fall fick man promenera förbi brevid pit lane och kika in på håll. Mediaackreditering var mycket bra att ha _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
om jag kommer ihåg rätt så var det ett krav från arrangörerna, några i gruppen frågade Poker om det. Reine såg jag inte, vad jag förstod var han på semester. _________________ Erik Häggbom |
||||
_________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
toppen bilder verkligen! f3 bilarna såg sjukt fräna ut måste jag säga. tusen gånger roligare när det är lite mer öppet om bilarna än allt hemligthets makeri inom modern f1. hade mycket mycket gärna sprungit runt där nere kollat under dom dagarna.
tack för bilderna |
||||
Bilder o videos Monaco Historic GP 2010 | << 1, 2 12300 besök totalt |